Vandaag de S3 en S30 ontvangen, samen met een spiderpad en 4inch LC wool pad.
Als eerste S30 op een oranje 4inch Monello pad om het achterportier, waar ik zoveel micro swirls had na V36 + oranje, te finishen:
Er is onder bepaalde hoeken nog nanoswirls
)) te zien, maar dat ligt misschien aan de oranje pad (evt. nog eens testen met witte pad, maar wordt niet aangeraden door Scholl), of aan mijn finishing skills. Hoe dan ook, dit lukte met witte pad + V38 in verste verte niet.
Daarna nieuwe testspot met alleen S30 + oranje, 2 hits:
Die lijkt op de foto strak, en de swirls zijn ook weg, maar er zitten nog wat rechte krassen in die ik met S30 er niet uit krijg. Met V36 ging dat wel op de andere deur, maar ik had op advies van Johan een spider pad en S3 erbij, dus ik hoopte het daar in 1 hit mee te kunnen doen.
Helaas geen ervaring met de wolpad en/of spider pad dus dat ging niet zo lekker. Ik haal totaal geen correctie, zelfs de swirls zitten er nog grotendeels in dus daar kan ik nog wel wat advies voor krijgen:
- Hoe prime ik een wolpad?
- Hoe prime ik een spiderpad?
- Hoeveel product? Zelfde als normale 5.5 / 4 inch pads? Dus iets van 3-4 erwtjes voor 5.5inch, 2-3 voor 4inch?
- Hoe verwerk ik de S3? Tot hij helder wordt zoals meeste compounds/polish?
De wolpad stuiterde als een malle en het wol vloog me om de oren
Spiderpad ging redelijk, wel duidelijk erg hard en vormt lastig met de deur mee (hele lichte bolling), maar totaal geen correctie dus met S3. Dat ligt zeker aan mij, aangezien ik met S30+oranje meer correctie haalde, wat natuurlijk niet kan
.
Ik twijfel ook of de S3+spider niet te zwaar is (wanneer ik het goed doe) aangezien ik op de andere panelen haast overal met oranje+V36 alles weg kreeg, uitzonderingen daargelaten.
Owja en die flesjes S3/S30 doseren dus echt niet... Dat zijn geen erwten maar spruiten die daar uit komen.