• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is 1 Senza Acqua Piazza Drying Towel genoeg om 1 sedan mee te drogen?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Zoals vanboven gesteld, heeft iemand hier al ervaring mee? Ik zou graag een kleinere doek aanschaffen voor in de wintermaanden en twijfel over deze. Ik rij zelf met een Skoda Octavia.

Ik heb er twee in de gewone maat en het is een beetje afhankelijk hoe netjes ik de auto heb afgespoeld (door de sheeting te benutten hoef je een stuk minder te drogen), maar na het drogen van mijn B-segmenter coupe is de doek zeiknat. Vaak loop ik dan het eea nog even na met de Vietro Bianco, dus het antwoord zou in mijn geval zijn: nee.

Ik vraag me wel af waarom je een kleinere/speciale doek voor de wintermaanden wil? Als ik iets speciaals zou kopen voor de wintermaanden zou dat een kalkfilter zijn.

Okay Thanks, Neen ik was in de winter mijn auto niet thuis. (heel een gedoe voor tuinslang en etc uit te halen). Dit zou gemakkelijker zijn om mee te nemen.

Ik hoop ook nog dat de gammaseals terug binnenkomen.

Aha. Anders neem je er twee?

Als je van plan bent naar een wasbox te gaan, daar kan je meestal ook vlekvrij afspoelen. En dan nog een wafel doek om je voorraam mee te drogen.

Zo'n enkele kleine doek, gaat je echt niet lukken, zelfs niet bij een Citigo. Voor mijn Fabia combi heb ik aan één gewone Monello aqua senza vrijwel altijd voldoende. Ik heb de kiloknaller microvezel gekocht, waar ook het door Tim genoemde 3-pack in zit. Ik schat dat je 3 á 4 van die Piazza's nodig hebt om je Octavia droog te krijgen. Let hierbij wel op het volgende:
de auto rustig naspoelen met de slang (filmpje is wel op het forum te vinden), en dan beginnen met de vertikale delen te drogen (de zijkanten, achterklep), en daarna pas de liggende delen (dak, motorkap, en bij sedan ook kofferklep): dan krijgt het water namelijk de kans om weg te trekken voor je met de droogdoek langs komt, waardoor je droogdoek veel droger blijft.

Overigens moet je een droogdoek wel eerst een paar keer wassen, voor ze goed water op gaan nemen.

Ik heb 2x Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm, en 1x Senza Acqua Piazza Trio Drying Towels - 45x45cm.
Dit omdat ik vaak 2 auto's achter elkaar was, een Golf 6 en een Citroën C1.

Dus per auto gebruik ik 1 Senza Acqua Drying Towel 70x80cm, en meestal 1 Senza Acqua Piazza Drying Towel 45x45cm uit de trio, met de grote droog ik alle grote vlakken etc goed af, en dan vind ik dat mijn droogdoek al behoorlijk vol zit, en dan droog ik hem nog even na met een kleine droogdoek inclusief deurranden en spiegels.

Dat mijn grote droogdoek op een gegeven moment vol begint te raken en niet zo mooi meer droogt komt ook mede door toch niet goed afspoelen, hier op het forum staat wel ergens een filmpje en uitleg hoe je het beste je auto af kan spoelen zodat er zo min mogelijk water op je auto achter blijft en hierdoor moet je het in principe met 1 grote droogdoek kunnen redden.
Een kleine daarnaast voor deurranden oid is nooit verkeerd!