• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gezocht met polijsten op een volkswagen polo

SimonD

Detailing rookie
2 apr 2014
3
0
Beste iedereen,

Zoals de titel al zegt rij ik in een VW polo 6R uit 2010.
Deze zit helaas onder een aantal vervelden krasjes

Voorbeeld: in het echt vallen deze een stuk meer op

jsnbxz.webp



Nu heb ik op aanraden van carclean het volgende mee gekregen
Let op deze hebben de foto's nooit gezien gewoon over het algemeen gesproken.
[h=1]Monello - Raffini Mezzo Polish[/h] [h=1]Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad[/h]
Nu is het volgende probleem dat ik niet zo goed durf.
kan ik met deze combinatie echt iets fout doen of beschadigen?
met natuurlijk inachtneming dat de auto eerst goed gewassen en gekleid is.

Ik heb gelezen dat als ik de gehele auto met de hand wil gaan doen dit nog wel eens een karwei kan gaan worden maar durf het zeker nog niet aan om haar met een apparaat te lijf te gaan is er iemand in de buurt van Dordrecht wie zegt nou binnenkort ga ik mijn eigen auto machinaal doen en vind het geen probleem als der iemand aandachtig op me vingers staat te kijken?

Een heel ander probleem is is dat ik toevallig weet (de auto is 2dehands) dat er een paneel is overgespoten nu lees ik dat je hier voorzichtig mee moet zijn in hoeverre is dit een probleem als ik het met de hand doe? of in een later stadium machinaal.
het lastige is dat overal staat dat je voorzichtig moet zijn maar word hier mee bedoeld dat het niet mogelijk is of dat je heel licht moet werken?
in de komende week word een andere kras veroorzaakt door een kinder fietsje overgespoten hiermee zal dan waarschijnlijk het zelfde gelden.


Een hoop lastige beginnersvragen maar ik durf het zo zonder advies echt niet aan.
Terwijl ik toch zo graag wil. Stond laatst achter eenzelfde polo en deze had een zoveel diepere kleur en glans dat ik dacht dat wil ik ook :)

Groeten
Simon
 
Voorzichtig zijn is gewoon je verstand gebruiken en niet met een rotary als een idioot over die panelen hengsten. Als je gewoon testpods maakt en kijkt wat je doet moet het (zeker met deze combinatie) toch wel meevallen? Een karwei wordt het zeker.. Geen idee hoe hard die lak is maar vw lak schijnt erb hard te zijn. Bij mijn focus duurde de detailbeurt (wassen,kleien,polijsten met de hand in 2 fases oranje met mezzo en wit mt mezzo, glaze, wax en kunststof) 17.5uur dus veel plezier!
 
Met overgespoten delen, is altijd de vraag hoe hard de lak is. Dat betekent dat je voor een overgespoten paneel soms een ander 'recept' moet gebruiken dan voor de rest van de auto. Een testspot op de normale lak, is dus geen graadmeter voor een overgespoten deel.

Met de hand werken op dergelijke plekken, kan je lokaal meer doen dan met een machine (met de hand kun je lokaal extra druk uitoefenen, soms is dat gunstig, soms minder gunstig). Heb je overigens alleen Mezzo en een oranje pad mee gekregen, of heb je ook Finale en een witte pad? Finale is wat fijner, en heb je nodig nadat je de mezzo gebruikt hebt, en een witte pad neemt wat minder af dan een oranje pad. Als je bang bent om aan de slag te gaan, begin dan eerst eens voorzichtig met Mezzo op een witte pad, of met Finale op een oranje pad, dan zul je zien dat je niet zo bang hoeft te zijn. Zeker voor een VAG-lak en handmatig werken, zul je waarschijnlijk met Mezzo op oranje moeten beginnen, en nabewerken met Finale op wit. (of heb je een alternatief voor Finale?).
 
Als ik jouw was zou ik lekker een machine kopen want het is best een klus om met de hand aan te pakken.
Zeker de polijststappen zijn tijdrovend vooral als de lak hard is.
 
Als je handmatig gaat polijsten is het zeker niet nodig om finale te gebruiken na de mezzo..........is al meerdere keren hier voorbij gekomen en daarom geven ze je mezzo mee ( omdat het amper opvalt dat verschil , maar met mezzo behaal je wel meer correctie )

Als de stukken correct zijn overgespoten is er geen probleem , het kan echter altijd mislopen als er bvb niet goed volgens de regels van de kunst is gewerkt . ( bij corsawim-nu merivawim is het al eens gebeurd dat er hele stukken "lak" van de wagen sprongen en dit is opgelost door de betreffende dealer omdat die toegaf dat er iets was "bijgewerkt" )

Als je echt wil weten hoeveel correctie je hebt behaald dan raad ik je nog een controlespray aan om na het polijsten de olie uit de lak te halen , anders denk je nogal snel dat je er bent en met zo'n spray zie je de echte "correctie" . ;)