• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ipa wipedown

bas57

Detailing trainee
27 sep 2011
10
47
66
Hallo allemaal

Ik ben nog maar een beginner in het autodetailen. Heb al aardig wat spullen van Meguiars. en ook een Meguiars poetsmachine. Nu wil ik binnenkort beginnen om mijn auto een grote poetsbeurt te geven, met wassen en kleien heb ik intussen al enige ervaring opgedaan. Door veel op het forum te lezen en gewoon door het doen.
Nu wil dan ook aan de slag met mijn poetsmachine, en ook hier weer heel veel gelezen en filmpjes bekeken op het forum.
Maar nu kom ik regelmatig tegen dat men een " ipa wipedown" doet.
Nu weet ik wel wat ipa is want ik werk hiermee op mijn werk, maar niet om te poetsen.
Mijn vraag is dan ook wat bedoelt men met een ipa wipedown en hoe doet men dat, en natuurlijk de vraag waar dient het voor.

Gr. Bas
 
IPA gebruik je na het polijsten om de restanten (olie/slijpsel) van de polijstmiddelen te verwijderen van de lak. Dit om te waarborgen dat de wax goed kan hechten op de schone lak.
 
Bij polijsten kunnen er nog weleens restanten polijstmiddel blijven zitten, die swirls nog wat kunnen verhullen.
Er wordt dan nog weleens een rondje gedaan met IPA om deze laatste beetjes te verwijderen en om zo te kunnen controleren of de swirls echt weg zijn.
Hiervoor wordt ook wel Meguiar's Final Inspection of Monello Spruzzo gebruikt (die zijn wat 'vriendelijker').
 
Hallo Paules en Soepergrover