• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Insecten, vliegen, vervuiling

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Ik heb de laatste tijd een enorm probleem hiermee... 2 dagen nadat ik mijn wagen onder handen neem zie je al niet meer dat hij gewassen is. Het lijkt wel alsof ik hem al maanden niet meer was. Overal waar ik kijk vliegenpoep, geelachtige zure vlekjes, plekken, ... Ik zie bijna de lak van mijn wagen niet meer. Deze dingen zijn er met gewoon wassen niet af te krijgen, met kleien wel. Momenteel was en klei ik hem praktisch drie keer per week ... maar dit is echt niet vol te houden. Heeft iemand ideeën wat ik hiertegen kan doen?

Om eerlijk te zijn heb ik het zelfde. Ondanks dat ie van mij altijd goed in de wax staat, zit mijn auto na het eerste ritje vaak alweer helemaal onder de vliegenlijken en teerspetters. Nadeel is dat die vliegenlijkjes meteen een imprint achterlaten. Je kunt dus wel de lijkjes zelf verwijderen maar de vlek blijft zitten, en is alleen met een polijststap te verwijderen.(bij mij althans)

Bij mij zit hij ook altijd goed in de wax ... Ik had er nooit last van tot nu ... Nadeel is ook dat ik vlakbij een boerderij woon waarschijnlijk :( Volgende keer misschien een carcover kopen om de GTV te beschermen als hij hier geparkeerd staat.

TADAA! --> https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Citrus_Power_Bug_and_Grime_Remover_500ml_CP500_102135

Of anders een lekker hete handdoek over de voorkant leggen en laten weken. Na een tijdje veeg je ze er zo vanaf!

En die AF, oei oei, dat gaat ook enorm rap! Spuit alleen niet te snel veelste veel op. Dat wil nogal gauw,.... Product zijn werk laten doen,..

Dat zou inderdaad wel eens de oplossing kunnen zijn Jeroen! Bedankt! Ik ga me zo'n busje bestellen denk ik. Ik post hier dan wel mijn bevindingen ;)

Dit gebruik ik steeds: Meguiars - Ultimate Quik Detailer - 650ml, heb deze steeds bij op verre ritten voor de lijken en poep te verwijderen.

volvo-for-life zei:
3 x per week kleien ???? tast dit de waxlaag niet aan ???

Waarschijnlijk wel, maar het is dat en regelmatiger waxen ofwel ongelooflijk vuil laten ... En ik kan het niet aanzien als mijn auto vuil is :P Het is niet dat ik hem de laatste maand al 12 X gekleid heb he ;) Ik merk gewoon op dat het met kleien weggaat en met gewoon wassen niet, ook niet met detail spray, ook niet met 'goedkope' insectfree, ...

https://forum.Carclean.com/cc_postst14404/poorboys-polisch-with-sealer-vs-poorboys-polisch-with-carnauba-wax.aspx

Gebruik een van beide, ik had ook last van die plekjes nu niet meer. Een behandeling klaar.

Is misschien ook wel de tijd van het jaar waarin er gewoon veel stof en ander spul door de lucht dwarrelt. Vliegjes horen ook wel bij dit jaargetij. Poorboys World Bug Squash schijnt hier erg goed voor te zijn.

welke is het beste aan te raden voor insectenlijkjes op de voorbumper en teer etc op de zij/benedenkant van de auto? (op de skirts). Het liefste 1 product.

Er zijn zoveel verschillende producten verkrijgbaar :pensive:

Ik gebruik PB Bugsquash en meng deze 50/50 met demi water. Ja dat is sterker dan aangegeven maar 1:3 vond ik net wat te zwak.

Pas op voor de Meguiars Bug and Tar remover. Ik ben over het algemeen tevreden over Meguiars maar dit is raar spul. Zie ook de recensies anders.

wat is nou het verschil met de insectenverwijderaar van de Aldi/Action etc (< 2 euro), en andere, dure, insectenverwijderaars?

Bij wax en shampoo kan ik me voorstellen dat de duurdere een betere reiniging/standdtijd etc hebben, maar dit is toch gewoon simpel vliegen van de auto vegen?

Laatst bewerkt: