• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Interieurvlekken Volvo V50

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Even een vraagje. Een vriend van me heeft onlangs een Volvo V50 gekocht (nieuw). Nu zijn er enkele vlekken in het interieur gekomen (op de stoelen vooraan). Het is een bleek, crèmekleurig interieur en het is geen leder, maar ook niet echt stof.

De vlekken lijken wel vetplekjes (donker van kleur). Hebben jullie een idee met welk product deze eruit te krijgen zijn? Ik moet eens een nieuwe interieur APC aanschaffen (heb momenteel het budget niet voor een extractor).

Tips?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het vet vlekjes zijn, zeg ik APC. De bekeding is "gewoon" kunststof en goed afneembaar met een MF. Omdat de bekleding niet pluizig is, verwacht ik dat een extractor niet veel zin heeft. Insprayen met APC, even zijn werk laten doen en afvegen met een schone MF. Indien nodig behandeling herhalen met zo nodig een sterkere mengverhouding van de APC.

Succes!

Kan iemand me een product aanraden? Tot nog toe heb ik nog niet zoveel ervaring met interieurs en mijn vorige interior cleaner was ik niet zo tevreden over.

Mequiars All Purpose Cleaner (APC). Verdunnen met water in een sprayer. Ik heb alleen ervaring met de APC van Meq's. Poorboys World heeft ook een APC, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Nog een kleine aanvulling op mijn eerdere reactie, niet schrobben. De APC rustig inwerken met een zachte borstel of een MF doek. Laat de APC zijn werk doen.

KlikkerDeKlik

Nu in de aanbieding. Mocht het wat veel zijn, dan kun je misschien een gallon aanschaffen met een mede landgenoot in de buurt.

Impregneer dit interieur maar meteen, deze zijn uber gevoelig voor vocht, paar druppels erop en je hebt meteen vlekken.
Gewaarschuwd mens telt voor twee.

LB;338163 zei:
KlikkerDeKlik

Nu in de aanbieding. Mocht het wat veel zijn, dan kun je misschien een gallon aanschaffen met een mede landgenoot in de buurt.

Van de APC heb je nooit teveel...(dus zou nooit delen met een gallon :-d ) Ik ken het probleem: licht beige halfleer interieur in een MB... deur openen in de regen en er zijn vochtplekken...
Heb hiervoor een spayer met 1:ca.30 hiervoor klaarstaan.. "works like a charm" (en gebruik de meg's apc voor van alles en nog wat.. een musthave in de collectie!)

Klopt, van APC heb je nooit genoeg. Alleen vertelde Nasa nu ff geen budget te hebben voor een extractor. Weet niet of het budget voldoende is voor een gallon APC. Daar komt bij dat het niet voor zijn eigen auto is.

Impregneren is een goede tip. Zelf nog niet bij stilgestaan. Ik zie handel bij de Volvo dealers. Dit soort bekleding is nu erg populair. Er rijden ook vele demo V40, S40 en C30 die de delers graag zo mooi mogelijk willen houden voor de verkoop. Wellicht is er interesse voor een behandeling. Tip!

Budget voor een APC is er wel ;) maar moet nog eens rondkijken. Zoals je zegt is het niet voor mijn wagen. Thnx voor de tips :cool