• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieur luchtverfrisser

Giltix

Detailing chief
9 okt 2017
311
75
25
Limburg
Iedereen heeft een specifieke voorkeur voor het geurtje in de auto. De een is helemaal fan van de ''New Car'' geur, terwijl de ander die juist vreselijk vindt.
Vind jij het prettiger om een geurhanger in je auto te hangen, of spuit je liever een keer per week een paar keertjes met een geursprayer?

Persoonlijk ben ik meer een fan van geurhangers (geven ook een leuke uitstraling). Mijn favoriet is de Berry van de Auto Finesse Aroma-lijn. Die geurhangers geven echt relatief lang geur af. Soms tot wel 1-1,5 maand! Op de tweede plaats komt Summer Dream van Kinotec, jammer genoeg moet deze eerder vervangen worden dan de Aroma Berry, deze geur verdwijnt al na ~2/3 weken.

Deel met ons wat jij het prettigst vindt, zodat we één groot geurentopic kunnen maken. Zodat er in het enorme bos met luchtverfrissers toch een klein pad zichtbaar wordt! :)
 
Ik persoonlijk ben helemaal niet van de interieurverfrissers wel kan ik een schone auto erg waarderen.
De ene keer maak ik het leer schoon met Mothers Leathertech bv en die geur kan ik erg waarderen.
Nanolex interieur cleaner ruikt erg fris.
Poorboys Natural look heeft een erg goede geur.

Echt met een luchtverfrisser sprayen zul mij niet snel zien doen.
 
Bij Loogman carwash hebben ze echt heerlijke luchtverfrissers, gebaseerd op luxe parfums zoals Abercrombie, OneMillion etc. Ik moet toegeven dat ik hier wel af en toe wel even een pufje spuit in de auto.
 
Ik ben persoonlijk net als @Ric325i geen fan van geurhangers. Ik vind zo'n hangers aan de achteruitkijkspiegel gewoonweg geen gezicht. Ik krijg er een beetje taxigevoel van. Die hebben altijd van die kralenkettingen aan de achteruitkijkspiegel hangen.
Mijn vriendin wilde op een gegeven moment een geurtje in de auto een heeft toen een houten "geurblokje" van Rituals gekocht waarachter een geurflesje schuil ging. Deze zat dan op een rooster van de ventilatie. Naar mijn mening nog de netste manier voor als je dan toch perse een geurtje in je auto wil.
 
Die blokjes van Rituals heb ik inderdaad ook gehad, ziet er mooi en strak uit. Alleen jammer dat het assortiment geuren erg klein is.
 
Hier ben ik ook erg benieuwd na, deze topic ga ik volgen!
Ben al een tijdje opzoek na een luchtverfrisser, maar wil vooral geen sterk spul! Zijn die rituals blokjes sterk kwa geur? @Giltix @Timon
 
Die van Rituals heb ik ook gehad! @Jordyboy1992 ze zijn niet heel sterk qua geur.
Voordeel is dat je het zelf een beetje kan bepalen door het ventilatierooster (waar je hem op klikt) open of dicht te zetten ;)
 
Zijn die rituals blokjes sterk kwa geur?

Ze vielen mij persoonlijk erg tegen. Er hing wel een subtiele geur in de auto als ik instapte. Maar ik vind het grote nadeel aan ventilatierooster geurtjes, dat je de ventilatieroosters ook moet gebruiken. Dat doe ik bijna nooit. De ritualsgeurtjes waren naar mijns inziens wel erg zuinig, je deed er erg lang mee! Na 3 maanden heb ik 'm van ellende aan mijn ouders gegeven.
 
Die hebben altijd van die kralenkettingen aan de achteruitkijkspiegel hangen.
Toen ik nog veel in steden kwam met de auto hing ik deze ook aan mijn binnenspiegel. Dit was mijn anti-inbraak. :p

Zijn die rituals blokjes sterk kwa geur?
Ik heb deze recent ook voor het eerst getest nadat ik bij meerdere details achterelkaar zo'n blokje zag zitten. In alle gevallen was de geur goed qua sterkte en de geur zelf rook niet chemisch/goedkoop. Dus zelf ook maar gekocht (De prijs vind ik wel a la Rituals) en vond ze wel goed.

Maar... Zelf bij de meest slechte verfrissers kan je vaak zelf de mate van geurverspreiding en dergelijke aanpassen en kan je ze goed gebruiken. Echter ben ik simpelweg niet zo'n fan van dit soort dingen. Schone auto + een dressing/interior cleaner/etc. is het meest neutrale.
 
Wel eens met hierboven een schone auto ruikt gewoon lekker! Je kan ook zo’n robijn spray voor de was halen en die af en toe even door de auto spuiten.

Qua anti inbraak heb ik tegenwoordig een IS vlaggetje aan me spiegel, werkt prima in Amsterdam @Quantoxx
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik vind die geurhangers verschrikkelijk, vooral als ze aan de spiegel dichtbij hangen. Eens op het forum ergens gelezen dat iemand hem in de kofferbak had hangen, dat doe ik inmiddels wel eens bij auto's waarvan de eigenaar per se zo'n ding wil ophangen.
Zelf vind ik de Autoglym Interior Shampoo wel lekker ruiken, de bekleding houdt die geur ook wel een tijdje vast. Verder gebruik ik de WA Air fresheners wel, vind Vitreo een prettige geur, deze gebruik ik ook om het interieur te voeden, dan sla je twee vliegen in een klap.
 
Onlangs heeft mijn vrouw zelf een luchtverfrisser gemaakt. (voor in het toilet wel te verstaan)
Gewoon water met enkele druppels etherische olie naar keuze in een sprayflacon.
Ik overweeg het om zoiets nu en dan in de wagen/bus te spuiten.
 
Ik ben helemaal niet van de geur hangertjes, maar ben bang dat ik er toch aan moet. Ik heb helaas een rokers auto gekocht en dat ruik ik af en toe.
Bestaat er niet iets wat je zelf kan doen om de lucht kanalen te reinigen?
Maar ik bestel binnenkort nog wel een blikje geur, ik vind California events wel wat
 
Ik zou beginnen om bv met een extractor de bekleding te reinigen, een ozon behandeling kan ook helpen tegen ongewenste geuren. Ik zag pas op youtube een detailer die zijn interieurfilter een spraytje gaf met een middel om geuren te neutraliseren (merk zal ik hier niet noemen). Zelf zou ik daar niet direct mee starten maar wilde em wel noemen wellicht vind jij dat wel wat.
Echt de lucht kanalen reinigen vind ik een logisch idee maar weet niet direct hoe dat te doen.
 
Er bestaan van die flesjes om je kanalen te reinigen/andere geur te geven. Volgens mij heeft meguiars , dus carclean die ook wel.
Dan moet je je wagen starten, ventilatie op max en lucht circulatie modus.
Dan de dop van dat flesje en indrukken. Dan blijft ie sprayen.
Die zet je bijvoorbeeld achter je stoel en doe je de deuren dicht.
Na 5 of 10 min is het flesje leeg en is het klaar.

Check, zover als dat mogelijk is, of je de geur van die reiniger wel ok vindt.
Ik heb dit dus een keer gedaan en Mn auto stonk verschrikkelijk naar dat spul (was niet die van meguiars).
Na 2 weken (2500 km) was die geur nog steeds niet weg, dus heb ik Mn interieur grondig moeten reinigen met Extractor om hem weer normaal te laten ruiken.
 
Het interieur is wel schoon dat geloof ik wel. Ik denk meer de kanalen. Als ik het dak open zet of de voor ruit blazer op max dan ruik je het goed..