• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ikinks...

ikinks

Detailing rookie
16 mei 2008
1
0
:cool:
ibiza042.jpg


Voor SO-ers zal mijn naam wat vaag bekend klinken, voor de rest nog niet, dus bij deze een introductie. In het dagelijks leven luister ik naar de naam Arjan, 25 jaar, woon nu nog op een paar kilometer van Ootmarsum (voor de bekenden aldaar), maar als het goed is ben ik na de bouwvak vlakbij de laatste afrit van de A1 te vinden. Voor het dagelijks, woon-werk en zakelijk verkeer laat ik mij sinds september vorig jaar in een lunagrijze Seat Ibiza FR TDI MY2005 voortbewegen, en deze oliestoker doet wat andere TDI's ook goed kunnen: kilometers maken. In de 8 maanden dat ik er in rij toch de kilometerstand op weten te waarderen met een dikke 30.000.

Aangezien mijn vorige auto (een Suzuki Swift GTi uit 1993) ook qua vermogen en handling niet helemaal standaard was kon ik het met deze Spanjool ook niet laten, zij het (vooralsnog) minder extreem. 6000K H.I.D., PIAA stadslichten, en Leon I FR velgen voor de buitenkant, en een Brodit plankje met SonyEricsson telefoonhouder voor het interieur is de huidige stand van zaken. Een complete 2,5" uitlaatlijn van Milltek ligt thuis op de planken, later dit jaar gevolgd door een anabolenkuurtje, en dan moet het ook een keer goed zijn.

Door het lezen van verschillende fora, en omdat ik helemaal wild ben van het design van de Ibi ben ik voorzichtig begonnen met het wassen en poetsen, bijgestaan door een steeds uitgebreidere hoeveelheid aan poetszooi (zoals ik het dan maar noem) veelal afkomstig uit Bergschenhoek. Dat 'voorzichtig' is inmiddels niet meer, het begint meer en meer op een virus te lijken, volgens mijn familie dan. Die mogen ook niet klagen, de auto van m'n zusje heeft al een complete reiniging achter de rug, die van m'n broertje en ouders staan nog op de rol.

En dan, de foto's. Eerst een paar van oktober vorig jaar, met de 16" FR velgen die nu dienst doen om de winterbanden op de plaats te houden.

Voor de wasbeurt:
ibiza027.jpg


De (sleutel)kras die er al op zat toen ik de auto kocht, en al voor een deel weg heb kunnen poetsen. Lang leve Scratch-X!
ibiza028.jpg


After:
ibiza018.jpg


ibiza021.jpg


ibiza019.jpg


Dan een paar after-foto's van een kleine maand terug, behandeld met de volgende waslijst:

- Glansprotector Totaal;
- Meguiars Smooth Surface Clay Kit;
- Meguiars Scratch-X (waar nodig, vooral de voorbumper heeft veel steenslag );
- Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner;
- Meguiars Deep Crystal Polish;
- Meguiars Deep Crystal Carnabau Liquid Wax;
- Mothers Wax Back to Black (op zwart kunststof delen);
- Mothers Wax FX Wheel Cleaner;
- Mothers Wax FX Tire Shine.


En een waardige afsluiter (het mooiste plaatje qua glans en spiegeling, al zeg ik het zelf):
 
Welkom hier op het beste autopoets forum.
Jammer van die nasty kras.

Bij mij hadden ze rond de kerstdagen ook een megakras aangebracht van voor tot achter.
Blijft toch vervelend met dat gespuis op straat.
Gelukkig is die nu weer weg.

Joost
 
Welkom op het forum, echt klote van die kras zeg. Mocht er een keer een meeting zijn dan kunnen we kijken wat er nog aan kunnen doen.
 
Dibbuz zei:
Welkom op het forum, echt klote van die kras zeg. Mocht er een keer een meeting zijn dan kunnen we kijken wat er nog aan kunnen doen.
Je had het me al eerder gezegd ja, maar ach, zolang ik maar rechts inhaal op de snelweg dan zien de medeweggebruikers het ook niet. :-"

Een meeting zit er de komende tijd voor mij niet in, ben bezig met een huisje om dat ding er fatsoenlijk uit te laten zien, en dat vreet tijd.
 
Welkom!

Mooi Ibi! En knap werk om die kras weg te poetsen met Scratch-X! Mijn complimenten! :)^

En die mensen die met sleutels aan de gang gaan: :klap
 
welkom anders gewoon keer langs Tim hij kan vast wel iets beters er van maken.