• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Instaplijsten beschermen

Joost91

Detailing chief
21 jan 2010
688
103
Ermelo
Via via instaplijsten kunnen kopen voor mijn auto. Nu wil ik spullen aanschaffen om de dorpels te polijsten en te cleanen voordat ik ze er opplak, maar ik wil de instaplijsten zelf ook graag beschermen. Lijsten zijn van RVS.

Welke wax (of wellicht coating ??) zou ik kunnen aanschaffen om deze lijsten te beschermen?

Foto-Z7774AXK-G.jpg


Foto-YOTS6YFV-G.jpg
 
Wat heb je al, want om daar nu een speciaal product voor te kopen ... Ik zou ze zelf in de Collinite 845 zetten.
 
Die zou ook gewoon kunnen, maar zelf zet ik inderdaad ook sneller een sealant op de dorpels. Ik blijf een enorme fan van de 845. Zeker voor de wintermaanden is dit zeker een aanrader voor heel de wagen.
 
Ja, de 845 is in principe een wax, maar met een standtijd waar bijvoorbeeld een PB sealant niet aan komt.

PS: in m'n hoofd deel ik de 845 altijd in bij de sealants wegens de standtijd, vandaar de verwarring ;)
 
Ah, zo, helder :-D

​Bedankt voor je reacties, ben benieuwd of er nog meer suggesties komen, anders gaat de 845 de winkelmand in.
 
Als het puur om te beschermen gaat zal wax geen schade van schoenen en dergelijke tegen houden.. Ik zou eerder voor het 3M Paint Defender systeem gaan.
 
Da's ook een mooie optie, alleen beetje jammer om zo'n hele kit a 30 dollar aan te schaffen voor puur de instaplijsten, en waarschijnlijk gebruik je amper een halve bus... Hmmmm..

Bedankt voor de suggestie iig!
 
Het is onzin om 845 te bestellen als je 915 reeds hebt. Zelfs de FAQ (vraag 2) op Collinite's eigen website geeft aan dat 845 minder duurzaam is. Ik zou gewoon gebruik maken van de producten die je hebt.
 
Plasti dip .... Ik heb mn interieur trims gedaan met plasti dip gedaan wat er mooi uitziet, maar het beschadigd heel snel. Als je bijv met een ring of een rits er tegen aanstoot is het al zichtbaar. Tevens is een busje plasti dip duurder dan bijv een flesje ex-p. Ik zou het er niet op wagen om plasti-dip te gebruiken. Gewoon kijken in je collectie wat je hebt.
 
Plastidip is redelijk dik, wat prima is voor wielen en dekkend spuitwerk maar doorzichtig wordt bijvoorbeeld je chroom in de deurlijsten niet mooi hoor, het is geen coating of folie maar echt een laagje rubber.