• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik heb dit stappenplan voor mijn Skoda in gedachten, graag advies!

Frankyman92

Detailing rookie
21 apr 2012
69
0
[MOD]Topictitel: "Skoda" vat niet samen waar je vraag over gaat, dus aangepast.[/mod]

Aangezien mijn topic in stel je zelf voor een beetje meer op een stappenplan ging lijken, hier een topic geopend,^^

Het gaat om deze auto:

IMG_2944.jpg


Daily, Hier net gepoetst met turtle wax;)

Wat ik wil gaan doen

Stap 1 :

Wassen, valma wash en shine, 2 emmer methode.

Stap 2:

Daarna voor de eerste x in de 9 jaar dat ze leeft, een klei behandeling geven.

Ik wil hier de Mothers kleikit voor aanschaffen, klopt het dat ik de lubricant daarvan nog in een aparte fles 1:1 kan verdunnen?

Stap 3:

Glaze, ookal ga ik hem niet polijsten, is dit dan nog steeds nodig?

Stap 4: Mothers Carnauba wax.

Moet ik nog een sealant gebruiken? En zoja, waar? voor of na de wax?

Als dit er allemaal op zit, hoe zit het dan met de 2 wekelijkse was beurt? Welke stappen moet ik daarna weer herhalen?

Tnx voor de hulp:-"
 
Hallo, fijne Skoda heb je. Voor het wassen zou ik de Valma Wash&Shine laten staan en in plaats daarvan Dodo Juice Born to be Mild of Monello Lavare gebruiken. Voor het kleien is de Mothers set prima te gebruiken lees ik, zelf geen ervaring mee. Een glaze is een optionele stap die ook zonder te polijsten toegepast kan worden. Een glaze kan krassen en swirls bedekken, gezien de kleur van je auto zou ik gaan voor Poorboys World Black Hole. Een sealant kan gebruikt worden, deze na de glaze aanbrengen en erna een wax erop. Voor de twee wekelijkse wasbeurt zou ik een goede shampoo nemen en met de juiste mengverhouding i.c.m. twee emmers en een microvezel washandschoen wassen. Zo zorg je ervoor dat de waxlaag niet oplost. Dat kan gebeuren met een te veel aan shampoo.
 
Tnx voor de info,^^

Ga toch voor een meer universele glaze, aangezien we hier meerdere auto's hebben in verschillende kleuren, varierend van wit naar zwart:)
 
Zojuist besteld,^^

Is het handig om nog een extra spuitfles te kopen om de Detailer bij de kleikut te verdunnen? 1:1 met water?
 
Kleikut :D

Zal wel kleikit moeten zijn...

Zelf verdun ik het niet, dus kan je hier ook niet mee helpen
 
Wat bij een kleikit zit hoef je ook niet te verdunnen lijkt me, destijds bij die van Meguiar ook niet gedaan. Nu gebruik ik de spray & wipe ervoor.
 
zodan, ben gelijk bekend als die jongen die zn skoda doet met een kleikut.

Iphone kent kleikit niet, en maakt er dus wat anders van]-0

Maar oke, excuses, maar ik had op internet gelezen dat de detailer voor het kleien werd verdund zodat je er 2x zoveel mee kan doen,^^
 
Je kunt Spray & Wipe verdunnen en Born Slippy verdunnen. Weet niet of Monello Perfetto Detailer Spray te verdunnen is.

En gooi die Valma Wash & Shine gauw in de container en koop een goede shampoo van Poorboy's World, Monello etc.

Glaze geeft op een donkere lak net even wat meer glans dan alleen wax. Al zit de glans natuurlijk voor 90% in de voorbereiding. Let wel op dat met een glaze de standtijd van de wax wel minder lang is!
 
Oke dan verdun ik het niet haha,^^

En ja de standtijd wat korter... hoe lang staat zon wax laag? normaal deed ik mn auto 1x per 2 weken ong met turtle, dus ben wel gewend om te poetsen:-"
 
Mothers carnauba wax zal niet zo'n hele lange standtijd hebben, hooguit een maandje. Ik zou kiezen voor een Collinite wax of Natty's. Heb je wat meer geld over voor een wax: Dodo.
 
Tnx voor alle hulp,^^ Vanmiddag alles binnen gekregen, met nog een gratis microvezel doek van monello! top dus!:)^

Hopelijk heb ik morgen tijd, en werkt het weer mee, ik hou jullie op de hoogte:cool:
 
Zo, hij staat nu lekker in de wax, maar is door de regen (met zand?) Toch weer erg vies geworden.

Als ik hem nu ga wassen, met bijvoorbeeld de shampoo van Mothers, welke stappen moet ik daarna weer herhalen? Moet ik hem dan opnieuw in de wax zetten of?

Moet ik trouwens elke keer de auto met de kleikit behandelen voor ik hem met glaze, sealant, en wax ga behandelen?

Tnx van een beginneling die heel erg blij is met de hulp,^^
 
Gewoon wassen/drogen. Klaar!

Als je weer opnieuw een glaze e.d. wilt aanbrengen dan is het aan te raden om eerst te kleien om een zo schoon mogelijk oppervlak te krijgen. Goede indicatie voor het kleien is om met je hand in een boterhamzakje, met je vingertoppen over de lak heen te gaan (als deze net gewassen is), voel je oneffenheden, dan zul je moeten kleien.

Verder zou je eens in de maand een waxlaagje kunnen aanbrengen als je dat wilt.