• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Iemand die krassen kan wegwerken

Michaelke94

Detailing rookie
27 sep 2015
8
0
30
Ik zou graag een paar krassen op mijn Scirocco R laten wegwerken door iemand die er iets van kent (omgeving van Limburg)

Ik durf er zelf niet aan beginnen omdat ik niet de nodig kennis / materialen heb (denk ik)

(De volgende materialen heb ik:
meguiars ultimate polish, meguiars ultimate Compound, meguiars ultimate wax, kleurstiftje van Rising Blue Metalic kan ik wel kopen,...)

Misschien dat jullie mij kunnen helpen/iemand kennen?
Alvast héél erg bedankt!

op de linker flank, heel licht voelbaar met de nagel +-10cm
conv_2792.webp

Op de motorkap (precies een laagje lak weg)
conv_2794.webp

Bijlagen

• conv_2791.webp
    conv_2791.webp
    122,6 KB · Weergaven: 164
  • conv_2793.webp
    conv_2793.webp
    130,2 KB · Weergaven: 138
Die laatste ga je met de beste wil van de wereld niet weg poetsen, dat wordt spuiten. die eerste twee gaan heel misschien nog lukken afhankelijk van hoe diep ze zijn

Janvis, Ik had ook al gedacht dat ik de motorkap opnieuw moet laten spuiten ( dan is de steenslag ook in één keer mee gespoten ).
Ik hoop gewoon dat iemand die andere krassen er uit kan krijgen zonder dat ik alles moet laten spuiten :)

Ik zou eerlijk gezegd in alle gevallen spotrepairs laten doen.
Heb kort geleden op mijn eigen wagen een zelfde soort krassen weggewerkt, maar je zult ze altijd iets blijven zien...

Google is your Friend voor de prijzen van SpotRepair.

Op de eerste 2 foto's lijkt het mij dat de krassen voor het grootste gedeelte wel weg te polijsten zijn. Echter kan je vaak verrast worden door een simpele kras die op het oog meevalt, maar in de praktijk een Son of a Bitch blijkt te zijn.

Greetz

Heb een bedrijfje BB Carcare gevonden die spot repairs doen, maar die zijn nog al tamelijk prijzig. Iemand die ook een goed adresje kent misschien? (liefst omgeving Limburg)

Ik dacht dat de prijs van een spotrepair lag aan de grote van het defect en het werk dat gedaan moet worden. Op de 4 sites die ik even snel vind via Google moet je een offerte laten opmaken.

Helaas ben ik niet bekend in Limburg. Kom zelf uit het hard van het land.

Greetz

Spotrepair is over het algemeen €125-€150 voor een oppervlak ter grootte van een euro munt.

Ik zou zelf als ik in de situatie zou zitten van TS, alleen de motorkap spotrepair doen.
De rest zou ik zelf proberen te doen.
Gewoon de krassen eerst ontvetten en dan dunnetjes opvullen met een stift (het beste meerdere lagen).
Daarna wetsanden..en polijsten om het weer mooi te krijgen.

youtube filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=S2aC_oseMe4

Ze hebben in het filmpje over de kras opvullen met plamuur, maar ik denk dat de krassen van TS daarvoor niet diep genoeg zijn.

Die eerste 2 moeten te polijsten zijn.
De bumper en de motorkap wordt herspuiten.
Eventueel bij de spuiter vragen om deze krassen weg te polijsten?

Ik wil dat ook wel polijsten voor een klein prijske, maar Mechelen is wat ver voor u?