• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ingrid1405

Ingrid

Detailing rookie
3 dec 2013
5
0
Hallo allemaal!

Even hier een vraagje.

Ik heb vorige wee keen auto gekocht en later viel op dat er een witte streep op het voorraam zit.
Zelf had ik na de proefrit aangegeven dat de ruitenwissers niet goed waren omdat deze strepen maakte, deze zijn nu vervangen maar de streep zit nog steeds op de ruit. Bij de proefrit heeft het geregend en daardoor was de streep/kras niet opgevallen.
Na contact met het autobedrijf vinden ze dit een verzekering kwestie en dan moet de ruit vervangen worden.

Maar nu is mijn vraag is er ook zelf iets aan te doen, met een bepaald poetsmiddel??

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Als je de kras kan voelen is hij te diep om het zelf te doen
De kosten van een nieuwe ruit wegen waarschijnlijk niet op tegen "herstel"
Sommige glasschade bedrijven hebben polijstrobots, kan je eens navragen
 
Nooit een wagen gaan bekijken wanneer het regent, verdoezelt zéér veel zaken aan het exterieur!

Anyway, als je glasbreuk verzekerd bent, belleke naar carglass en het is gratis.
 
Ceriglas met een bijbehorend padje (sponsje)
Of een beetje polijstmiddel

Waarschijnlijk heb je nog weinig spullen, toch?
Doe maar een pm met adres, stuur ik je een sample
Die heb ik over, want van hetzelfde heb ik ook de grote verpakking
 
Overduidelijk door de ruitenwisser gekomen, maar is het iets dat onder het blad heeft gezeten en nu hardnekkig aan de ruit plakt, of is de ruit ruw geworden doordat er bijvoorbeeld metaal van een kapot wisserblad over de ruit heeft geschaafd.

Zo van foto zeer moeilijk te beoordelen. Misschien een stuk egaal gekleurd papier even tegen binnenkant van de ruit plakken en dan opnieuw een foto vanaf de buitenkant maken. (wit papier werkt niet goed bij ruwheden, omdat ruwheden per definitie er wit uitzien).
 
Eerst nog eens terug gaan naar de verkoper; hij moet dit oplossen, want dit is een verborgen gebrek.
Of heb je een contract getekend waarin staat dat je op de hoogte bent van alle gebreken?
 
Kun je de streep voelen als in een rubber/ kunststof residu wat op het raam ligt?
In dat geval zou je acrylsol kunnen proberen te koop bij een automaterialenzaak.
Heb je je ruitenwisserblad al nagekeken of je daar een oorzaak kunt vinden? Misschien zit er wat bij je rubber wat de streep verklaart.
 
Ric325i;347777 zei:
Kun je de streep voelen als in een rubber/ kunststof residu wat op het raam ligt?
In dat geval zou je acrylsol kunnen proberen te koop bij een automaterialenzaak.
Heb je je ruitenwisserblad al nagekeken of je daar een oorzaak kunt vinden? Misschien zit er wat bij je rubber wat de streep verklaart.

De streep voel je niet. De ruitenwissers zijn nu verder goed, want die zijn vervangen. Er was dus waarschijnlijk iets met de oude ruitenwissers