• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingebrande vogelpoep

2bj9yf.webp

Als de auto brandschoon is als je 'm er overheen trekt, zou het misschien kunnen.
Maar dat is de auto nooit, er zit altijd wat stof en fijn zand op, als je terugkomt van een rit.
En 'm er in je eentje overheen trekken, zoals ik zou moeten doen, dat is bij een auto van dit formaat welhaast ondoenlijk.....

Heb zelf ook een hoes voor over de BMW als die wel eens buiten moet staan. Deze is gevoerd met badstof maar idd deze gaat er pas over als auto schoon is.

• Leuk
Reacties: Zrobb
Ook na een week is er van die plek helemaal niets meer te zien.
Het wonder heeft zich dus inderdaad voltrokken :yum

Als ik even mag inhaken op het warmte verhaal; als de vogelpoep (grote resten) zijn verwijderd en er enkel nog een wazige laag op de lak achterblijft, kan het zo zijn dat dat laatste door zonnewarmte kan worden opgelost? Heb mensen wel eens resten zien opruimen met een heat-gun.

@MXM81 ,als er alleen sprake is van een waasje zou ik proberen de lak te polijsten ,warmte kan blijkbaar verschil uitmaken al heb ik dat zelf nog niet zo ervaren. Ik denk dat polijsten een (deel van) de oplossing kan zijn.

• Leuk
Reacties: RedCat
Als je nog een waas ziet is er in theorie mogelijk nog wat van de uitwerpselen aanwezig.
Dat verwarmen is opzich al geen goed idee.

Dus eerst schoonmaken door polijsten of alleen een cleaner te gebruiken
Of je lak daarna zichzelf kan herstellen ? mij lijkt dat zeer onwaarschijnlijk.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Zonder beeld lastig beoordelen wat de waas kan zijn, naar mijn idee zijn er een paar waarschijnlijke opties:
- er is nog wat (verdunde?) shit aanwezig
- bij het pogen de shit weg te krijgen is er te veel kracht uitgeoefend met iets wat fijne krasjes veroorzaakt, zoals bijvoorbeeld wrijven met papier. De waas bestaat dan uit fijne krasjes in de lak
- fijne barstjes in de lak (craquelé), dat is meestal met een vergrootglas wel goed te zien dat dit barstjes zijn

• Leuk
Reacties: RedCat
@MXM81 ,als er alleen sprake is van een waasje zou ik proberen de lak te polijsten ,warmte kan blijkbaar verschil uitmaken al heb ik dat zelf nog niet zo ervaren. Ik denk dat polijsten een (deel van) de oplossing kan zijn.
Warm maken met een verfbrander was bij mij wel de oplossing om oude vogelpoep vlekken op het dak van de Audi weg te krijgen (icm polijsten).
Is echter wel een heel tricky klusje want je wil niet je lak verbranden maar je hebt wel temperatuur nodig om het te laten werken.

@Juffer1 ,op zich een heel interessante ervaring alleen het zou niet mijn 1e gedachte zijn om te doen gewoon ook omdat ik daar geen ervaring mee heb en zoals je zelf ook al een beetje zegt dat je er wel een beetje mee moet uitkijken.
Voor mezelf zou ik dit eerst bv willen oefenen op bv een onder gescheten sloopkap voordat ik een verbrander op de Corolla knal.

Met polijsten ging het redelijk goed weg maar de afdruk kwam terug. Omdat het een plek was van 5x5cm midden op het toch al niet zo grote dak van de A1 viel dat enorm op en wilde ik er hoe dan ook vanaf.

Ik heb de plek eerst gepolijst tot de afdruk weg was. Daarna warm gemaakt (zo warm dat je nog net je hand erop kan houden) waarna de plek weer terug kwam.
Nadat de plek was afgekoeld tot iets beter als handwarm weer gepolijst en deze stappen 3 a 4x herhaald.

Daarna kwam de plek niet meer terug en nu 2 jaar later is dat nog steeds het geval.

Elk geval goed dat je deze mogelijkheid/ervaring deelt met ons al blijf ik nog wat huiverig maar goed wie een sloopkap zou hebben kan dit natuurlijk ook oefenen. Ik zou er zelf niet zo direct opgekomen zijn om dit te doen.
Hoe kwam je op het idee?