• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

in de zon

King_TuuR

Detailing rookie
26 jun 2009
77
0
40
Hallo allemaal,
ik vond via de search het niet zo snel terug. Maar wat mag je in de zon doen en wat net niet?

Ik zag dat op de SSR potjes van poorboys stond dat je deze in de zon mag opbrengen.
Mag dit ook met meguiars producten?

En wat is in de zon? Zijn er ook maximum temperaturen?

Wat is jullie ervaring hiermee?

Bedankt
King_TuuR
 
Alle Poorboys producten kan je in de zon gebruiken, dat is ook een groot voordeel tov meg's of menzerna.

De natty's wax is bv nog makkelijk uit te poetsen als je hem lang in de zon laat curen. De SSR serie gaat niet stoffen of gummen in de zon.

Ik zou zelf overigens niet in de brandende zon gaan poetsen, kleien gaat meestal niet omdat je vloeistof verdampt en je klei gaat plakken.


Als het een mooie zonnige dag is werk ik meestal van 9 tot 13, dan in de schaduw parkeren, en dan rond 15 uur weer verder ofzo. Als je motorkap niet enorm warm aanvoelt kan je er meestal wel op werken.
 
Maar meg mag sowieso niet in de zon?

zal ik hem hier maar onder de carport parkeren :)

bedankt voor de snelle reactie
 
Werken in de volle zon is -los van de producten die je gebruikt- al wat minder prettig. Je zweet je kapot en het vreet energie.
Verder heeft Thegame1512 het wel duidelijk verwoord.
 
Ik kan mij alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers. De Poorboy;s prodcuten kunnen in de zon gebruik worden, probeer idt met Meguiar's, dan heb je een hamer en beitel nodig. Maar het is gewoon niet prettig om in de zon te werken, zeker met het weer van de afgelopen dagen, je verbrand levend 8o
 
Zijn er dan helemaal geen verschillen in resultaten als je PB producten in de zon aanbrengt t.o.v. uit de zon???
 
Nee, de wax cured sneller, dat wel. Andere producten drogen veel te snel waardoor ze zeer moeilijk te verwijderen zijn, daar hebben de poorboy's producten geen last van. Het hoeft niet perse zon te zijn, een warme/hete lak heeft hetzelfde effect.
 
oké goed om te weten.. ik heb tot nu toe altijd de carport van de buren geleend omdat ik toch niet zeker wist of PB gebruiken in de zon de zelfde resultaten opleverde, maar dat hoeft dus niet per-se!
 
Poorboys kan beter dan de meeste producten in de zon, maar echt op een hete motorkap in de brandende zon raad ik zelfs Poorboys niet aan. Vloeistof=vloeistof en alle vloeistoffen verdampen in de zon ongeacht het etiketje op de fles...

Parkeren in de schaduw, en afkoelen. Midden op de dag in de zon hoor je zelf te liggen met een biertje erbij :heart_eyes:
 
Ik kan bovenstaande reacties alleen maar beamen. Ik heb zelf een aantal keren mijn zwarte auto in de volle en vooral brandende zon gedaan. Met Poorboys gaat het zeer lang goed, maar doe vooral kleine stukjes. En doe bijvoorbeeld het dak en de motorkap pas als het koeler is. Met diverse andere merken hoef je daar al gewoon niet aan te beginnen. Dan heb je inderdaad een hamer een beitel nodig.
 
Poorboy's in de volle zon gebruiken (en dan met name de SSR's) is eigenlijk ook niet echt helemaal the way to go. Oké, het kan wel maar echt fijn is anders. Product droogt toch sneller dan normaal en gaat naar mijn idee veel sneller stoffen dan anders. Werken in de volle zon is sowieso niet echt een optie, beetje zwemmen/liggen/hangen dan weer wel ,^^