• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp gezocht met polijstresultaat

Ik bedoel dat hij nogal stuiterde en ik geen correctie kreeg. Ik laat normaal de machine het werk doen (op verticale panelen wel aanzetten uiteraard) maar dat werkte nu niet. Vanwege het stuiteren uiteraard geen correctie, maar ik dacht vanwege te weinig druk. Misschien ook te weinig product of te slecht verspreid, nogmaals daar moet ik mee gaan spelen want dit is nieuw en werkt niet zo makkelijk als een normale foam pad (voor mij iig).

Ik zit beetje verder te lezen over spider pad en kom hele aparte technieken tegen waar men zelfs finished met die combo o.0 (http://detailparadise.com.au/forum/...l-concepts-sample-pack-and-pads-review-part-2 en http://detailparadise.com.au/forum/...cepts-Sample-Pack-and-pads-review=&viewfull=1). Eerst opzetten op speed 2, dan 2 passes op speed 3-4, als hij helder begint te worden druk verlagen en speed verhogen naar 4-5 (?). Als hij helemaal helder is naar stand 3 en finishen, en in plaats van wegvegen 3-4 kleine druppels S3 toevoegen en voorgaande nog eens herhalen. Ik sta te kijken van de finishing foto's :eek:.
 
Ik weet niet hoor, maar misschien is het verstandig stap voor stap te gaan??

Techniek, andere pads etc ik lees van alles door elkaar, dat het met het lezen al begint te duizelen. Ik zou eerst aan je techniek werken en daarna andere producten overwegen.

Misschien verstandig even met @Jansen te overleggen, hij heeft immers meegekeken.
 
Wauw, maak jezelf niet zo gek! ;)

De Spiderpad dankt zijn kracht aan de hardheid van het foam + dat er in de sneetjes meer product blijft zitten. (Frictie, etc)

Een polijstmiddel zoals S3 begint met grote korrels en daarmee wil je slijpen. (Dus hoge machinestand) Vervolgens vallen deze korrels uiteen in meerdere kleinere korrels en daarmee werk je al richting een goede finish. Bij voorkeur verlaag je de machinestand ook naar 4 tijdens dezelfde hit om van deze fijnere korrels optimaal gebruik te maken.

Het helder c.q. transparanter worden betekent dat de lubricerende werking minder word, maar met name dat de korrels aan het afbreken zijn. Op stand 3-4 tot dit punt komen betekent dat je de korrels niet goed laat slijpen, maar wel laat afbreken tot fijne korrels.
Vervolgens zou je dan, zonder afnemen, wéér een hit doen met nieuwe polish en nu wél slijpen op hoge machinestand. Je maakt dan eigenlijk weer een waasje en deze finish je weer zodra de korrel is afgebroken...

What the fack? :)

Gaat tegen mijn theorie in, zeg maar. ;)
 
+1 voor het werken aan je techniek. :)

Met een spiderpad kun je ook wel enigszins goed finishen, maar ook daarbij gaat op dat dit per lak verschilt.

Idealiter werk je het sowieso na met een fijner middel, dat boven al.
 
Stuiteren komt waarschijnlijk doordat de pad (deels) te droog is, waardoor hij af en toe te veel wrijving heeft en gaat 'happen'. Woolpad vraagt iets meer polijstmiddel omdat er veel tussen de 'haren' gaat zitten, en ook bevochtigen van de pad met bijvoorbeeld spray&wipe helpt om de pad netter over de lak te laten glijden. Daarnaast is het vlak balanceren van de machine op het te polijsten oppervlak van belang: heb je de machine wat scheef, is de kans op stuiteren ook veel groter.
 
Bedankt voor de reacties. @Marcel1973 Sorry, ik wil niet overkomen als iemand die van hak op de tak gaat, ik word soms iets te enthousiast als ik iets nieuws vind of lees en dat wilde ik delen. Ik was niet van plan al die dingen at random toe te gaan passen, maar ik snap dat het zo over komt.

Om de structuur terug te krijgen :p:

@Jansen is inderdaad bij mij geweest en vond ook het probleem met de microswirls na Scholl paars + S17. Dat hebben we uiteindelijk kunnen finishen, maar hij gaf ook de tip om eens met CC te bellen of die andere tips hadden voor (naar onze visie) zachte lak. Dat resulteerde in een nieuwe discussie met Johan (CC) waarna ik op zijn advies toch een witte spiderpad heb aangeschaft (en de woolpad voor 4inch) en heeft hij mij in samples voorzien van S3 en S30. Hij zei namelijk dat S30 erg goed finisht op donkere lakken, en dat ik dat gewoon eens moest proberen.

Dat finishen met S30 om de microswirls (@Jansen ook van mening dat dit door het polijsten komt, ook gezien met S17 namelijk) weg te krijgen gaat helemaal perfect, daar ben ik echt heel blij mee! Er is nog ruimte voor verbetering, en aangezien ik dit nu op een monello oranje pad heb gedaan (harder dus dan de School oranje) merkte ik op dat ik deze nog eens op blauw/wit ga proberen.

Mijn laatste tip/hulp request was m.b.t. de spider/wool pads omdat die nieuw zijn voor mij en ik daar wat issues mee had. Echter heb ik tegelijkertijd nog twijfel of die pads niet gewoon te zwaar zijn, als ik zie wat 2 hits S30 + monello oranje al voor elkaar krijgen. Ik ga dus eerst nog eens met S3+oranje/geel aan de slag, en eventueel lokaal diepere punten aanpakken met de spider/wool pads.

Kort gezegd schrijf ik hier mijn gedachtegang uit, niet met als doel om jullie te veel en verwarrende informatie te geven maar juist om op- of aanmerkingen te krijgen over verkeerde gedachtegangen.
 
@D!m!tr! - Mijn ervaring is dat dit soort gevallen een uitzondering zijn. Met de basis kom je veelal prima weg, maar soms is de lak koppig en wilt liever een andere aai over z'n bol. :p Veelal hebben we het dan over het goed kunnen corrigeren met een grovere combi, maar de finish wordt pas écht goed als je niet je standaard finishing-combi pakt, maar iets wat juist nét wat grover of juist fijner is.

(Witte pad + Finale/S30/... is de basis, maar misschien wil 'ie juist Oranje pad + S30/Finale/... of juist Witte pad + S40/...)

In het geval van @expor blijven er defecten over of veroorzaak je ze en dat vind ik persoonlijk nóg uitzonderlijker.


@expor - Schaal inderdaad stap voor stap op. Monello - Oranje + S30 is bijna de fijnste stap en daar had je grofweg genoeg aan in 2 hits. Wil je in 1 hit al gecorrigeerd hebben, dan kan je denken aan Monello - Oranje + S17. (Medium-combi) Maar, je hebt alleen S30 en S3, dus dan zou ik gewoon;

Oranje/Geel + S3 gebruiken,
mooi doorwerken op stand 6 tot hij al de helft transparanter is, (Meestal al binnen 1 dambordje)
even afnemen en kijken of de correctie al voldoende was,
is de correctie voldoende - dan de volgende hits de polish mooi doorwerken. (Bij voorkeur op een lagere machinestand (4)

Zo werk je meteen al richting een goede finish en zou je nadien met Oranje/Wit + S30 kunnen finishen.