• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Was-set samenstellen - Onderhoud Nanolex Si3D

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.966
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen!

Het Porsche-project staat eventjes stil (DAP defect) dus ik wilde even wat anders doen. Ik heb de eigenaar kunnen laten zien dat goed onderhoud erg belangrijk door het gebruik van de juiste producten en materialen. Deze eigenaar wil dus ook ''leren'' hoe je dit dan precies doet en ik wil hem graag een geschikte set aanbieden;

  • Grit Guard Emmer + Grit Guard (2x)
  • Gyeon Bathe+ 400ml (Nanolex Si3D coating helpen)
  • Gyeon Smoothie (Voor liggende/hoge delen)
  • Monello (Thick) Mitt (Lage delen en eventueel velgen die in de Coating staan)
  • ...(Eventueel normale Mitt om Bathe+ eventueel puur aan te brengen)
  • Gyeon Silkdryer (Gesloten vezel)
  • Gyeon Tire (Bijhouden bestaande coating)
De eigenaar vroeg ook naar een geschikte HD om auto's van klanten af te spuiten en dergelijke, dus ik zou ook voor kunnen stellen om de Monello FoamLance + Artico Magico 1L erbij te doen voor zijn eigen auto.

Kunststof-dressing is niet nodig. (Het aanwezige fijne kunststof staat in de coating, Gyeon Trim)
Leer-setje is al in bezit. (Mothers LeatherTech Care Kit)
Velgenborstel niet nodig. (Wielen worden makkelijk gedemonteerd voor reiniging)


En dan nu dé vraag; Kan er met Bathe+, als een sopje, de coating worden geholpen, of is puur aanbrengen nog steeds beter als bescherming? Of zelfs beide? (Wassen als sopje, daarna puur op de mitt aanbrengen?

(Eigenaar niet in bezit van HD, of is bij puur aanbrengen + afspoelen een tuinslang al voldoende?)


Suggesties voor de set en aanvullende info voor het onderhoud is welkom. Vergeet alleen niet dat het gaat om een eigenaar die beter wil gaan wassen en niet verslaafd is zoals ons, haha! Dan had ik het lijstje nog wel een stukkie langer kunnen maken...


Greetz
 
Ikzelf zou nooit een mit gebruiken voor lakwerk waarmee ook de wielen worden gedaan.
 
@Altos - Nou, het was meer het idee om er dan dus een extra Mitt bij te doen om de velgen af te nemen. Deze staan in een coating en dan zou de normale Mitt voor de velgen zijn en een normale om de Bathe+ puur aan te brengen.
 
Hee!

Ik ben het met Altos eens, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat van plan was.

Daarnaast: is een velgenborstel niet alsnog een stuk eenvoudiger dan de wielen eraf halen?

Bathe+ heb ik nog nooit als sopje gebruikt, en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Ik weet niet hoe het eruit ziet als het onverhoopt op de lak opdroogt, maar wat ik hier al voorbij heb zien komen over opgedroogde Wetcoat e.d. wil ik liever voorkomen.

Ook zou ik de thick mitt laten voor wat het is en gewoon twee of drie smoothies of Microfiber madness mitss nemen. Maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.

Wat bedoel je trouwens met je laatste bericht?
Nou, het was meer het idee om er dan dus een extra Mitt bij te doen om de velgen af te nemen. Deze staan in een coating en dan zou de normale Mitt voor de velgen zijn en een normale om de Bathe+ puur aan te brengen.
 
Hey @Jansen - Nee, dat was ik zeker niet van plan, hehe!

De eigenaar heeft zijn eigen garage, dus die is niet zo moeilijk met dingen eraf halen. Op dit moment ligt ook het gehele blok uit de auto voor een ''beurtje''. Maar ik zou inderdaad een velgenborstel erbij kunnen doen. Zal dan dezelfde pleeborstel zijn als die ik heb, volgens mij de EZ-go met vaste stam.

Bathe+ ken ik zelf ook niet, en net zoals jij wel eens berichten voorbij zag komen, denk ik dat per paneel werken een heleboel doet voorkomen.

Meerdere Smoothies is ook een idee. Ik had simpelweg 2 verschillende gekozen voor het gemak. Dat je duidelijk ziet welke je voor onder/boven gebruikt.

Laatste bericht; Ik had de ''Thick'' tussen haakjes gezet omdat ik de normale en/of de Thick wilde bestellen.
 
Als je de wielen er zo makkelijk vanaf kan halen dan is het misschien niet nodig. Maaar, als de eigenaar nog niet echt zo fanatiek is als ons, dan vindt ie het misschien een stuk makkelijker om er even met een borstel doorheen te gaan, dan de wielen bij een wasbeurt eraf te halen. Er wordt ook serieus mee gereden, dus er zal al snel een berg remstof op de wielen zitten en voor je het weet zien ze er weer uit zoals aan het begin van dit project ;)

Voor een goed onderscheid tussen de mitt voor 'schone' en 'vieze' delen kan je ook een smoothie en een Microfiber madness mitt kopen. Overigens vind ik die four finger mitts heel erg fijn om de wielen mee te doen. Kosten een tientje.
 
@Jansen - De auto maakt echter niet zoveel km's. En als dat gebeurt, is het op een tripje naar het buitenland voor vakantie of raggen op het circuit. Hoe dan ook, word de auto daarna altijd wel onder handen genomen. Deze keer door mij, WinkWink, en dus is de eigenaar net wat fanatieker met schoonhouden enzo.

Ik zal wat betreft mitts en dergeljke effe gaan zitten met de eigenaar.

De daadwerkelijke vraag wat echter met betrekking tot de onderhoud van de coating. De rest komt wel goed.

Ik wacht nog even de reacties af, ik heb geen haast.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Dat van de Bathe+ als booster is leuk verzonnen maar besef je wel goed wat de gevaren hiervan kunnen zijn.
Als de eindgebruiker dit verkeerd doet dan help je wel de hele coating naar z'n grootje en kan je een discussie krijgen waar zowel de klant als jij niet op zit te wachten.

Mijn inziens kan je beter met de gewone Bathe shampoo of de fantastische shampoo van Nanolex wassen en tussen de wasbeurten door een rondje Gyeon Cure of als de eindgebruiker toch een foam gun koopt kiezen voor Nanolex Washcoat.
Is prijstechnisch ook nog eens veel interessanter (25ml voor een hele auto).
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
help je wel de hele coating naar z'n grootje
Kijk, dit is iets wat ik in mijn achterhoofd had. Aansluitend hierop het idee ''Waarom na een Gyeon Coating nog dat Cure-spul gebruiken, en bij de Nanolex niet.'' (Watervlekken?)

shampoo van Nanolex
Ik heb toevallig de Nanlolex Pure staan. Is dat de versie die jij bedoeld?
 
Ik zou het ook zeker gewoon simpel houden voor de man. Als deze het 3 BM toepast en de auto op een goede manier droogt is dat al een hele stap.

Ik zou zelf het advies van Juffer aanhouden. En misschien mag je zelf het onderhoud wel doen. Lekker de auto eens in de zoveel tijd een laagje wax ood geven.
 
Kijk, dit is iets wat ik in mijn achterhoofd had. Aansluitend hierop het idee ''Waarom na een Gyeon Coating nog dat Cure-spul gebruiken, en bij de Nanolex niet.'' (Watervlekken?)

De Cure gebruik je op een droge auto, de washcoat op een natte auto.

De Washcoat gebruik ik wel eens op auto's van anderen zoals de MB bus van mijn vader.
Zelfs bij 25 graden in de volle zon nog nooit vlekken mee gehad. Voordeel van het met de foamgun doen is dat je maar heel weinig (25ml op een fles met 500ml water) voor een auto en dat er ook nog genoeg water wordt bijgemengd.
Daarbij loop ik in minder dan 60 seconden (en dan houd ik het lang aan) helemaal om de auto heen, foam gun eraf, lans erop en door.
De kans dat het dan indroogt is wel heel erg klein.


Ik heb toevallig de Nanlolex Pure staan. Is dat de versie die jij bedoeld?

Op zich een goede shampoo, maar ook de Reactivating Shampoo is een hele mooie shampoo.
 
Dat hele puur aan brengen van de Bath + lijkt mij ook niet aan de orde als de wagen in een coating staat