• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hulp nodig Mercedes sel 450 '74

Patrick

Detailing guru
12 mei 2008
1.298
110
Ik kreeg vandaag het verzoek of ik een Mercedes 450SEL uit 1974 wilde doen. Nu is de motorkap, dak en de koffer er erg slecht aan toe denken jullie dat dit zin heeft om hier aan te beginnen? Advies qua producten en pads zijn welkom liefst binnen de dingen die ik heb natuurlijk dat is bijna alles van Poorboys SSR1 2,5 en 3 ook LC pads van zwart tot oranje.
Alvast bedankt.
8wipur.jpg

ila7a8.jpg
 
Als ik het zo zie.... geen beginnen aan, ziet er uit als een clearcoat failure, oftewel blanke laklaag die loslaat of ernstig geoxideerd is. Tenminste dat is wat ik kan opmaken uit de foto's. Hier kun je helemaal niets aan doen.
 
Het is zo raar dat de rest van de auto nog goed is. Ik heb zelf klein stukje met de hand geprobeerd met oranje handpad en SSR2,5 werd wel iets beter maar niet veel
 
Had je niet een klein stukje met een oranje pad en SSR2.5 excentrisch kunnen proberen, had je veel meer geweten. Denk dat hier echt een rotary aan te pas moet komen.
 
Eigennaar verwacht ook niet dat hij als nieuw wordt maar kan je er wel iets aan verbeter? 2de foto is trouwens met flits maar dat hadden jullie vast al gezien. Zouden jullie aanraden om de wolpad van LC aan te schaffen of is oranje goed genoeg.
 
Probleem is gewoon dat als het inderdaad een CC failure is, dat je het alleen nog maar erger maakt.... bezint eer ge begint...:roll
 
Met SSR3 en 2.5 op een oranje pad moet je m.i. verbetering kunnen krijgen ALS het oxidatie is (of je 'm weer als nieuw krijgt is punt twee). Als het clear coat failure is zal het niet verbeteren. Mits de eigenaar dit van te voren beseft kun je het altijd proberen...

Ik zou nog even wachten met het aanschaffen van spul voor deze auto. Vermoedelijk zal de Foamed Wool op de excenter hier ook niet veel meer doen dan een oranje foampad.
 
een mercedes kwaal van die tijd.

deze auto heeft idd een clearcoat failure, de blank is "verteerd". heb deze autos vaker door mijn handen gehad, zelfde type zelfde bouwjaar verschillende kleuren.
helaas niks aan te doen, enige oplossing is een nieuwe laklaag.