• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Info gevraagd Gyeon Mohs

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.977
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen,

Ik heb een vraag wat betreft de Gyeon Mohs coating. Mijn enigste ervaring is de Nanolex Si3D en Gyeon coatingen op velgen/kunststof, dus dat is mijn vergelijkingsmateriaal.

Graag hoor ik van jullie de ervaringen met;

  • Ervaring met verwerken?
  • Hoeveelheid nodig voor een Audi S4?
  • Is er voor de beloofde eigenschappen een 2de laag nodig?
  • Hoe belangrijk is een Booster Kit? (Mohs aanbrengen en denken dat het wonderspul is, niet meer naar omkijken, klaar... Lijkt mij persoonlijk niet de bedoeling?)
  • Andere Tips & Adviezen...?
Bij voorbaat dank!


Greetz
 
Laatst bewerkt:
Mohs moet minimaal in 2 en max 3 lagen worden aangebracht.

Ik zou toch wel voor de 50ml gaan. Heb toen een C-Klasse 3 lagen gegeven met 50ml. Je kan ook eerst 2 lagen doen en met wat je over hebt bv de motorkap en een voorbumper 3 lagen doen totdat het op is.

Booster kit is een (optie) heb ik toen op dezelfde C-Klasse aan gebracht omdat de berijder van beading houdt en dan is dat echt abnormaal. En het zou de standtijd verlengen met een jaar. Het zit er nu pas een maand of 7 op dus bead nog als gisteren aangebracht.
c63448754eca70c56c21459fdb79b92e.jpg
 
Ik heb mn golf 2 lagen gegeven met 30ml... Maar dat was echt net aan... Ik zou dus ook zeker voor 50ml gaan.

Mohs is qua standtijd en hardhead de topper... Maar heeft weer niet de mooste glans -beading/ sheeting van de reeks.
Met Booster heb ik geen ervaring, maar zal ook wel rete goed zijn... Maar dan praat je wel over een paar stuivers.
Ik heb heb zelf afgetopt met cancoat.. en dat is goed aan te raden.

En de verwerking van de Mohs komt helemaal goed... heb ik alle vertrouwen in!
 
@ Tembaco - Thanx!
@Zluytr - Thanx!

Het kost mij niks, maar de eigenaar van de Audi wilt blijkbaar Top of the Line!

Ik begrijp dat ik voor 2 lagen zowieso safe zit met 50ml en restant kan gebruiken om delen als motorkap/voorbumper extra te geven.

Qua Booster Kit of CanCoat: Ik ken beide niet. Net zoals de Cure, is dit mij allemaal onbekend. Een Booster Kit is wel iets wat ik achter zou kunnen laten bij de eigenaar zodat hij zelf wat kan doen ná de hehandeling. Dit zie ik nu nog niet gebeuren, maar misschien is de waardering een stuk hoger als de auto weer strak is en ik hem heb geinformeerd over de Mohs.

Een dikke beading is voor de leek altijd wel spannend, merk ik veelal op na een detail en de eigenaar heeft een eerste regenbui gehad... "Ooh, mooi, knikkers!"

Ik zal het nog eens goed bekijken met jullie adviezen erbij. Ik denk dat de prijs niet uit zal maken, zolang ik maar effe aangeef wat het allemaal is en doet en het mooi klinkt, haha!


Thanx en Greetz
 
Laatst bewerkt:
Hmm... Zit zo eens even de Mohs setjes te bekijken, om het kostenplaatje rond te maken, en zie dat er bij de Mohs geen doeken bij zitten.

Verpakking bevat: Q² Mohs 50ml/ Q²M Cure 100ml/ 1 Applicator pad/ 4 Suede applicators
Tip: bekijk goed hoeveel doeken je nodig hebt. Bij 2 lagen Q² Mohs adviseren we minimaal 4 nieuwe doeken.

Welke doeken zijn geschikt om de coating af te nemen? Er staan wel wat doeken aangegeven onder de beschrijving...? En ik denk dat 6 doeken dan safe moet zijn? (2x een Trio)

Ik neem aan dat deze doeken na afloop niet meer bruikbaar zijn voor lakwerk, maar dat worden dan hoerendoekies voor alle overige klusjes?

Ik ga, denk ik, voor de Mohs kit = Booster Kit. Ik denk dat de eigenaar een dikke beading ook wel kan waarderen.
Bij de Booster Kit zitten trouwens ook geen bijgeleverde doeken..?


Greetz
 
De fijnste doeken voor een coating... Of sowieso eigenlijk zijn de bordi edgeless!

6 doeken is wel minimaal als je 3 lagen aan wil brengen.

Ik geloof wel dat booster een moeilijker product is dan alle andere... Maar dat weet ik alleen van lezen.
 
Doeken moet je na gebruik gelijk in een emmer water gooien, dan hard de coating niet uit in de doek. Volgens kan je de doeken gewoon wassen en weer gebruiken. Controleer ze alleen weer even voor gebruik op eventueel harde stukken. Bij mij nooit voor gekomen maar je weet nooit.

Booster is idd vrij lastig aan te brengen. Nouja lastig, je ziet dus gewoon echt NIET waar je bent of bent gebleven. Het spul vervliegt/ droogt meteen. Dus zorg dat je niet word gestoord als je bezig bent en maak het dus per paneel af. Het enige wat je mag doen is ademen en knipperen met je ogen. Geintje. Je moet gewoon rustig werken en vooral geconcentreerd.

Mocht je een stuk over slaan krijg je een witte baan die je niet meer uit gepoetst krijgt en opnieuw moet polijsten.

TIP: Koop, als je meerdere coatings aanbrengt, zoals je de Nanolex en nu de Gyeon gaat doen gewoon een goed masker. Zoiets bv: https://www.Carclean.com/product/Colad/Wegwerp_Dampmasker_506600_102735
 
Haha! Mooie gasten zijn jullie! Bedankt voor de tips!!

Die dampmasker is zeker een goede tip. Bij de Nanolex merkte ik weinig van de dampen. Waarschijnlijk omdat ik een grote ruimte stond met de garagedeuren open. Héél soms rook ik het spul wel.

Systematisch werken vind ik zowiezo fijn, want mijn geheugen is zo lek als een zeef, haha! Dus door strak te werken schakel ik foutjes uit.

Ik heb trouwens nét de blauwe Porsche opgezocht om hem naar buiten te rollen en de coating te zien/testen. Wat een plaatje! En de beading/sheeting is onnozel goed, zeg.

Zal zo een foto plaatsen in dat topic.

Nogmaals dank, mannen!


Greetz
 
Voor een Tesla Model S heb ik net de helft van 50ml gebruikt.
Voor de coating af te nemen heb ik de zwarte Monello doeken gebruikt, voor de cure de blauwe baldwipe van Gyeon.
https://www.Carclean.com/product/Monello/Piccolo_Nero_Trio_35x35cm_MPN0103_102095
https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_BaldWipe_40x40cm_Terry_fiber_40x40cm_103045
Na gebruik inderdaad direkt in emmer met sopje (micro restorer) gezwierd.
Zijn nadien de machine in gegaan en zijn er als nieuw uitgekomen hoor.

Met die booster heb ik geen ervaring. Ik werk af met de Cure.
Is lastig uit te poetsen, dus direkt na aanbrengen weer oppoetsen.
De Mohs aanbrengen gaat zeer vlot, ook niet te lang laten drogen.
Ik heb even het bijgeleverde masker gebruikt, nadien maar uitgedaan (te lastig), wel garagepoort op grote kier gezet.
Geen last van gehad.

Tesla Coating.jpg
 
  • Leuk
Reactions: livai
@PeterS - Thanx voor je reactie. Ik begon niet eens te lezen wat je allemaal had geschreven, ik was meteen afgeleid door die zieke kleur en glans op de foto!?

*Kwijl....

Bedankt voor je info! Ik zal de Nero's en Bald Wipes gebruiken. (De Bald Wipe lijkt vergelijkbaar met de doeken van de Nanolex Coating)


Greetz
 
Met die booster heb ik geen ervaring. Ik werk af met de Cure.
Is lastig uit te poetsen, dus direkt na aanbrengen weer oppoetsen.


Bekijk bijlage 78629

Even inhaken op dit. Ook Booster moet je afwerken met Cure.

En zoals in de beschrijving staat moet je de Cure op een MF doek spuiten en niet direct op een lak. Op deze manier kan je het gewoon streeploos en makkelijk aanbrengen.
 
Waar staat dat je Booster af moet werken met Cure? In de handleiding wordt daar geen melding van gemaakt.

Cure sowieso zeer zeer spaarzaam gebruiken.
De beste doeken voor coatings zijn Piccolo Nero's en Senza Bordi's. Als je gevoelige lak hebt dan uitsluitend de Senza Bordi gebruiken.
Gebruik altijd een 2e doek om na te wrijven. Wij doen de 1e wipe met een Nero en de na wrijf met een Senza Bordi. Dan haal je die twee ook nooit door elkaar.

50ml is genoeg voor een S4 en je moet echt minimaal 2 lagen aanbrengen en maximaal 3.
Booster is een leuke toevoeging maar vrij prijzig (met de kit valt het dan weer mee) Echt een bizarre topping met idiote beading.

Het moeilijke van Booster is dat je het nauwelijks tot niet ziet met aanbrengen. Het lijkt net of je niets aan het verdelen bent en ook niet hoeft af te nemen maar dat is dus niet zo. Je moet ook niet meer gebruiken dan met Mohs anders kom je tekort.
Je kan ook Mohs toppen met Cancoat, ook supermooi en budget technisch wat interessanter.

Belangrijkste stip waar het meest bij fout gaat: goed na wrijven en vergeet niets.
 
@Dibbuz - Thanx voor je reactie!~

Wij doen de 1e wipe met een Nero en de na wrijf met een Senza Bordi. Dan haal je die twee ook nooit door elkaar.
Dit vind ik een goeie! BIj de Nanolex gebruikte ik 1 doek om het meeste af te nemen en een 2de zelfde doek om het na te wrijven. Werkte goed, maar ik moest de doeken uit elkaar houden, haha! (De dichtbij je paneel leggen, de ander verderop :p)

Over het algemeen wreef ik waarschijnlijk te vaak, maar wist dan zeker dat ik niets mistte. (Nanolex)

Ik heb gekozen voor de Booster Kit. Kan ik deze combinatie nu voor het eerst proberen en de CanCoat later. De CanCoat wil/kan ik dan ook nog wel zónder coating eronder aanbrengen op een auto, dus kan ik dat later proberen.

Ik begrijp dat de Booster inderdaad moeilijk is met aanbrengen. Is dit ook een vloeibaar spulletje zoals de coating? Mijn plan was al om sowieso systematisch te werken, per paneel. Op die manier probeer ik mijzelf nauwkeurig te houden.


Kan ik de Cure omschrijven als een goede Detailerspray/spraysealant met Si02-toevoegingen? (Kort door de bocht) Deze zal zich daardoor goed laten hechten op een coating?

  • Mohs per paneel aanbrengen, afnemen en minimaal een uur later (max 3 uur) de volgende laag aanbrengen.
  • 4 uur wachten, dan de Booster aanbrengen.
Omschrijving;
''Gyeon Q²M Cure mag over Q² Booster aangebracht worden na 4 uur nadat je klaar bent met Q² Booster maar dat hoeft niet.''



Greetz


 
Booster is dunner dan Mohs en de drager is zeer vluchtig dus na een halve baan zie je al niets meer.
Negeer wat je ziet en ga gewoon verder zoals je Mohs aan hebt gebracht.
Mentaal is het een uitdaging maar voor de rest is het een makkelijk product.

Cancoat pas na een jaar aanbrengen o.i.d. Cure kan je wel perfect gebruiken maar dat zou ik ook pas na een half jaar doen o.i.d.

Cure mag inderdaad aangebracht worden maar het is geen noodzaak. Bij alleen Mohs of alleen Prime is dat wel noodzakelijk.
 
@Dibbuz - Ooh, ik verwoorde mijzelf verkeerd. :S

De CanCoat is iets wat ik wel een keer wil proberen. Bij een hele andere detail, zeg maar. Dus voor deze Audi kies ik dan voor de Booster Kit.

De laatste tijd kan ik best veel nieuwe dingen proberen, dus ik ben al helemaal blij. :p

Als ik 2 x Piccolo TRIO bestel en ook 2x Senza Bordi TRIO, dan moet het wel goed komen toch? (Mohs + Booster afnemen)


Greetz