• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik moet er ook aan geloven

Zou het niet doen. Detail spray kan de porien van je pad volstoppen. En dan snijdt het minder goed (mijn ervaring ) athans. Wat ook werkt -> hoge druk erop en daarna op je DA en uitlaten drogen dmv het even op het hoogste te spinnen totdat het droog aanvoelt.. Doe ik altijd en mijn pads zijn niet kapot/vies.
Ik zou inderdaad niet graag mijn pads onder een hoge druk zetten nee :confused:
Welkom op het forum! :D

Jij ook welkom, Zuzi. :expressionless:

Een detailspray zonder poespas erin kan je juist heel goed gebruiken om pads te bevochtigen alvorens polijsten. Zo heb je wat meer lubricatie, maar met name om het polijstmiddel niet meteen te diep in de pad te laten trekken en dus tussen pad en lak in te houden. (Waar je het wilt hebben)

De Quick Detailer van Meg's lijkt geen toevoegingen te hebben, zover ik 1-2-3 kan vinden op internet. Maar Meguiars kennende zal er wel wat van in het flesje zitten. :p De ULTIMATE Quick Detailer bevat sowieso toevoegingen en dit zou ik niet gebruiken om je pad alvorens polijsten te bevochtigen. Neem dan bijv. Poorboys World - Spray&Wipe welke je 1:1 kan verdunnen.

De pad reinigen of bevochtigen door de HD erop te zetten en vervolgens op de machine op de hoogste stand droog te slingeren is ook niet aan te raden. Wassen met een beetje Dreft en warm water of een pad-cleaner is beter voor het foam en als je de pad op de machine droogslingert, begin op stand 2 om het merendeel van het water eruit te slingeren (Vind je velcro/foam leuker) en voer langzaam de snelheid op tot hij op de tast alleen nog maar vochtig aanvoelt. (Deze vochtigheid kan je gebruiken i.pv. een detailspray ;) )
voor als nu doe ik het inderdaad wassen (zonder zeep/dreft) en dan inderdaad even droog draaien op de DA en dan weer opnieuw primen, maar ik ga eens kijken pb spray&wipe. Thanks voor de tips

ik heb ook de Rupes bigclaw tool met de borstel erop maar heb zoon gevoel dat schuim beetje kapot maak daarme:eek:
 
Owjah, ik las dat je nogal veel polijstmiddel verbruikt omdat je de foampads eerst primed. Zelf prime ik niet bij foampads omdat ik vind dat dit inderdaad veel product kost, de pad alleen maar sneller volloopt met alle gevolgen van dien* en doordat je de pad dus een pufje detailer geeft, vervolgens die dotjes polijstmiddel op de pad doet, op de lak stempelt en op een lage stand het polijstmiddel over de lak verdeelt, je dan ook de pad ''primed''. ;)

Ik zou de pads wel wassen met Dreft of pad-cleaner om al het polijstresidu écht te verwijderen. Niet alleen oppervlakkig, maar ook dieper uit het foam. Ik doe dit al sinds 2015 met mijn Monello-pads en die zien er nog steeds goed uit en zijn nog niet echt stevigheid verloren.
 
Inderdaad, zoals megs op hun filmpjes zei, heel de pad vol knallen met compound goed insmeren zodat alles in de poriën gaat zitten en daarna nog extra 4/5 drupjes compound erop om te beginnen. Vindt dit al heel extreem leken maar deed het altijd maar :neutral: als je dit een paar keer moet doen per auto als ik mijn pads uitwas ga je best snel door je compound heen

vandaar dat ik de rupes tool gekocht heb met de borstel om te kijken of dit iets is maar zoals ik als zei voelt het aan dat ik het schuim kapot maak
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum! :D

Jij ook welkom, Zuzi. :expressionless:

Een detailspray zonder poespas erin kan je juist heel goed gebruiken om pads te bevochtigen alvorens polijsten. Zo heb je wat meer lubricatie, maar met name om het polijstmiddel niet meteen te diep in de pad te laten trekken en dus tussen pad en lak in te houden. (Waar je het wilt hebben)

De Quick Detailer van Meg's lijkt geen toevoegingen te hebben, zover ik 1-2-3 kan vinden op internet. Maar Meguiars kennende zal er wel wat van in het flesje zitten. :p De ULTIMATE Quick Detailer bevat sowieso toevoegingen en dit zou ik niet gebruiken om je pad alvorens polijsten te bevochtigen. Neem dan bijv. Poorboys World - Spray&Wipe welke je 1:1 kan verdunnen.

De pad reinigen of bevochtigen door de HD erop te zetten en vervolgens op de machine op de hoogste stand droog te slingeren is ook niet aan te raden. Wassen met een beetje Dreft en warm water of een pad-cleaner is beter voor het foam en als je de pad op de machine droogslingert, begin op stand 2 om het merendeel van het water eruit te slingeren (Vind je velcro/foam leuker) en voer langzaam de snelheid op tot hij op de tast alleen nog maar vochtig aanvoelt. (Deze vochtigheid kan je gebruiken i.pv. een detailspray ;) )

Hee hee ;)

Juist omdat er zovaak poespas in die QD zitten he maatje. HD op MF pads kan geen kwaad. Op foam nauwelijks. Overigens gebruik ik ook pad cleaners, maar soms uit tijdnood kan je de hd erop zetten zonder enkel probleem.
 
  • Leuk
Reactions: joelvwestrenen
Ik ben je maatje niet, vriend! :p

Zou het niet doen. Detail spray kan de porien van je pad volstoppen. En dan snijdt het minder goed (mijn ervaring ) athans. Wat ook werkt -> hoge druk erop en daarna op je DA en uitlaten drogen dmv het even op het hoogste te spinnen totdat het droog aanvoelt.. Doe ik altijd en mijn pads zijn niet kapot/vies.

Ah, maar we spraken over foampads van de TS. Pads af gaan blazen met de HD werkt blijkbaar voor jou, maar zou dit niet iedereen adviseren. Foampads gewoon wassen en MF-pads zou ik uitblazen tijdens de polijst-sessie en wassen ná gebruik. Een vochtige MF-pad waarvan de vezels niet meer zo lekker micro zijn is ook zonde van je tijd en moeite.
 
  • Leuk
Reactions: joelvwestrenen
Dacht nou net dat we dikke maatjes waren :weary_face: Zonder dollen.Manier wat jij zojuist aangaf is natuurlijk 100% correct textboo ofwel Kan niet misgaan! Net zoals dat sommige Snowfoam gebruiken als shampoo (zoals de detail geek op Youtube) en andere trekken de haren uit de kop omdat het juist een pre-wash is.

Met een HD zou je de celstructuur van je foampads kunnen kapot maken.

Terug naar Topic: voor de TS hier een filmpje:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke gadget vandaag binnen gekregen
C23D5DDE-52F6-4C4D-8938-271C91FD6C23.jpeg


karcher k naar snelkoppeling
 
Goedemorgen,
Mijn naam is Rutger en ik heb me enkel aangemeld om wat vragen te stellen aangaande het polijstwerk wat aan mijn auto is gedaan en waarover ik wat twijfels heb.