• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp nodig bij aanschaf producten !!!!

Justin

Detailing rookie
10 mrt 2016
3
2
33
Goedenavond,

Sinds deze week lid geworden van Carclean.com en vind het echt super om alles te weten te komen over hoe je je auto het best kan onderhouden.

Nu heb ik de afgelopen week zoveel informatie gekregen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Mijn vraag is dan ook of iemand mij kan helpen bij de aanschaf van de producten die ik nodig heb.
De auto waar ik in rij is vrij nieuw en er zitten geen krassen op, polijsten is dan ook niet nodig lijkt mij.

Ik heb al een kleine opzet gemaakt ik hoor graag wat jullie ervan vinden (aanbevelingen zijn altijd welkom).

Wassen( twee emmer systeem):

Ik heb voor de volgende washandschoen gekozen: https://www.Carclean.com/product/Monello/Thick_Mitt_MTM0101_103065

Shampoo:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Born_to_be_Mild_shampoo_250ml_DJBM250_101037

of

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Super_Slick_Wax_946ml_PBG_SW32_101230
(hier zit de wax er al doorheen, weet niet of dit handig is??)

Droogdoek:
http://www.blokker.nl/nl/blknl/huishoudelijk-en-schoonmaak/reiniging/jml-mega-cloth
(Deze microvezeldoek gebruikte ik altijd bij mijn vorige auto. Maakt zeer goed droog !! Of is het verstandig om toch een andere droogdoek aan te schaffen omdat deze minder geschikt is voor auto's ??)

Omdat de auto nog vrij nieuw is zou ik nu een paintcleaner gebruiken of is het verstandiger om toch de auto eerst te gaan kleien ??
Welke paintcleaner raden jullie aan en met welke doeken/pads moet dit worden aangebracht ??

Hierna zou ik de auto nog gaan waxen https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219 of met https://www.Carclean.com/product/Sonax/ProfiLine_Polymer_Netshield_340ml_223_300_102702

Welke doeken/pads raden jullie mij aan om hierbij te gebruiken ??

Ik hoor graag van jullie.
 
Hey Hallo,

Welkom op het Forum!

Je hebt je al een beetje verdiept, dus da's mooi.

De Monello - Thick Mitt is een prima keuze.
De DDJ - Born to be Mild is een prima keuze. Geen toevoegingen.

De Kruidvat-doek zou ik achterwege laten. Ik ken hem niet, misschien is hij wel goed, maar het blijft van de Kruidvat. :p
Een andere goede optie waar ik en anderen goede ervaringen mee hebben; Gyeon - Silk Dryer 70x90cm

Als de auto ''vrij nieuw'' is, dan raad ik aan om wel te kleien. Zelfs hagelnieuwe auto's ondergaan best een lijdensweg voordat ze überhaupt in de showroom staan. Een goede klei, en eveneens veel gebruikt, is de Monello - Dolce Verde Klei.
Bij het kleien heb je ook een glijmiddel nodig. Er zijn producten die speciaal voor het kleien bedoeld zijn, ''Dedicated clay lubes'', maar er is ook een veelzijdige detailspray die je er voor kan gebruiken. Poorboys World - Spray & Wipe. Deze kan je dus als detailerspray, glijmiddel, ramen, interieur, etc. Er zijn zelfs mensen die het volop in huis gebruiken, haha! :p

Met een Paint Cleaner reinig je de lak op chemische wijze. Dit is een prima uitkomst als de auto geen of weinig defecten heeft, zoals krassen/swirls/verwering. Ook voor uitlaatstukken, chromen sierlijsten, ramen, douchekabines, kranen, giraffen, etc. Een veel gebruikte Paint Cleaner is de Poorboys World - Professional Polish.

De Collinite 845 is een uitstekende wax en met name voorde beginner een hufter-proof product. Met enkele grote druppels kun je enorm veel oppervlakte behandelen en blijft enkele maanden beschermen.

De Monello - Peluche Verde doeken zijn prima All-rounders. Goede kwaliteit. (Let op! Geven af in de was!)
Beter teveel doeken, als te weinig. Deze doeken zijn ook in 3-pack verkrijgbaar. Ook is de grotere versie beschikbaar, wit)


Voor het aanbrengen van de wax kun je kiezen voor de Monello - Disco Duo (2).

Ikzelf ervaar dat foam pads veel product opnemen en/of slap worden. Veel ervaring heb ik niet met handpads, dus misschien kunnen anderen je verder helpen, maar ik ga binnenkort de Disco Dua's bestellen om wax aan te brengen, leathercleaner te verwerken, etc.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Justin
Die Spray & Wipe kun je aanlengen 1:1 voor het kleien. Is superspul en ruikt heerlijk. Maar pas op, werkt verslavend!
Ik zou die doek van JML zeker niet weg doen. Ziet er goed uit! (Er zijn ook volop merken die niet bij Carclean vandaan komen, maar die zeker ook goed zijn.)
 
  • Leuk
Reactions: Justin
Zo gebruik ik voor het vuile werk ook doeken van de action, prima doeken voor bijvoorbeeld dorpels en de motorruimte.
 
Zat die doek van Blokker in een set? De gele. (Heel zacht) is wel een hele fijne doek om mee af te nemen, maar gaat niet zo lang mee als de monello doeken.
Verder zijn ze naar mijn mening te klein om een hele auto mee af te drogen zonder uitwringen.
 
Hey Hallo,

Welkom op het Forum!

Je hebt je al een beetje verdiept, dus da's mooi.

De Monello - Thick Mitt is een prima keuze.
De DDJ - Born to be Mild is een prima keuze. Geen toevoegingen.

De Kruidvat-doek zou ik achterwege laten. Ik ken hem niet, misschien is hij wel goed, maar het blijft van de Kruidvat. :p
Een andere goede optie waar ik en anderen goede ervaringen mee hebben; Gyeon - Silk Dryer 70x90cm

Als de auto ''vrij nieuw'' is, dan raad ik aan om wel te kleien. Zelfs hagelnieuwe auto's ondergaan best een lijdensweg voordat ze überhaupt in de showroom staan. Een goede klei, en eveneens veel gebruikt, is de Monello - Dolce Verde Klei.
Bij het kleien heb je ook een glijmiddel nodig. Er zijn producten die speciaal voor het kleien bedoeld zijn, ''Dedicated clay lubes'', maar er is ook een veelzijdige detailspray die je er voor kan gebruiken. Poorboys World - Spray & Wipe. Deze kan je dus als detailerspray, glijmiddel, ramen, interieur, etc. Er zijn zelfs mensen die het volop in huis gebruiken, haha! :p

Met een Paint Cleaner reinig je de lak op chemische wijze. Dit is een prima uitkomst als de auto geen of weinig defecten heeft, zoals krassen/swirls/verwering. Ook voor uitlaatstukken, chromen sierlijsten, ramen, douchekabines, kranen, giraffen, etc. Een veel gebruikte Paint Cleaner is de Poorboys World - Professional Polish.

De Collinite 845 is een uitstekende wax en met name voorde beginner een hufter-proof product. Met enkele grote druppels kun je enorm veel oppervlakte behandelen en blijft enkele maanden beschermen.

De Monello - Peluche Verde doeken zijn prima All-rounders. Goede kwaliteit. (Let op! Geven af in de was!)
Beter teveel doeken, als te weinig. Deze doeken zijn ook in 3-pack verkrijgbaar. Ook is de grotere versie beschikbaar, wit)


Voor het aanbrengen van de wax kun je kiezen voor de Monello - Disco Duo (2).

Ikzelf ervaar dat foam pads veel product opnemen en/of slap worden. Veel ervaring heb ik niet met handpads, dus misschien kunnen anderen je verder helpen, maar ik ga binnenkort de Disco Dua's bestellen om wax aan te brengen, leathercleaner te verwerken, etc.


Greetz

Bedankt voor je uitgebreide reactie !!
Ben vanmiddag maar even langs de winkel gegaan en heb alles wat hierboven staat aangeschaft.

Alleen ben ik vergeten te vragen hoe ik de klei precies moet gebruiken :p. Hoeveel gebruik jij meestal wanneer je je auto gaat kleien ?? En is het de bedoeling om bijvoorbeeld 1/4 van je motorkap te kleien (met behulp van spray en wipe) en daarna uitwrijven met een monello doek ??

Dezelfde vraag heb ik voor de Poorboys World - Professional Polish. Gedeelte van de motorkap sprayen, daarna uitwrijven met een doek ??

Eenmaal in de winkel heb ik ook nog een velgenreiniger aangeschaft. Totaal heeft het me aardig wat gekost maar het is uiteindelijk een goede investering (hoop ik) haha).

Nogmaals bedankt voor je hulp en advies !! Aanstaande zaterdag wil ik hem gaan schoonmaken.. zal dan wel een paar foto's plaatsen.

Greetz
 
Zat die doek van Blokker in een set? De gele. (Heel zacht) is wel een hele fijne doek om mee af te nemen, maar gaat niet zo lang mee als de monello doeken.
Verder zijn ze naar mijn mening te klein om een hele auto mee af te drogen zonder uitwringen.

De doeken zijn gewoon los te koop bij de blokker !! Doek is voorzien van een gele en grijze kant, de grijze kant is het meest geschikt om je auto mee te drogen (staat ook op de verpakking). En je auto helemaal drogen zonder uit te wringen lukt inderdaad niet, daarom heb ik er ook twee.
 
Kleien is simpeler als jij denkt, haha! Je sprayt een een stukkie in wat je wilt gaan kleien en breid dit gewoon uit. Je kan het zo gek maken als je wilt, zolang je het te kleien stuk maar lekker nat houd met je S&W. Droge klei + droge lak = niet lekker.

Beetje hetzelfde als... je snapt het wel. :p


De Pro Polish (cleaner) breng je aan op je handpad, verdeel je over het paneel en dan ZOU IK rustige rondjes maken. Een beetje boenen, zeg maar.
Ik heb een cleaner 1x gebruikt met de machine, verder gebruik ik het nooit meer.


Greetz
 
Welkom op het forum en veel lees plezier alvast. Er staat echt van alles op dit forum beschreven over hoe en wat alles werkt.

Misschien helpt dit filmpje je op weg met het kleien.
 
Houd klei goed vast. Laten vallen betekent onbruikbaar voor je lak. Dus goed oppassen. Vooral ook bij staande delen. Het is duur genoeg.
 
Je vraagt wanneer je moet drogen tijdens kleien.
Hangt er vanaf. Wanneer je na kleien de auto nog wast, hoef je niet te drogen. Detailer spray is water met smeermiddel.
Wanneer je wilt drogen in ieder geval drogen voordat het vanzelf opdroogt.