• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur Astra G

MikeHekke

Detailing rookie
27 feb 2023
5
2
Ik al zo'n 7 jaar in een ( al moet ik het zelf zeggen) mooie opel Atra g sport edition. Ooit was die spik en span, vandaag de dag iets minder. Maar daar wil ik verandering in brengen. Te beginnen het met intrieur.

Ik maak nu vaak schoon met een product van maguire. Dit bevalt totaal niet. Het spul plakt en laat een glimmend resultaat achter. Waar ik naar opzoek ben is een Mat resultaat. Daarnaast wil ik de bekleding ook weer wat nieuwer laten ogen. Bekleding is gewoon van stof.

Iemand tips / aanbevelingen?

Groeten Mike
 
Bekleding zou ik een keer een tapijtreiniger huren icm met apc of iets. Pak de eerste keer gelijk goed aan zou ik zeggen. Voor het dashboard en panelen zijn er verschillende merken. Ik gebruik de gyeon preserve 1 keer in de zoveel tijd en houd het bij met gyeon interior delen. Neem bij dressings altijd het overtollige product af met een doekje, dan kan krijg je sws een mattere finish.
 
Welkom op het forum.

Interieur dressings inderdaad goed nawrijven met een schone doek. (En natuurlijk een niet-modder-vette dressing gebruiken) ;)

1) Schoonmaken met bijv. een APC. (Doek opvouwen, spraytjes APC erop en de boel afnemen)
2) Doek omdraaien en vochtig maken met wat water. (Eventueel residu afnemen)
3) Drogen of laten drogen.
4) Dressing op een foampadje o.i.d. en rijkelijk insmeren.
5) Nawrijven met een schone doek.
... 6) Indien 4 + 5 herhalen bij dorstig kunststof.

All Purpose Cleaner, is breed inzetbaar. Altijd handig om in huis te hebben. Persoonlijk gebruik ik graag de Poorboys World - APC+D. (D = Degreaser) Voor snel schoonmaakwerk is 1:20 mengen met water al meer dan voldoende. Met een halve liter kan je dus al lang doen.

Vele dressings van Carclean zijn prima. Ikzelf gebruik bijv. Poorboys World - Natural Look / Gyeon - Preserve / etc.
Dit zijn dressings die je in het interieur gebruikt, niet op het exterieur. (Kunnen niet zo goed tegen water)


Voor stoffen bekleding zou ik zelf een extractor/tapijtreiniger gebruiken. Deze kan je bijv. voor een dag of dagdeel huren bij bouwmarkten, Boels en dergelijke. Vraag hierbij een smal mondstuk.

1) Stof insprayen met een reiniger of bijv. de eerder genoemde APC.
2) Laten inwerken.
3) Borstelen met een zachte borstel. (Bijv. Paardenhaarborstel)
4) Met de extractor schoon water spoelen terwijl je dit water + vuil wegzuigt.
5) Laten drogen.

(Gehele stoel/zitting insprayen om kringels te voorkomen)

Zonder extractor is ook mogelijk, maar dan sla je Stap 4 over. Je zou dan met doeken de stoel kunnen afnemen om zo wat vuil en vocht weg te nemen, maar grotendeels druk je / trekt vuil en vocht dieper in de stoel.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de berichten!!

Ben me inderdaad aan het verdiepen in een extratctor. Iemand ervaring ermee en suggesties betreft merkt etc ?
 
Voor hobby of DHZ zou ik de Bissel Spotclean nemen, voor pro/zakelijk kijken naar de Numatic of Karcher modellen. Scheelt een paar honderd euro...

Greetz Emiel
 
Hoi Mike,

Aan je foto te zien rijdt je een Sport Edition II met de licht grijze sportstoelen ?

Hoe ik het destijds in mijn Astra G (‘99 Sport Edition I) deed was met Natural Look van Poorboys.

Nu kan ik me voorstellen dat er in de afgelopen 20 jaar best veel spul op je dashboard is gesmeerd. Ik zou die eerst proberen zoveel als mogelijk te ontdoen van alles wat er in de afgelopen 20/25 jaar is opgesmeerd.

Dat zou ik doen door het af te nemen met een oplossing met verdunde APC of met een sopje waarin wat afwasmiddel zit.
Daarvandaan kan je het dan gaan voeden.

In mijn Zafira A (‘03) heb ik dat gedaan met Nanolex Trim rejuvenator. Dat is een redelijk permanente oplossing waardoor je er ook eigenlijk in 1x vanaf bent.

Mocht je je stoelen en je achterbank een keer willen schoonmaken met een extractor, ik woon in Harderwijk en je bent meer dan welkom om dat hier te komen doen als het weer wat beter is qua temperatuur.
Als je dat nu doet blijft het veel te lang vochtig.

Ben benieuwd naar je schoonmaak plannen van je Astra en ga je zeker volgen !

Gr. Arjan
 
  • Leuk
Reactions: TWA en Cordoba
Inderdaad, een sport edition 2. Heeft vroeger wel in de glascoating gestaan bij de vorige eigenaar. Dus hij is wel goed onderhouden alleen wel wat minder dan me lief is de laatste paar jaar. Oa door mijn golden retriever die soms van a naar b moet
 
Weet je wie de vorige eigenaar was ? Komt niet toevallig uit de omgeving van Zwolle ?
 
Ja uit wezep om precies te zijn. Ene stephan volgens mij als ik het me goed herinner