• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ik moet er ook aan geloven

joelvwestrenen

Detailing addict
27 mei 2020
19
52
Deurne
Hallo allen,

ook hier is het schoonmaak virus in geslagen woonachtig in Deurne(Noord-Brabant), eigenaar van een mooie Volvo XC70 die ik heel graag wat liefde wil geven

helaas ben ik ook dan van Meguiar’s wat sommige tegen vinden vallen en sommige ook verliefd op zijn, ik vind het persoonlijk top spul ziet er gelikt uit soms wat prijzig maarja

in bezit van een dual action polijst machine deze al mogen gebruiken op mijn zus dr auto en m’n ouders auto en de volgende is mijn eigen wagen ✌

hoop hier op het forum veel te kunnen leren en opsteken

Links is mijn auto rechts is mijn ouders auto (voorheen mijn auto)

op de 3de foto zie je een voor na foto van het dag van de Volvo V70 na een goede compound van megs
 

Bijlagen

  • 72C7CD56-EE01-4F17-A4B8-2FB85F8246D0.jpeg
    72C7CD56-EE01-4F17-A4B8-2FB85F8246D0.jpeg
    334,1 KB · Weergaven: 0
  • 8E453B47-D045-4530-9733-BE5D46890904.jpeg
    8E453B47-D045-4530-9733-BE5D46890904.jpeg
    407,7 KB · Weergaven: 0
  • BEE3579A-6FE2-4007-AEA8-B817F36B127A.jpeg
    BEE3579A-6FE2-4007-AEA8-B817F36B127A.jpeg
    157,8 KB · Weergaven: 0
  • 1356D3FB-A26F-4D6A-A749-7860CEF5A374.jpeg
    1356D3FB-A26F-4D6A-A749-7860CEF5A374.jpeg
    200,3 KB · Weergaven: 0
Welkom.

De mensen die meguiars geweldig vinden zijn waarschijnlijk vooral de mensen die gewend zijn aan turtle wax e.d. Meguiars is ook zeker niet slecht, maar merken als poorboys, mothers e.d. zitten op een vergelijkbaar niveau. Bij meguiars betaal je toch behoorlijk wat extra voor de naam (zeker in Nederland/eu, in de USA is het duidelijk goedkoper).

Op dit forum kun je ongetwijfeld goede adviezen vinden voor goedkopere of betere alternatieven voor meguiars, afhankelijk van jouw eisen en wensen.
 
Welkom en zelfs een XC70 :heart_eyes: Hate it or love it, maar ik hou er van! Heb er een keer één meegekregen tijdens een beurtje, maar dat rijdt wel fantastisch hoor: een zee van ruimte en comfort. De kinderwagen verdween zowat in die kofferbak o_O

Welkom en veel leer- en leesplezier!
 
  • Geweldig
Reactions: joelvwestrenen
Welkom.

De mensen die meguiars geweldig vinden zijn waarschijnlijk vooral de mensen die gewend zijn aan turtle wax e.d. Meguiars is ook zeker niet slecht, maar merken als poorboys, mothers e.d. zitten op een vergelijkbaar niveau. Bij meguiars betaal je toch behoorlijk wat extra voor de naam (zeker in Nederland/eu, in de USA is het duidelijk goedkoper).

Op dit forum kun je ongetwijfeld goede adviezen vinden voor goedkopere of betere alternatieven voor meguiars, afhankelijk van jouw eisen en wensen.

Dankje. Dat hoop ik inderdaad ook, iets wat het zelfde werkt maar toch goedkoper is nooit verkeerd (goedkopen Nederlander)


Welkom en zelfs een XC70 :heart_eyes: Hate it or love it, maar ik hou er van! Heb er een keer één meegekregen tijdens een beurtje, maar dat rijdt wel fantastisch hoor: een zee van ruimte en comfort. De kinderwagen verdween zowat in die kofferbak o_O

Welkom en veel leer- en leesplezier!

Dankje! Het is inderdaad een super auto, nog niet heel lang in mijn bezit, nu ongeveer 6 maandjes tot nu toe super blij mee. Gelukkig nog geen kinderwagen in het zicht

Welkom! Die Ultimate compound van Meguiar's is inderdaad top.
Inderdaad top spul! Alleen vindt ik dat het er redelijk snel doorheen gaat omdat ik geen compressor heb moet ik dus mijn pads wassen en telkens dus weer opnieuw primen :oops: misschien hebben jullie hier tips op?
 
He brad!
Thanks voor de tip, werkt dit ook met meguiars quick detail spray? Dat zou echt een hoop compound schelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He brad!
Thanks voor de tip, werkt dit ook met meguiars quick detail spray? Dat zou echt een hoop compound schelen
Zou het niet doen. Detail spray kan de porien van je pad volstoppen. En dan snijdt het minder goed (mijn ervaring ) athans. Wat ook werkt -> hoge druk erop en daarna op je DA en uitlaten drogen dmv het even op het hoogste te spinnen totdat het droog aanvoelt.. Doe ik altijd en mijn pads zijn niet kapot/vies.
 
Welkom op het forum! :D

Jij ook welkom, Zuzi. :expressionless:

Een detailspray zonder poespas erin kan je juist heel goed gebruiken om pads te bevochtigen alvorens polijsten. Zo heb je wat meer lubricatie, maar met name om het polijstmiddel niet meteen te diep in de pad te laten trekken en dus tussen pad en lak in te houden. (Waar je het wilt hebben)

De Quick Detailer van Meg's lijkt geen toevoegingen te hebben, zover ik 1-2-3 kan vinden op internet. Maar Meguiars kennende zal er wel wat van in het flesje zitten. :p De ULTIMATE Quick Detailer bevat sowieso toevoegingen en dit zou ik niet gebruiken om je pad alvorens polijsten te bevochtigen. Neem dan bijv. Poorboys World - Spray&Wipe welke je 1:1 kan verdunnen.

De pad reinigen of bevochtigen door de HD erop te zetten en vervolgens op de machine op de hoogste stand droog te slingeren is ook niet aan te raden. Wassen met een beetje Dreft en warm water of een pad-cleaner is beter voor het foam en als je de pad op de machine droogslingert, begin op stand 2 om het merendeel van het water eruit te slingeren (Vind je velcro/foam leuker) en voer langzaam de snelheid op tot hij op de tast alleen nog maar vochtig aanvoelt. (Deze vochtigheid kan je gebruiken i.pv. een detailspray ;) )