• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hydro 7000 - technische specificaties

Aankomend weekend komen mijn ouders terug van vakantie.
Dan zal ik met mijn vader een datum prikken voor een full detail van de Subaru. Die auto is het ultieme testobject voor een mooi verslag incl. foto's over de werking en mijn gebruikerservaring v.w.b. de hydro 7000. We zijn wel afhankelijk van werk, maar ergens de komende weken gaat die auto eraan geloven en post ik hier mijn bevindingen.

Wat er allemaal in de doos zit:
p4pb8217075.jpg

p4pb8234143.jpg

p4pb8234146.jpg

p4pb8234149.jpg

p4pb8234152.jpg

p4pb8234155.jpg

p4pb8234156.jpg

p4pb8234157.jpg

p4pb8234158.jpg

Zoals op de foto's te zien heeft hij 2 reservoirs zodat kunt switchen tussen met of zonder reiningsmiddel:ja

Ik heb m inmiddels ook ;), bij de zelfde winkel vandaan. Het komt maar zelden voor dat ik een product op het fietsje kan gaan halen :) (echter, met die doos kon ik op het fietsje niet meer terug, sjonge wat een groot gevaarte!)

Heb gisteren een testspot gedaan op een stuk vloerkleed en dat knapte er wel van op. En als je de tank met vuil-water bekijkt dan moet dat ook wel. Bruine smurrie!

Zo'n ding lijkt me heel leuk en aardig, maar moet je de slangen enzo dan ook niet telkens doorspoelen/reinigen?
Anders lijkt mij dat er op ten duur ook een smerige lucht vanaf komt..

Als het goed is ga je zo lang door, dat je er alleen nog 'schoon' water uittrekt, dus is dat niet heeeeel erg aan de orde ;)
Neemt niet weg dat het 'doorspoelen' een goed idee is op zn tijd

Zo ziet hij eruit met de slang aangesloten.
p4pb8236380.jpg

Alles voelt redelijk degelijk aan. Ook de kabel kan netjes weggewerkt worden.
p4pb8236377.jpg

Ff getest op onze trap bekleding
Filmpje hoe hij zuigt en het geluid van de pomp
Test filmpjes
Ik heb reeds eerder een professioneel apparaat gehuurd en deze zuigt zeker zo hard:-d

Hydro gevuld met water en bio degreadable APC van poorboys verdund met water (1/30 ongeveer)

De bekleding ervoor
p4pb8236383.jpg

Inspuiten met APC en inborstelen
p4pb8236387.jpg

Witte doek na uitspoelen en uitzuigen
p4pb8236395.jpg

Verschil tussen links en rechts
p4pb8236398.jpg

Wat eruit kwam:-&
p4pb8236408.jpg

Wat niet in de handleiding staat is dat je de opvangbak eraf kunt "schroeven"
p4pb8236413.jpg

Grappige is dat als je denk dat het schoon is, dat na gebruik van de extractor je best verbaast gaat kijken :)

@ wittereus: je zegt dat je de hydro met water hebt gevuld en met apc verdund met water. deze heb je dan elk appart in het apparaat gedaan?

en dan zeg je dat je de apc hebt verdund maar als je de hydro dan vult tot het max aan de kant met de schampo en je doet dan apc er in dan is deze toch redelijk verdund want er gaat toch zo een dikke 3 liter in of ben ik ergens mis.

heb namelijk ook ene en heb de schampo geprobeerd en was niet slecht maar is niet veel en ja wou dan ook apc gebruiken daar ik deze heb staan?
bedankt alvast

Sorry, maar wat jij typt is nogal onbegrijpelijk:no

De hydro heeft 2 compartimenten die bedoelt zijn om één te vullen met shampo en één met schoon water om te spoelen.
Je kunt met draaiknop kiezen tussen de twee: zie mijn filmpjes.

Ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb?

[mod]a.u.b. niet direct voorgaande berichten quoten[/mod]

ja mss verkeerd geformuleerd. bedoel dus in het een compartiment het water en in het ander compartiment dan de apc verdund met water.

maar dan moet je toch redelijk wat apc er in doen als je dat compartiment dan vult met water?

Wel geinig om te zien dat jij daar duidelijk een andere hydro hebt.
Het uitneembare filter bestaat bij jou zo te zien uit een zwart foam, bij mij is dat textielachtig spul.

Mbt de vraag over de tanks.
Je hebt er 2. Je kunt er zelfs voor kiezen in beiden water te doen. Mijn apc schuimt nogal dus die wil ik niet in 1 van de tanks hebben.
Voor wat betreft verdunning zul je je gezonde verstand moeten gebruiken.

@ Maaike; Bedoel jij niet het Hepa (fijnstof) filter?

Ik heb de uitgebreide versie genomen en daarbij zat het Hepa filter over dat zwarte schuimstof filter heen.
Deze moet je er overigens wel vanaf halen, voordat je nat gaat zuigen.

:|~* Ai ai.....
Voel hier een blond moment aankomen.z
Het 'ding' waar ik het over heb is inderdaad dat fijnstoffilter. Maar die is met geen mogelijkheid los te krijgen hier.
Als ik vanavond terug thuis ben ga ik nogmaals kijken, want mijn fijnstoffilter heeft dus al letterlijk zijn (natte) doop ondergaan en dat is er vast niet goed voor.

Dom, dom, dom....soms word ik moe van mezelf

Da's niet handig nee, je las handleidingen toch zo goed? :-d

Zag zoiets pas nog in Wheeler Dealers, heerlijk om te zien!
...is de slang van het Hydro-7000 apparaat niet een beetje aan de korte kant? metertje extra had wel gemogen lijkt mij.
Zeker als je aan auto's gaat werken..

Op mijn Bosch stofzuiger thuis, zat ook zo'n korte en met veel vliegwerk een langere van een prof. op kunnen zetten en meer flexibel.

(ter info)
Zo'n "George-model" stofzuiger moet sterker zijn in de motor als een conventioneel geplaatste elektromotor voor dezelfde zuigkracht.
Ze zijn betrouwbaar maar qua zuigkracht altijd minder als een gelijkwaardige normaal model machine.
Nat-zuigers moeten echter wel zo'n vorm hebben ivm nat natuurlijk.
Bij mijn vorige werkgever hadden we er twee waarvan een zo'n grote, erg handig maar die dan niet voor thuis.

@Denders: dat klopt. Hieruit blijkt dan ook maar weer dat, althans in mijn geval, wanneer je niet bepaald handig en technisch aangelegd bent er toch foutjes gemaakt kunnen worden. Een heel duidelijke uitleg over dit filter staat er niet in de handleiding.
Filter goed schoonmaken en dat probleem is ook weer opgelost

@maaike: Dan vind ik dat een probleem van de handleiding... die moeten ook voor niet- technische mensen duidelijk zijn toch?!

Maar de lengte van de slang?, zoals ik aangaf, jouw beleving/ervaring?
(nadeel is dat er een extra slang meeloopt..)