• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ingevreten remstof.

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Goedenavond collega's,

Bezig met mijn zomervelgen.
Heb ze volledig gereinigd en heb alleen nog deze zwarte spikkels over.

Enige suggesties wat voor materiaal/spul ik kan gebruiken om deze overige spikkels weg te krijgen?

Meer Non-ferro? Polish cone met polijstmiddel?

Heb geprobeerd;

- kleien
- apc
- teer verwijderaar
- polijsten met dap, kom er niet goed bij.

20171120_190617.jpg
20171120_190559.jpg
20171120_190540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zolang Non-Ferro blijft reageren zou ik dat sowieso gebruiken.

De volgende stap zou dan toch polijsten zijn denk ik, al zou ik dat toch het liefst doen op een zo schoon mogelijk oppervlak. Wellicht een iets grovere klei gebruiken?
 
Hey Ferdy :D

Oeff, dat is flink ingevreten, zo te zien en lezen. Ik ben bang dat dit al de nodige schade heeft veroorzaakt.

Ik heb (gelukkig) nog maar één keer velgen gedaan die er ernstig aan toe waren. 16 uur later waren ze weer een stuk strakker en gecoat, maar er kwam flink wat bij kijken.

Na goed reinigen zoals we weten, bleef ik veel zwarte spikkels en dergelijke overhouden. Hier kan je de-ironizers op blijven spuiten, maar het zal blijven reageren.

20160108_130711.jpg


20160108_131217.jpg --> Foamen / IJzerverwijdaar (2,5L!!)

20160108_132137.jpg


20160108_141758.jpg


20160108_141945.jpg


20160108_143014.jpg



Ik gaf het op wat dit betreft. Vanaf dit punt ben ik met staalwol aan de gang gegaan i.c.m. de-ironizer -->

20160109_121539.jpg



Dit haalde de spikkels 95% weg, maar de echte pitten bleven zitten. Dus... -->

20160109_144233.jpg


Met beleid wegslaan. :p


Na polijsten (DAP met kleine setup + cone) viel er eindelijk eer te behalen. -->

20160109_112703.jpg
 

Bijlagen

  • 20160108_134004.jpg
    20160108_134004.jpg
    396,8 KB · Weergaven: 183
Bedankt voor de reacties heren.

@The Joy Of Detailing Ik vind zo'n cone nogal aan de prijs bij carclean, zal hem denk ik toch moeten gaan aanschaffen. Want kom er met de DAP echt niet bij.

@Quantoxx Welk staalwol heb je gebruikt, 0000?
Dat resultaat wil ik ook behalen. Je ziet het niet goed op de foto, maar ik heb de spikkels ook nog op de voorkant van de velg zitten die er met reguliere producten niet vanaf gaan. Weet niet zo zeker of ik daar staalwol op wil gebruiken.

Zou een cone met heavy polijstmiddel ook een oplossing kunnen zijn?
Of misschien een hardere klei?
 
In dit geval was het zelfs Brillo. Dat is op zich niet al te grof, maar 0000 is wel fijner, denk ik. :)

Klei zou kunnen helpen. Dolce Verde die ik gebruikte werd aan stukken gereten, dus dat hielp niet. Maar, ik weef natuurlijk niet hoe jouw velgen er aan toe zijn. Dus probeer stapje voor stapje grovere maatregelen ge nemen. ;)

Deze velgen zijn ook met Raffini Geel en S3 gepolijst. Maar nogmaals, elke velg is anders dus kijk uit.
De voorkant zit natuurlijk in your face, dus daar moet je nog wat voorzichter zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Eens even kijken wat ik ga doen dan.
Moet sowieso eind deze maand/begin volgende maand een bestelling plaatsen, veel producten zijn bijna op in mijn collectie.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Klei of wonderspons icm non ferro kun je ook nog proberen voordat je staalwol pakt.
Zo kun je nog wat meer druk/wrijving op de spikkels zetten wat met een kwast niet lukt.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
De meeste klei soorten houden niet van Teer Verwijderaars of Ijzer Verwijderaars vanwege bepaalde oplos middelen die er in zitten. Er bestaat een speciale Iron Clay Lube Remover van Dodo Juice maar deze kan ook niet omgaan met alle klei soorten
 
Ik heb geprobeerd met tar verwijderaar te kleien gisteren, dat werkt niet.
De klei lost op en laat lelijke vlekken achter.
 
Ik heb ook wat lichte problemen met remstof wat blijft zitten. Blijft de non ferro bij jou ook duidelijk reageren op de remstof?
 
Mijn non-ferro is helaas op.
Ga een bestelling doen begin komende maand, dan ga ik verder.
Zal vast en zeker nog reageren op de zwarte spikkels.