• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke luchtverfrisser om af en toe te gebruiken?

mstr

Detailing rookie
25 jun 2010
205
0
Goedenavond,

Ik kreeg vandaag van iemand een sample van Poorboys World Luchtverfrisser Green Apple,
alleen die vond ik nogal chemisch ruiken, dus dat wordt hem niet.

Alleen ben ik op zoek naar een luchtverfrisser om gewoon zo af en toe eens in de auto te spuiten om even een frisse geur in de auto te hebben.
Er is alleen zoveel keus, dat ik door de luchtjes de lekkere kan vinden.

Wat is nou echt een 'lekkere' geur die ook niet overdreven aanwezig is?
 
Ik vindt er niets aan. Voor mij géén geurtjes in de auto :no

Een auto moet ruiken naar.... auto. En dan niet overdreven naar chemische reuk die uit het plastic komt of een overdreven leergeur, nee, gewoon naar auto.

Ik gebruik de CarPro SoPure
 
Groene appel is veeeeel te sterk, verdunnen en enkel pufje werkt beter eventueel.
Ik las dat de vanille ( a la puddingbroodjes ) best te doen is, maar mijn persoonlijke aantrekkingskracht ligt nog steeds in de CG Stripper Scent ( amarenen geur )
 
Jaaah die puddingbroodjes geur (Vanilla) is ook mijn favoriet.
Mevrouw BlackPassat is er minder over te spreken omdat ik nogal eens te kwistig ben met de dosering. Niettemin gaat het 30ml. sprayflesje van Sample-tje Joost al maanden mee.
 
Die luchtjes zijn -net als veel detailprodukten- erg persoonlijk.
De een vindt iets lekker ruiken, de ander gaat er bijna van over zijn nek.

De Green Apple leek mij in eerste instantie ook wel lekker, maar ik heb ooit eens een halve gallon
(kostte niet zoveel) French Vanilla besteld. Die krijg ik never-nooit-niet meer op.

(dus rijdt Soeper rond alsof er tig dozen puddingbroodjes achterin liggen)
 
Ik vernevel af en toe wat PB Leather op de interieurfilter, heb je altijd heerlijk licht geurtje in de auto! In elk geval niet zo aanwezig wanneer je het gewoon verneveld in de auto. Lekker geurtje de Leather van PB, althans dat vind ik dan ;)
 
Stripper Scent ruikt naar zonnebrandolie, zonnebank en goedkope parfum.... Best lekker inderdaad.:D

MAar ik gebruik Valet Pro Odor Eater , een frisse geur (licht citroen achtig) die niet overheerst.
 
Dennis121 zei:
Stripper Scent = the best!:heart_eyes:
appeltjes is idd beetje sterk.. maar ruikt wel lekker!

Stripper Scent, is die ook van PB? Of van een ander merk?

"zonnebrandolie, zonnebank en goedkope parfum" ... klinkt idd best goed. Haha! :-b

Ik heb nu PB Cherry, maar die is mij een beetje te. (wel heel geconcentreerd dus je hebt er echt weinig van nodig)
 
Op zeker Valet Pro Odour Eater, wat een topproduct is dat, echt:heart_eyes:

Ik heb ook de green apple en vanilla van PB, maar daar heb ik niks mee. Spuit in de auto van me pa, die vindt het wel lekker ruiken.
 
chiba_kun zei:
Stripper Scent, is die ook van PB? Of van een ander merk?

"zonnebrandolie, zonnebank en goedkope parfum" ... klinkt idd best goed. Haha! :-b

Ik heb nu PB Cherry, maar die is mij een beetje te. (wel heel geconcentreerd dus je hebt er echt weinig van nodig)
Stripper Scent is van Chemical Guys
helaas niet te krijgen bij Carclean! :(

De geur... tja ik blijf bij niet te beschrijven :p maar hij ruikt wel gewoon erggg fijn! :D
 
Hangt af van een aantal factoren:

- rij je met de ramen open
- wordt er gerookt in de auto
- wordt er warm eten gegeten (damp)
- rij je met de ventilatie/verwarming/kachel/airco aan
 
Een aantal tips met het aanbrengen van een luchtverfrisser:

- Breng de luchtverfrisser vooral aan onder de mat.
- Zet de verwarming op recirculatie, stand Orkaan, en spray wat bij het voeteneinde van de passagier.
- Vergeet de kofferbak niet.
- Bij extractor gebruik, doe wat ValetPro Odor Eater in het reservoir
 
nicknameless zei:
Hangt af van een aantal factoren:

- rij je met de ramen open
- wordt er gerookt in de auto
- wordt er warm eten gegeten (damp)
- rij je met de ventilatie/verwarming/kachel/airco aan

Ik snap dat het wel van een aantal variabele afhangt, maar ik wil graag een indicatie hoeveel tijd de PB's sowieso blijft hangen. Moet ik dan aan 1a2 dagen denken of paar weken of zelfs maanden?