Ik zou inderdaad niet graag mijn pads onder een hoge druk zetten neeZou het niet doen. Detail spray kan de porien van je pad volstoppen. En dan snijdt het minder goed (mijn ervaring ) athans. Wat ook werkt -> hoge druk erop en daarna op je DA en uitlaten drogen dmv het even op het hoogste te spinnen totdat het droog aanvoelt.. Doe ik altijd en mijn pads zijn niet kapot/vies.
voor als nu doe ik het inderdaad wassen (zonder zeep/dreft) en dan inderdaad even droog draaien op de DA en dan weer opnieuw primen, maar ik ga eens kijken pb spray&wipe. Thanks voor de tipsWelkom op het forum!
Jij ook welkom, Zuzi.
Een detailspray zonder poespas erin kan je juist heel goed gebruiken om pads te bevochtigen alvorens polijsten. Zo heb je wat meer lubricatie, maar met name om het polijstmiddel niet meteen te diep in de pad te laten trekken en dus tussen pad en lak in te houden. (Waar je het wilt hebben)
De Quick Detailer van Meg's lijkt geen toevoegingen te hebben, zover ik 1-2-3 kan vinden op internet. Maar Meguiars kennende zal er wel wat van in het flesje zitten. De ULTIMATE Quick Detailer bevat sowieso toevoegingen en dit zou ik niet gebruiken om je pad alvorens polijsten te bevochtigen. Neem dan bijv. Poorboys World - Spray&Wipe welke je 1:1 kan verdunnen.
De pad reinigen of bevochtigen door de HD erop te zetten en vervolgens op de machine op de hoogste stand droog te slingeren is ook niet aan te raden. Wassen met een beetje Dreft en warm water of een pad-cleaner is beter voor het foam en als je de pad op de machine droogslingert, begin op stand 2 om het merendeel van het water eruit te slingeren (Vind je velcro/foam leuker) en voer langzaam de snelheid op tot hij op de tast alleen nog maar vochtig aanvoelt. (Deze vochtigheid kan je gebruiken i.pv. een detailspray )
ik heb ook de Rupes bigclaw tool met de borstel erop maar heb zoon gevoel dat schuim beetje kapot maak daarme