• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik heb het volgende stappenplan in gedachten, klopt deze aanpak en hebben jullie tips?

Fudd

Detailing rookie
28 jun 2011
54
0
Ongeveer een maandje geleden voor de eerste keer men auto eens onder handen genomen.
toen gebruikte ik voornamelijk Mothers produkten, nu heb ik een paar nieuwe aanwinsten die ik natuurlijk wil gebruiken.
Daardoor en door het feit dat ik het gevoel heb vorige keer niet echt optimaal te hebben gewerkt,
wou ik even horen of het stappenplan dat ik in gedachten heb juist is, of mss beter kan ?
Tips altijd welkom.

1) banden, trims, raamrubbers , binnenkanten deuren ed inspuiten met apc
2) auto afspoelen
3) auto wassen met washmitt,2 emmers en mothers shampo (daarna de wielen met overschot water)
4) afdrogen
5) iron-x op carrosserie en velgen
6) paar minuutjes wachten en overvloedig afspoelen
7) terug wassen (is dit nodig?)
8) kleien met dodo's born slippy en mothers klei (erna afnemen met mf doek en eventueel beetje gedestilleerd water)
9) reinigen met lime prime (met monello's oranje of gele handpad ?)
10) blue velvet aanbrengen met fingermitt, laten curen, en afnemen.
11) andere details zoals velgen in wheelwax zetten, bandjes insmeren met tyromania etxc..

Nachtje slapen

12) de blue velvet toppen met purple haze (moet ik voor deze stap de auto enkel even afnemen (zoja enkel met water?) of terug even volledig wassen ?

zo dat was zo ongeveer hetgeen ik in gedachten had voor het weekend, iemand me betrapt op foutjes ? :) of andere sugesties ?
 
Die stap 7) kan er denk ik wel tussenuit.
Of je moet deze na stap 8) willen doen. Volgens mij volstaat hier ook goed afspoelen.

Staat de auto binnen? In dat geval zou je dat wassen voor stap 12) wel kunnen skippen. Dan zou je 'm wel kunnen afnemen met een detailerspray
(just to be sure)
 
neen staat noodgedwongen buiten :(
daarom dat ik de 12u tussen de beide wax lagen nogal lastig vind.