• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Banen die verschijnen in de zon na het polijsten

Dan wordt het moeilijk beoordelen, dan zou ik het nog eens aanpakken.
Maak vakjes schouder breed, 45x45cm zeg maar en dan langzaam bewegen. Steeds overlappen, van links naar rechts, rechts naar links, boven beneden boven.

Heb je je toerental goed staan?
 
.....

Ik heb sinds gister bij HBM een dubbele led bouwlamp aangeschaft van 2x 50 watt en 2x 4000 lumen..

Zou ik hiermee de controle op banen/hologrammen kunnen controleren?

Groet mar!
Aantal lumen is meer dan genoeg, mogelijk zelfs zoveel dat je jezelf verblindt. Niet alleen het aantal lumen maar ook de lichtkleur is belangrijk: bij blauwer licht (meer UV) zie je beter kleine lakschades (krassen e.d.), maar is vermoeiender voor je ogen, bij warmer licht zie je gewoon de lichte krassen niet goed. Zonlicht heeft een compleet spectrum van heel diep UV via zichtbaar licht naar ver infrarood, daarom zie je in zonlicht onder de juiste condities juist alle afwijkingen in de lak.

Als ik de juiste lamp gevonden heb, die je hebt besteld is de lichtkleur 6500K dat lijkt mij geen probleem om alles te kunnen zien. Mogelijk dat de plek van de lamp ten opzichte van lak, of je eigen standpunt niet goed is om alles te zien.
 
Laatst bewerkt: