• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ice wax

DHL

Detailing rookie
16 mrt 2009
8
0
Heb me vandaag een flesje ice wax van turtle wax gekocht. De auto ermee ingevreven en blinkt wel mooi. Natuurlijk zijn de krasjes hiermee niet weg. Zou dit produkt lang blijven glanzen?
 
Om een kort antwoord te geven, ik denk van niet :weetniet
En nu niet gelijk omdat het van het schildpadje komt, maar of een auto lang z'n waxlaag behoudt hangt af van de voorbereidende werkzaamheden. Geef is wat meer info wat je hebt gedaan. Conditie van de lak etc, waarmee gewassen, lakwerk gekleid, ga zo maar door.

Mocht je dit niet hebben gedaan dan ben ik bang dat je Icewax er met een paar dagen/regen buien weer af ligt.
 
Heb eigenlijk niets gedaan ter voorbereiding. Ik dacht hem te doen blinken met weinig werk.... Kanniet anders want ben zeer snel vermoeid:s
Hoe zou ik iets langdurig kunnen bereiken? De lak is niet echt ruw, er zijn wel cirkels in van het wassen en hier en daar een oppervlakkig krasje. Kleur is donkerblauw.
 
Vondt het maar vettig spul ,maar werkt wel snel.. Op zich niet super slecht ,maar het houdt niet geweldig lang..

Op trims is het wel fijn. :ja
 
Icewax is een leuk en makkelijk product, maar van de ervaringen die ik er van gelezen heb en gehoord heb is de duurzaamheid niet om over naar huis te schrijven, of je een goede voorbereiding hebt of niet.
Vervelend om te zeggen, je auto te doen blinken met weinig werk is lastig :no
Ik zou eerder gaan voor kleien, Autoglym SRP en een goede wax, natty´s paste wax bijvoorbeeld. Je haalt dan de krasjes niet echt weg, maar het vult op en de glans is prima.
 
Vroeger zou ik hem eerst gepollierd hebben met twee soorten polish en daarna zo'n wax erop wrijven. Maar heb nu die stappen overgeslagen:| En zo te zien bestaan er enorm veel technieken om je koetswerk mooi te krijgen
 
Nu heb ik de indruk dat de wagen stof aantrekt? Is die nu electrisch geladen van het wrijven? Zo ja, wat doe je eraan?
 
Vroeger zag je wel eens auto's met zo'n riempje onder de carroserie. Dat kwam in aanraking met het wegdek. Hierdoor werdt de carroserie ontladen. Zoiets zou je kunnen plaatsen.