Het was inderdaad best warm, maar ik kon hem in de schaduw en half in de garage zetten.Knap werk met dit weer!
Eerste foto was met de gele pad, hij had inderdaad de paarse wollen pad nodig.Op die eerste foto zie je nog wel wat krasjes, klopt dat?
Dat was voor, was te druk met poetsen, en ik heb geen oranje, wel een groene en een microvezel die wel oranje is.Ik zie ook nog swirls, maar misschien is het een before-shot.
Mezzo op een zachte (wax)pad? Ik zou dit op oranje doen. Anders kun je lang polijsten om de schuurkrassen van Veloce te verwijderen.
Ik heb wel een groene monelle pad liggen, en een oranje microfiber pad. Hij ziet er nu al heel goed uit en glanst ook al heel goed.Mogelijk dat @Arjan Bor niet de rode Monello pad bedoelt, maar een pad van een ander merk als Chemical Guys of Lake Country. Overigens is de zwarte 'Finishing Pad' in het schema dat GeBas geplaatst heeft op de kleur na identiek aan de rode Monello finishing pad. Voor een zachte lak is een zwarte of rode Monello pad misschien goed voor de laatste polijststap, maar op een harde lak zou ik minimaal voor de witte pad gaan, en mogelijk zelfs groen of oranje.
Het is inderdaad de nieuwe groen monello pad en die doet het prima met de mezzo.Ik denk dat de oranje MF pad overkill is, omdat je nu alleen maar aan het afschalen bent. Als de groene pad erg oud is: vroeger waren er lichtgroene en donkergroene foampads met verschillende cuttingfactor, maar ik weet niet goed hoe dat precies zit. Als het een recente groene pad is, schat ik in dat dit de beste keus is (van de Monellopads) voor de laatste stap.
Het is inderdaad een leuk forum, veel actieve detailers met een hoop informatie die ze graag willen delenWelkom! Chique wagen en al netjes bezig zie ik. Leuk dat de tips van hier al werken en we kijken graag mee met je
Dat was volgens carclean niet nodig omdat deze lak zo hard is, maar dat kan ik een volgende keer wel proberen, dan heb ik ook geen wollen pad meer nodig, want ik ga hem niet mishandelen.Doe je ook nog een rondje Monello Finale?