• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

interieur detail W210

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Zaterdag het interieur van een 17 jaar oude mercedes w210 behandelt. Deze mercedes had alle luxe aan boord en dus voorzien van lederen bekleding.
Omdat het enkel een intereieur detail was, moest de planning extra strak zijn. Het werken met de extractor (bedankt waxwizard) maakt de boel toch wat vochtig en dan is het fijn dat alles weer optijd droog is.

Eerst maar een begonnen met het stofzuigen van de matten en daarna het reinigen met de extractor. Ik had twee flessen APC gemaakt. 1 met de verhouding 1:10 en 1 met de verhouding 1:4.

Mijn werkwijze: in sprayen met apc in borstelen en daarna met de extractor lauwwarm water in spuiten en direct weer opzuigen

DSC02353.webp

DSC02354.webp

DSC02358.webp

De matten daarna lekker in de buitenlucht laten drogen.
Meteen begonnen met het stofzuigen van de vloerbekleding en daarna ook weer met de extractor behandelt. Hier op de meeste plekken de APC 1:4 gebruikt.
Er was eens een bakje koffie gevallen en deze werd goed door de extractor opgenomen.

DSC02360.webp

Na de vloerbekleding verder gegaan met de hemel. Deze heb ik behandelt met apc 1:10 en slechts een paar vlekjes met 1:4

Voor:
DSC02362.webp

Na
DSC02363.webp

Daarna verder gegaan met het leder. Na het stofzuigen heb ik de leather cleaner van autoglym gebruikt. Deze reiniger is veilig voor het leder en daardoor een favoriet, verder vind ik het een fijn product om mee te werken. Na het reinigen het leder gevoed met de leather balsem.

Voor:
DSC02372.webp

Na:
DSC_0182.webp

Het leder had een wat grijzige uitstraling en was nu weer mooi diep zwart geworden en voelde weer erg soepel en natuurlijk aan. De mercedes foam waarmee het leer behandelt werd had goed zijn werk gedaan, maar een conditioner was erg welkom.

Daarna het overige zoals panelen en dashboard gereinigd met de apc 1:10 en daarna gevoed met de vynil&rubber care van….jawel hoor..autoglym…

Met hier nog een overview van het resultaat:

DSC_0185.webp

DSC_0186.webp

Tsja en wat zit er dan in de extracotr….precies..koffie!!!

DSC02379.webp

Ik heb nu weer zin in een cappuchino!!! Bedankt voor het lezen!

Die ziet er weer netjes uit!!
Ik gebruikte eerst ook Vinyl, Rubber & care maar op aanraden van Smurf Natural look aangeschaft en dat werkt toch een stuk fijner imho! ,^^

:eyes wow wat een prut kwam daaruit zeg! Prachtig opgeknapt:-)^

Zonde van die lelijke radio, moet een Becker in! (vind ik dan :)_[] )

Prachtig resultaat weer, nog steeds een van mijn beste aankopen die extractor tot nu toe. Daar hebben we al veel plezier van gehad.