• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

interior cleaning

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
43
Ik heb al een paar keer een interieur grondig schoongemaakt, dus stoffen bekleding behandelen met Meg's APC en een extractor om het vuil er uit te halen, dasboard en alle kunststof interieurdelen behandeld met de Meguiars interior tech protectant. Binnenkant van de ramen met de Meg's Glass cleaner concentrate.
Nu heb ik al een paar keer de opmerking gekregen "kan er geen geurtje af". Nu ben ik hier zelf niet zo'n voorstander van omdat dit mij het idee geeft dat je iets probeert te maskeren, maar als mensen er om vragen wil ik ze toch die mogelijkheid bieden. Iemand suggesties of tips

Gr Johan
 
ik zelf gebruik de verschillende scents van chemical guys, enkel sprays op de tapijten en de wagen ruikt weer enkele weken heerlijk fris naar de geur die je gespoten hebt (bv, pinacolada, cherry fresh, watermelon, lemon, cirtrus, ...)
Ofwel kan je in een vak van de deur zo'n geurzakje leggen, je weet wel van die zakjes die ze ook in kleerkasten hangen om je kleren fris te houden (vb; robijn)
 
volgens mij heeft carclean nog van die geur-noten:p hahahah

maar ff zonder dollen, wat wil je
1.) een geur verwijderaar
2.) een maskerende parfum.

voor optie 1. zijn er diverse middelen oa: Odor Iliminator van meguiars, deze verwijderd viese geuren door ze af te breken en laat een fijne citrus geur achter die een paar uur na blijven. of protect heeft een variant met een sterke mint geur..en zo zijn er nog wel een aantal.
voor optie 2. is er zoveeeeeeeeeeeeeeeel..sprays, boompjes, zakjes, geur-noten enz.

wat nog een optie 3. zou kunnen zijn zijn de interior dressings oa natural look van PB, deze hebben vaak een parfum toe gevoegd die enkele dagen blijft hangen
. vooral die van natural look is zalig:heart_eyes:

succes;)
 
Als het een neutrale, niet chemische, langblijvende hangende geur moet zijn, dan zou je zo'n Robijn geurzakje onder de stoel(en) kunnen leggen.

img6803gs8.jpg
 
ik denk dat ie niet echt op zoek is naar een odor eliminator, maar gewoon naar een lekker geurtje voor in de auto?
 
Bij mij laat de APC i.c.m de Tech protect toch al een behoorlijk geurtje achter in het compartiment hoor. De opmerking of er geen geurtje vanaf kan heb ik echter nog nooit gehad. Hang een luchtverfrissertje in je auto als je een geurtje wilt!
 
vind een geur in de auto heel erg persoonlijk dus zou niet zomaar er iets inhangen
wat de 1 lekker vind dat vind een ander verschrikkelijk
 
Cees kan vast wel vertellen dat de geurtjes van Chemical Guys ook vervelende gevolgen kan hebben...
 
:ja echt wel....ik had de green apple van CG..lekker geurtje maar ook lekker kleurtje....na een halve fles te hebben verspoten in meerder maanden bleek dat m'n auto inmiddels ook een groen kleurtje had gekregen:confused: ...dus weer flink metr de apc en een extractor aan de slag om het er vanaf te krijgen....dus mocht je geurtjes uit deze lijn willen gaan gebruiken...u bent gewaarschuwd:! ;)
 
goku3 zei:
:ja echt wel....ik had de green apple van CG..lekker geurtje maar ook lekker kleurtje....na een halve fles te hebben verspoten in meerder maanden bleek dat m'n auto inmiddels ook een groen kleurtje had gekregen:confused: ...dus weer flink metr de apc en een extractor aan de slag om het er vanaf te krijgen....dus mocht je geurtjes uit deze lijn willen gaan gebruiken...u bent gewaarschuwd:! ;)
ik heb ze ook, maar dat is me nog niet opgevallen, zal er eens op letten!
Heb in men wagen een tijd de pinacolada geur gehad, dit kan bij de politie wel eens argwaan opwekken en kan je dus een keer meer doen blazen!
Maar het ruikt o zo lekker :party:
 
goku3 zei:
volgens mij heeft carclean nog van die geur-noten:p hahahah

maar ff zonder dollen, wat wil je
1.) een geur verwijderaar
2.) een maskerende parfum.

voor optie 1. zijn er diverse middelen oa: Odor Iliminator van meguiars, deze verwijderd viese geuren door ze af te breken en laat een fijne citrus geur achter die een paar uur na blijven. of protect heeft een variant met een sterke mint geur..en zo zijn er nog wel een aantal.
voor optie 2. is er zoveeeeeeeeeeeeeeeel..sprays, boompjes, zakjes, geur-noten enz.

wat nog een optie 3. zou kunnen zijn zijn de interior dressings oa natural look van PB, deze hebben vaak een parfum toe gevoegd die enkele dagen blijft hangen
. vooral die van natural look is zalig:heart_eyes:

succes;)

Ik ben niet op zoek naar een geur verwijderaar, maar bedankt voor de tips hier kan ik wel wat mee. Ik denk dat ik de Natural look van PB maar ga bestellen zodra de interior tech protectant op is.

Iedereen bedankt voor de tips en zal ook nog eens kijken naar de produkten van CG
 
rodders zei:
ik zelf gebruik de verschillende scents van chemical guys, enkel sprays op de tapijten en de wagen ruikt weer enkele weken heerlijk fris naar de geur die je gespoten hebt (bv, pinacolada, cherry fresh, watermelon, lemon, cirtrus, ...)

Waar haal je die vandaan, ik kijk eroverheen misschien maar ik kan ze niet vinden in de carclean shop
 
Persoonlijk vind ik ledergeur erg lekker ruiken. Ik heb de lederen bekleding gecleaned met gliptone leather cleaner, en daarna met gliptone conditioner. Ruikt daarna super naar 'nieuw' leer. Kreeg bij de bestelling oof een liquid leather geurkaartje voor in het zijvan of onder de stoel voor een geur die volgens de bijsluiter een half jaar stand houdt. ben benieuwd!
 
mmmmm....ledergeur! Heerlijk, lederen interieur was zondag behandelt met PB Leather Stuff! Gisteren nog een collega in de Megane meegenomen en hij vroeg hoe ik het toch deed om de wagen telkens weer opnieuw naar "nieuw" te doen ruiken :D .
 
nicknameless zei:
Als het een neutrale, niet chemische, langblijvende hangende geur moet zijn, dan zou je zo'n Robijn geurzakje onder de stoel(en) kunnen leggen.

img6803gs8.jpg

Heeft iemand enig idee waar je zo'n geurzakjes in Belgie kunt halen?
Ik ben al wezen kijken in de colruyt, spar, delhaize maar niet te vinden ... ]-0
 
Een auto moet ruiken naar een auto en niet naar strijkwas !!

Al die boompjes, geurverspreiders en zelfs meguiar's glass cleaner die STINKEN .
Bovendien geef je een slechte indruk aan je passagier doordat je de indruk geeft iets te willen camoufleren.

De vraag is : Hoe kan je je auto naar showroommodel laten ruiken ?

Mijn auto had juist onderhoud gehad bij garagist waarbij alle interieur luchtfilters vervangen waren. Met de airco had ik een geurtje zoals bij een nieuwe auto. Dit heeft me veel geld gekost !
Sinds ik de ruiten binnen gepoetst heb met meguiar's glass cleaner komt telkens die geur vrij als ik de airco aanzet.

Bah !!
Wat een stank zeg, ..