• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

interieur stof schoonmaken

MVincken

Detailing addict
13 nov 2015
23
60
33
Eijsden
hallo,

Ik heb een nieuw interieur setje op het oog. echter vind ik het persoonlijk behoorlijk vies uitzien.
Kunnen jullie vanaf een foto aangeven of dit wellicht met een stoomcleaner oid schoon te krijgen is?

Bijlagen

• received_806218836166850.webp
    received_806218836166850.webp
    169,8 KB · Weergaven: 386
  • received_806218882833512.webp
    received_806218882833512.webp
    123,9 KB · Weergaven: 362
Met een extractor zal je dit al een heel stuk op kunnen knappen. APC 1:10 in een spuitflesje, de bekleding er mee inspuiten en inborstelen met een zachte borstel van paardenhaar. Vervolgens doe je schoon water in de extractor en trek je al het vuil, tesamen met de APC uit de bekleding. De beschadiging krijg je daar uiteraard niet mee weg.

Met een extractor zal je dit al een heel stuk op kunnen knappen. APC 1:10 in een spuitflesje, de bekleding er mee inspuiten en inborstelen met een zachte borstel van paardenhaar. Vervolgens doe je schoon water in de extractor en trek je al het vuil, tesamen met de APC uit de bekleding. De beschadiging krijg je daar uiteraard niet mee weg.

ipv een extractor (want dat heeft niet iedereen) kan je ook een stofzuiger gebruiken die water kan opzuigen.
Eventueel nadien met badhanddoeken deppen en afdrogen.

• Leuk
Reacties: StijnV
Een extractor wordt ook wel eens tapijtreiniger genoemd ja. Let bij het huren er wel op dat je er een klein mondstuk bij huurt. Anders heb je er nog niet heel veel aan in de auto/op je stoelen.

eventueel zou je ook Valet Pro enzyme odour eater kunnen gebruiken in combinatie met een "tapijtreiniger" want dan
ben je ook gelijk van andermans geurtjes verlost. Ik doe zelf plaatselijk op vlekken met APC en dan ruim inspuiten met Enzyme Odour Eater en dan met de tapijtreiniger alles opnemen (met schoon water in de watertoevoertank).
Een tip voor de tapijtreiniger: soms gaat het opgezogen water/schoonmaakmiddelen uit de bekleding sterk schuimen, doe vooraf een flinke scheut gewone, witte azijn in je vuilwatertank dan slaat het schuim dood. Als je extra duur wilt doen, kun je ook schuimstopper kopen :) maar hele goedkope witte azijn (geen schoonmaakazijn) werkt perfect.

Leuk iS-interieurtje, bekleding lijkt op de foto's niet in geweldige staat als ik heel eerlijk mag zijn...
Ik weet dat ze wat schaars beginnen te worden, maar ik zou ter plekke gaan kijken en dan beoordelen of je het wel zou willen kopen....
Qua vuiligheid verwijderen is er heel veel mogelijk, schade/dunne bekleding echter niet...

Ik heb zelf ook meerdere van deze interieurs gehad en geprobeerd deze weer mooi te krijgen maar van de 4 heb ik er 2 opnieuw laten bekleden, 1 in stof, de ander in leer.
Die kapotte wang is dan ook meteen weer heel.
Ik ben meestal wel van redden wat er te redden valt maar deze is me wat te ver heen (persoonlijke mening)

Klopt, ben zelf bang dat de staat ook te ver heen is.
zelf zit ik nu op een zwart leder sportinterieur wat eerlijk gezegd even ver heen is, plus stoel is redelijk doorgezeten.
Diepe kreukels in het leer die er gewoon niet meer uit te krijgen zijn, en wang op dezelfde plek kapot.

Omdat ik een iS motor erin heb liggen, en ik het leer in de winter en zomer (steenkoud - standje oven) erg beu begin te worden ga ik het denk ik toch ruilen. Ook omdat ik nog een aantal onderdelen erbij krijg.

Dan kan ik het in de toekomst altijd nog eens opnieuw laten bekleden

Afgelopen weekend het interieur gehaald en gelijk bij boels een tapijtreiniger gehaald. Stoelen ingespoten met interieur reiniger en ook scheutje toegevoegd bij het water. Qua schoonmaken werkt dit perfect, het water was pikzwart nadat ik klaar was. Echter zit ik nu met een ander probleem; er hangt nog steeds een aardig muffe geur in de auto. Dit was niet het geval met de oude stoelen, dus ik ga er vanuit dat het van de nieuwe stoelen komt. Is hier wat aan te doen? Of ik het echt het schuim onder het stof wat hier de oorzaak van is?