• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingevreten remstof.

@Quantoxx
Zo dan! Jouw verhaal over die velgen is een eigen topic waardig man! Indrukwekkend.
Mij valt ook op dat niet alle velgen in jouw verhaal hetzelfde zijn. Twee van de velgen hebben holle spaken en twee velgen hebben NIET holle spaken.
Is daar een reden voor?
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Aficior - Ze staan ook in een topic, maar dan alleen een paar foto's. :)

Of er een reden voor is, dat weet ik niet, maar dit zijn velgen van een Porsche 911 GT3. Het zijn 2 achterwielen die écht breed zijn en 2 voorwielen die een stuk smaller zijn. :p De ene set heeft vlakke spaken, de andere hol, inderdaad.

No idea why... Gewicht? Pindakaas? Pasvorm?

@tamer
 
@Quantoxx
De holle spaken zullen dan wel bij de voorwielen horen. Hebben een minder zwaar leven dan de achterwielen bij een Porsche (achterwielaandrijving). En op de voorwielen hebben ze dan toch weer wat gewicht kunnen besparen.
 
Zitten de spikkels OP de lak of heb je het al vlak gekregen?

Ik kan er een aantal weg krassen met mijn nagel, maar er zijn er ook die wat dieper ingevreten lijken te zijn.
Je voelt ze wel zitten als je met je hand eroverheen gaat.

Zal ze vast wel weg krijgen, moet alleen even mijn voorraad producten aanvullen.
Alles is op.

Ben alleen aan het overwegen hoe ver ik wil gaan, ben toch van plan andere zomer velgen aan te schaffen.
 
De bbs porsche gt3 zijn in wat ik weet in 2 breedset combinatie's geleverd.

7.5j 9j
8j 10j


'de combi 8/ 10 zijn voor de turbos uitgebracht en de 7.5/ 9 voor het broertje. Deze zijn ook een stuk zeldzamer de 8/ 10 combi. Misschien is het zo dat de eigenaar ooit een set gekocht heeft met de combi 7.5 en 10 j waardoor de spaken anders zijn voor en achter.

Rh levert deze set ook maar dit is imitatie.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik kan er een aantal weg krassen met mijn nagel, maar er zijn er ook die wat dieper ingevreten lijken te zijn.
Je voelt ze wel zitten als je met je hand eroverheen gaat.

Zal ze vast wel weg krijgen, moet alleen even mijn voorraad producten aanvullen.
Alles is op.

Ben alleen aan het overwegen hoe ver ik wil gaan, ben toch van plan andere zomer velgen aan te schaffen.

Hou ons even op de hoogte.. zit met hetzelfde probleem. Ben benieuwd hoe (of) je het weg krijgt. Heb zelf helaas geen tijd om te experimenteren en te proberen op het moment..
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Tja... IJzerdeeltjes die goed ingevreten zitten, die haal je niet zomaar weg. Zelfs al zou je alle deeltjes vlak kunnen krijgen met de lak, een de-ironizer zal blijven werken totdat hij zelfs in de gaatjes de roest opgelost heeft. :)

Zoals ik al zei, heb ik ruim 2,5L Non-Ferro/Ferrous Dueler en zelfs nog wat Fallout Remover gebruikt. Dat is aardig wat keren sprayen, zeg maar. :p
Toen ik met Brillo aan de gang ging merkte ik dat je dat eigenlijk kon vergelijken met een harde klei; De ijzerspikkels trok ik mee, maar liet best wat fijne marring achter. Dit kon ik eigenlijk vrij simpel weer wegpolijsten en zo ook de iets diepere deeltjes meepakken.

Het lijkt of is misschien wat drastisch, maar feitelijk gezien is de boel ook best al wel aangetast door de ijzerdeeltjes.
 
@Quantoxx Op het velgbed wil ik best proberen iets grover te werk te gaan, maar de spikkels op de voorkant ga ik absoluut op een mildere manier weg proberen te krijgen.
Ga de velgen in de Gyeon rim zetten, dus moet ze echt zo schoon mogelijk hebben.
Maar dat komt wel goed. Black Friday komt er ook aan, dus misschien profiteer ik daar wel van.