• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

inspectie lamp

Mrkawa

Detailing chief
4 jan 2017
181
103
36
goeie morgen allen

een korte vraag. je hebt natuurlijk vele verschillende lampen. ik zit te kijken naar de scangrip maar een ding is me niet helemaal duidelijk.
is het nu zo dat hoe meer K de lamp afgeeft hoe meer je zult zien aan defecten? want scangrip heeft ook lampen van 2k tot 10k?

mvg luuk
 
Ik bekijk het altijd heel simpel; Hoeveel licht een lamp geeft (lumen) en de kleur (Kelvin)

Omschrijvingen-kleurtemperaturen.jpg


Zo kan bijv. een warmere kleur licht meer laten zien op een witte lak of juist andere kleuren op een andere lak.
 
bedankt voor je reactie.
maar niet alle lampen van scangrip hebben de mogelijkheid om af te stellen(goedkopere)
zover ik weet.
oftewel je moet dus eigenlijk een afstelbare versie hebben wil je een lamp hebbe voor alle kleuren?
 
De 2 verschillende kleuren zijn leuk, maar ook niet noodzakelijk. Ik heb de Multimatch 2 en ja, op lichtere kleuren is de warmere stand iets fijner en andersom, maar zo veel maakt het niet uit.
 
begrijp ik heel goed. maar toch heb ik graag een lamp die je er echt op kan laten schijnen tijdens het polijsten dus vandaar de vraag over specifiek de scan grip
 
Ik vind de Multimatch 2 voor dat doel een hele fijne lamp. De D Match is hetzelfde, maar die heeft geen accu en daardoor wat minder makkelijk in gebruik. Als je de lamp niet vaak gebruikt is de accu weer een nadeel omdat het niet bevordelijk is voor de levensduur van de accu om de lamp langere tijd niet te gebruiken.

Het voordeel van een lamp op statief is ook dat je een paneel sneller en vanuit meerdere hoeken kan inspecteren, in vergelijking met een lamp die je in je hand houdt. Niets ten nadele van de Faro, want die gebruik ik ook nog steeds.
 
Een scangrip en een faro is appels met een 3 gangen menu vergelijken.

Er is wel meer verschil tussen de Dmatch en de multimatcb dan een alleen een accu.

De Dmatch produceert 2x zoveel lumen, wat natuurlijk niet gek is.

Als je binnen werkt en altijd de mogelijk heus heb om de stekker ingeplugd te hebben, zou ik de Dmatch aanraden.
 
De grotere lichtopbrengst is inderdaad ook een verschil, dus dat kan je ook meenemen in je overweging. Als ik binnen werk gebruik ik de multimatch overigens zelden op de hoogste standen, maar als het erg licht is of als je in het donker je auto wilt wasse dan kan ik me voorstellen dat de extra opbrengst een pré is.

Momenteel werk ik binnen, maar de ruimte is beperkt dus dan vind ik het heel handig dat ik niet ook nog een snoer van de lamp heb en kan ik de lamp overal neerzetten waar het handig is.

Beide lampen zullen heel goed bevallen denk ik.
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa
Ik heb ook de Dmatch, en ben bewust voor het snoer gegaan. zeker omdat ik de lamp niet wekelijks gebruik. En accu's achteruit gaan bij weinig gebruik. Geen zin om over 3 jaar een dure lamp te hebben met een slechte accu of kapotte accu.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Kunnen de leds van deze lampen vervangen worden als ze stuk gaan?
Nee, en ja als je handig bent. Je kan de COB leds niet los bestellen. De COBs van Scangrip in de Dmatch etc. zijn hoge CRI COB leds en deze zijn moeilijk te vinden, deze worden vaak op bestelling gemaakt meestal pas mogelijk vanaf 100 stuks. Doorgaans liggen ze rond de 70CRI kortom als de led kapot gaat kun je afhankelijk van de maat COB een vervanger zoeken welke past en matcht met aantal wattage en spanning (op bijv. Ali) en gaan knutselen. Maar dezelfde COB led zal je (waarschijnlijk) niet vinden. De led zal overigens niet snel kapot gaan, leds hebben een flink aantal branduren.
 
Bedankt allebei.
Tot nog toe heb ik geen enkele led-lamp gezien waar je ze kan vervangen.
Heb geen probleem met het plaatsen van elektriciteit maar van leds ken ik niks. :D