• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen en gelijk hulp gevraagd

Een juiste compund was inderdaad de oplossing.
de raffini veloce met het paarse wollen padje werkt geweldig. Ik had eerst nog de gele foampad geprobeerd, maar die liet nog teveel swirls zitten.
Zelfs de glans is al helemaal terug en dan moet ik hem nog een tweede ronde geven met de mezzo en de rode pad.

iedereen bedankt voor alle hulp
 

Bijlagen

  • D6E75F25-2A16-41BB-B533-1573001FB5CF.jpeg
    D6E75F25-2A16-41BB-B533-1573001FB5CF.jpeg
    226,5 KB · Weergaven: 0
  • FFA5849C-0541-4BD8-8146-53D9E9920B92.jpeg
    FFA5849C-0541-4BD8-8146-53D9E9920B92.jpeg
    311,1 KB · Weergaven: 0
Top die levering de volgende dag... mooi dat het gelukt is, deze Audi gaat een glimmende toekomst tegemoet :cool:
 
Ik zie ook nog swirls, maar misschien is het een before-shot. :p

Mezzo op een zachte (wax)pad? Ik zou dit op oranje doen. Anders kun je lang polijsten om de schuurkrassen van Veloce te verwijderen.
 
Mogelijk dat @Arjan Bor niet de rode Monello pad bedoelt, maar een pad van een ander merk als Chemical Guys of Lake Country. Overigens is de zwarte 'Finishing Pad' in het schema dat GeBas geplaatst heeft op de kleur na identiek aan de rode Monello finishing pad. Voor een zachte lak is een zwarte of rode Monello pad misschien goed voor de laatste polijststap, maar op een harde lak zou ik minimaal voor de witte pad gaan, en mogelijk zelfs groen of oranje.
 
Ik zie ook nog swirls, maar misschien is het een before-shot. :p

Mezzo op een zachte (wax)pad? Ik zou dit op oranje doen. Anders kun je lang polijsten om de schuurkrassen van Veloce te verwijderen.
Dat was voor, was te druk met poetsen, en ik heb geen oranje, wel een groene en een microvezel die wel oranje is.
 

Bijlagen

  • 613F29DF-2124-4FE2-845B-34C533AD9F0C.jpeg
    613F29DF-2124-4FE2-845B-34C533AD9F0C.jpeg
    513 KB · Weergaven: 0
Mogelijk dat @Arjan Bor niet de rode Monello pad bedoelt, maar een pad van een ander merk als Chemical Guys of Lake Country. Overigens is de zwarte 'Finishing Pad' in het schema dat GeBas geplaatst heeft op de kleur na identiek aan de rode Monello finishing pad. Voor een zachte lak is een zwarte of rode Monello pad misschien goed voor de laatste polijststap, maar op een harde lak zou ik minimaal voor de witte pad gaan, en mogelijk zelfs groen of oranje.
Ik heb wel een groene monelle pad liggen, en een oranje microfiber pad. Hij ziet er nu al heel goed uit en glanst ook al heel goed.
ik zal morgen even kijken welke pad met de mezzo beste resultaat geeft.
 

Bijlagen

  • 6FD8B8AB-D061-4402-B1A6-348863A31737.jpeg
    6FD8B8AB-D061-4402-B1A6-348863A31737.jpeg
    311,1 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik denk dat de oranje MF pad overkill is, omdat je nu alleen maar aan het afschalen bent. Als de groene pad erg oud is: vroeger waren er lichtgroene en donkergroene foampads met verschillende cuttingfactor, maar ik weet niet goed hoe dat precies zit. Als het een recente groene pad is, schat ik in dat dit de beste keus is (van de Monellopads) voor de laatste stap.
 
Ik denk dat de oranje MF pad overkill is, omdat je nu alleen maar aan het afschalen bent. Als de groene pad erg oud is: vroeger waren er lichtgroene en donkergroene foampads met verschillende cuttingfactor, maar ik weet niet goed hoe dat precies zit. Als het een recente groene pad is, schat ik in dat dit de beste keus is (van de Monellopads) voor de laatste stap.
Het is inderdaad de nieuwe groen monello pad en die doet het prima met de mezzo.
Het is alleen vandaag weer zo warm, dus ik doe het wat rustig aan en ga straks ook nog even de F1 bekijken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba