• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik ben de Marc ,mijne nick is blazer nu met fotokes

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
Hoi allemaal ,

Heb me een nieuwe auto aangeschaft,hij is nu één week oud en wil hem onderhouden zoals het moet .
daarom heb ik me hier ook geregistreerd op het forum ,stuf genoeg om te lezen hoe dat we best te werk gaan.

Ik ga volgende week me wat produkten aanschaffen zal vooral meguiars zijn .

voolopig ga ik de auto afspuiten in self carwash dus insoppen en afspuiten een polish en spoelen met osmosse water.
heb me al wel een water magneet aangeschaft om hem af te drogen, maar heb ze nog niet gebruikt.

Ik blaas mijn auto soms droog met de bladblazer , en dan even zachtjes met microvezeldoek erover en :cool

nu van deze methode heb ik hier nog niet veel gelezen , ik bedoel dan met de bladblazer of met een fhone droogblazen.

ik moet hem zo goed mogelijk behandelen tot na de winter , dan ga ik hem eens deftig polishen en waxen

ik kan dit niet binnen doen ( garage te klein ) en buiten is het nu veel te koud en te nat.

dus ik ben van plan van hem op de correcte manier te wassen , en hem voorlopig met een quik spray wax te beschermen tot het beter weer is .

Nu het is een titaanzilveren X5 30d met M-sportpack

dit staat op mijn verlanglijstje

NXT shampoo meguiars
wash mitt meguiars
microvezeldoeken meguiars
wax in spray vorm den ultimate quik wax of de quik wax carnauba of de NXT spray wax ( ga ik vragen in de shop welke ik best neem )
een detailer den quik detailer ofwel den ultimate detailer
wielborstel

als het dan beter weer word koop ik de NXT wax en een polish en clay kitje .

zo nen hele boterham zou ik zeggen

Groeten
Marc

Welkom Marc !
X5 is niet verkeerd, jammie :love

Wat betreft Meg's .... lees nog een stukje verder, er is niks mis mee maar zijn héle goede andere alternatieven die weer wat goedkoper zijn en net zo of soms nog beter werken.
In mijn onderschrift staan linkjes naar zowel handmatig als machinaal onderhouden van je auto .... lees die door, gaat dan helemaal goed komen !

Welkom!

Wat betreft het droogblazen van een wagen of waterdruppels uit kieren en hoekjes blazen...in de webshop vind je ook apparaten die daarvoor dienen, kan ook met perslucht of bladblazer, al lijkt deze laatste mij een beetje groot en niet makkelijk daarvoor...maar het kan wel.

Wat betreft meguiar's, niets mis mee.
Valt wel op dat "nieuwelingen" vaak enkel met meguiar's willen werken (mezelf inbegrepen een tijd terug) Na verloop van tijd zul je waarschijnlijk ook wel overschakelen op andere merken (net als mezelf en vele anderen voor u ) :-d

Trouwens, niet denken dat we hier anti-meguiar's zijn want dat is niet het geval, meguiar's zit nog steeds in mijn collectie hoor en er zijn een paar producten die er zeker in zullen blijven ook.

Ja kom ook wel omdat ik niet zo ver van de invoerder van meguiars belgie woon ,dus is makkelijk even binnen te springen als ik wat nodig heb.

nu betreft dat afblazen met den bladblazer valt mee hoor is niet zo'n zwaar spul dat ik heb en gaat verdorie goed .
met perslucht daarentegen ben je veel te lang bezig.

in het begin sla je de verschillende produkten ook makkelijk door elkaar vind ik , er bestaan er zo veel he:weetniet

Dat is wel makkelijk inderdaad, als je daar nu nog een leuke korting zou krijgen om direct van daar te kopen zou het nog leuker zijn.:-d

Productkennis dat komt vanzelf mettertijd en bovendien zitten er veel doorwinterde detailers op het forum die alle vragen die je hebt kunnen beantwoorden.

Komt helemaal goed. :-d

Welkom hier, in ieder geval nog genoeg leesvoer wat betreft verschillende methode's, producten etc. Etc. Etc.
Ikzelf ben ook begonnen met meguiar's. Goede producten, goede resultaten, maar ben er wel achter gekomen dat er ook veel verschillende goede/goedkopere alternatieven zijn. Je hebt in ieder geval een leuke voiture om te mogen detailen.

Als je toch al aan de Megs Nxt gaat, neem dan ook gelijk de Nxt Glass Cleaner mee. Een van de beste glasreinigers en in ieder geval de lekkerst ruikende! :ja

De velgenborstel zou ik niet bij Megs halen, verslijt razendsnel, vond het echt zonde van m'n geld :no deze is echt veel beter.

bedankt voor de tip in verband met de velgenborstel ,die andere kost wel de helft meer ook he rickk :|~*

Ik zou een winkel moeten vinden hier bij ons waar ze deze spullen allemaal verkopen , en dat zal niet makkelijk zijn denk ik

Er is wel een shop van meg. hier bij ons daarom dat ik het daar ga zoeken he :|

dus als er mensen zijn uit belgie en nen goeie shop in de buurt van Mechelen tot leuven weten waar ze verschillende merken verkopen laat het me weten.

ja dat weet ik wel , maar voor één borstelke is dit te gek he

dan moet je al wel wat bestellen wil dit intressant worden wat betreft verzending ; maar is zeker een optie

blazer zei:
bedankt voor de tip in verband met de velgenborstel ,die andere kost wel de helft meer ook he rickk :|~*

Ok, maar hij is wel meer dan de helft beter!

Ik zou een winkel moeten vinden hier bij ons waar ze deze spullen allemaal verkopen , en dat zal niet makkelijk zijn denk ik

Die is er... hier ;) Dit weekend gereduceerde verzendkosten naar Belgie als ik het goed heb begrepen.. dus grijp je kans!

Welkom op het forum trouwens :)

Welkom in de wereld van de detailverslaafde:jippie

Zoals andere ook al melde , gewoon ff goed het forum doorbladeren en veeeeeeeeeeeeeeeeel lezen8d