• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ingebrande vogelpoep, of...?

The Joy Of Detailing

Abraham of Bling
8 jul 2016
3.666
193
54
Someren (Noord-Brabant)
Heren,

Op mijn pas aangeschafte Lexus een paar plekjes in de lak ontdekt. Lijkt me ingebrande vogelpoep, maar wil jullie ervaren detailers graag even laten kijken.

achterscherm:

DSC_0773.webp

midden op dak:

DSC_0780.webp

en 3 achteraan op het dak waarvan eentje nogal heftig...

DSC_0779.webp

toch allemaal niet of nauwelijks voelbaar...

Graag jullie mening - is dit toch iets anders en vooral: valt hier nog iets aan te verbeteren?

Je ziet in foto 1 en 2 goed dat de blankelak gebroken is. Het zit er zo te zien nog op, als je hier aan gaat polijsten bestaat de kans dat je de blankelak eraf polijst en heb je een grotere vlek waaruit het nog verder uit kan breiden. Enige voorzichtigheid is geboden.

Als het is ingebrand dan gaat het er niet meer uit,
Je kan het een beetje camoufleren maar weg gaat het niet

Dat ziet er inderdaad uit als vogelpoep, zoals eerder aangegeven hooguit minder zichtbaar maken
Wel voorzichtig te werk gaan, zo zie je maar wat voor rotzooi het eigenlijk is :oops:

Ik heb laatst een auto gehad met ook zo'n plek op het dak.
Ik heb deze eerst gekleid, daarna met 2 hits zwaar polijstmiddel en 1 keer nog final.
Als laatste nog in de sealant, je ziet dat nog wel de randjes en de plek waar het zit maar niet meer zo erg als voorheen.
Helemaal weg krijg je het niet, maar minder zichtbaar in mijn ogen wel.