• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Werkt rupes in de zon?

CJB

Detailing addict
19 jan 2014
30
65
Hallo Detailisten!

In het verleden (beetje in de begintijd van Carclean) heb ik veel aan mijn eigen auto's gepoetst/detailed.
Ik had (en heb) een DAP900 en poetste met de middelen van Monello. Als wax gebruikte ik collinite 915.

Ik heb enkele auto's professioneel laten detailen maar heb nu zin om weer een keer zelf aan de slag te gaan. Ik wilde gewoon nog mn oude DAP gebruiken met het volgende stappenplan:
- uiteraard eerst wassen, de-ironizen, kleien etc.
- Rupes blauw
- Rupes geel
- Rupes wit (alle met bijbehorende pads)

Ik heb nog nooit een glascoating aangebracht en wil dat een keer proberen. Aangezien het afbreukrisico groot is wil ik beginnen met cancoat.

Ik heb de volgende vragen voor de kenners:

1: aangezien ik niet de beschikking heb over een grote garage moet het buiten. Werkt rupes in de zon?
2: met dezelfde reden: tips voor cancoat zonder garage?
 
Zon is altijd lastiger omdat het product indroogt.
Kleinere stukjes / vlakken per keer doen en iets sneller bewegen
Dan heb je wat meer kans van slagen
Hoe vetter het product hoe minder lastig
Je kan ook mengen, beetje Finale bij de Mezzo
Of tussen die twee niet afnemen, maar dan weinig product gebruiken en goed doorwerken

Cancoat buiten kan, mits uit de wind (ook voor stof en zand)
Partytent is soms handig
 
Ik sluit me aan bij RedCat, kies een bewolkte dag. Laat het inderdaad niet te veel drogen, anders wordt het afnemen een behoorlijk kwarwei.

Ook voor de mancoat geldt, laat het niet opdrogen. Op YouTube zijn voldoende filmpjes te vinden. Gebruik zo veel mogelijk nieuwe doeken, die nemen het beste af.

Je zou ook Gyeon One kunnen kiezen, Gyeon geeft zelf aan dat deze uiterste geschikt voor hobbyisten.
 
Voor ik nieuwe doeken gebruik om coating af te nemen gaan ze eerst een keer de was in
Die zijn dus nieuw en ook nog ongebruikt.

Gladde doeken zijn niet handig om polijstmiddel af te nemen, daar heb je wat vezel voor nodig zoals de Verde

Overigens is een parkeergarage in de buurt soms ook een optie om te coaten.