• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is de duurste wax nou ook de beste?

Ik gebruik gewoon de natty's. Prima waxje voor weinig. Alhoewel als deze op is, ik toch wel een iets duurder waxje zal aanschaffen.

En zeg nou zelf.. vind jij het vervelend om 1x in de twee maanden of vaker een nieuw waxlaagje aan te brengen?

Laatst had Tinus een waxje voor 'fun' getest op de lak van z'n daily drive die hij toen alleen maar had gewassen. Daar had hij toch nog een aantal maanden (4? dacht ik.) plezier van. Ik kan zijn bericht hier helaas even niet vinden.

wat heeft de prijs van een wax te maken met de standtijd GMtoyota?

Ik ben het met bijna alle punten wel eens die hier boven staan.

Ik denk dat je een dure wax pas begint te waarderen als je ook heel erg diep gaat in de perfectie van je wagen.
een dure wax draagt dan bij in verwerking, geur en smaak, glans, standtijd, en uiteraard telt de exclusiviteit van de wax dan ook mee.

een Huis tuin en keuken detailer die alleen wil dat zijn wagen er schoon en beschermt bij staat. (lees 50% van de forummers, no offence) zal een dure wax om bovenstaande redenen niet waarderen.

Als ik producent was, ... zou ik van de duurste toch wel volhouden dat het de beste was w^^w
Anders krijg je zo'n raar marketingconcept :-"

Hans

Paulus de Boskabouter zei:
De Supernatural, Fuzion en de Ibrido wax e.d. kunnen zich meten met de topwaxen.

Ibrido? Die moet zich eerst nog bewijzen. Tot die tijd is het gewoon een dure exclusieve wax in een leuk potje.

Persoonlijk vind ik high-end wax net zoiets als audiofiele geluids apparatuur. Het is misschien 5% beter voor 10x de prijs. En dat vind ik het niet waard.

Prijs/kwaliteit is waar ik op selecteer. Daarom gebruik ik PB Natty's, Collinite 915 en 476, en FK1000p sealant.

Hoi heren en dames,

Tot op zekere hoogte denk ik dat duurder wel beter is. In den beginne gebruikte ikzoals velen turtle. Ik vond toen al dat de beading en glans altijd snel weeg verdwenen waren.

Jaren later sloeg het virus weer toe en toen kocht ik NXT en M16 van meguiars. Allebei hele goede producten die ik zo weer zou gebruiken. NXT voor de Makkelijke verwerking en het resultaat (lees ook, de fillers). De M16 vanwege de mooie glans en de zuinigheid ervan.

Nu ben ik wel een van die detailers die hooguit tweemaal per jaar hu auto een grote beurt geven en tussendoor gewoonn wassen en een detailerspray gebruiken. Dus ik vind duurzaamheid heel belangrijk. Dus heb ik de Collinite 915 een gekocht. Niet eenvoudig in de verwerking maar wel een hele mooie glans en belangrijker heel duurzaam. Tevens heb ik de Wolfgang sealant 3.0. Die is heel makkelijk te verwerken en ook goed duurzaam maar heeft als grootste voordeel toch de ongelovelijke gladheid en mooie glans. Hij is alleen niet zo duurzaam als de collinite en dat geeft voor mij toch aan dat de algemeen geldende gedachte dat sealants duurzamer zijn dan wax (op carnaubabasis) voor mij tot op heden niet bewezen is.

Wat wel bewezen is uit eigen ervaring dat duurder wel beter is. Alles wat ik tot nu toe heb gebruikt was duurder dan zijn voorganger en in de praktijk is gebleken dat het resultaat ook iedere keer beter was. En dan heb ik het niet over de glans. Alle producten die ik tot nu toe heb gebruikt gaven een hele mooie glans de een iets agressiever (M16) dan de andere die wat, ja wat zal ik zeggen wat ronder wat rustiger ogen. Maar beter in dit geval is toch echt de duurzaamheid geweest. De NXT en de M16 zijn heel mooi maar na een maand of twee zat ik al te trappelen om een nieuwe laag aan te brengen. De Wolfgang en de collinite blijven gewoon heel goed glanzen en dat maand na maand na maand.....

Wellicht nog een fuzion proberen maar voorals nog ben ik heel tevreden met collinite in de winter en Wolfgang sealant in de zomer.

Groeten GdV

GdV42 zei:
Hoi heren en dames,

Tot op zekere hoogte denk ik dat duurder wel beter is. In den beginne gebruikte ikzoals velen turtle. Ik vond toen al dat de beading en glans altijd snel verdwenen waren.

Jaren later sloeg het virus weer toe en toen kocht ik NXT en M16 van meguiars. Allebei hele goede producten die ik zo weer zou gebruiken. NXT voor de makkelijke verwerking en het resultaat (lees ook, de fillers). De M16 vanwege de mooie glans en de zuinigheid ervan.

Nu ben ik wel een van die detailers die hooguit tweemaal per jaar hu auto een grote beurt geven en tussendoor gewoonn wassen en een detailerspray gebruiken. Dus ik vind duurzaamheid heel belangrijk. Dus heb ik de Collinite 915 eens gekocht. Niet eenvoudig in de verwerking maar wel een hele mooie glans en belangrijker heel duurzaam. Tevens heb ik de Wolfgang sealant 3.0. Die is heel makkelijk te verwerken en ook goed duurzaam maar heeft als grootste voordeel toch de ongelovelijke gladheid en mooie glans. Hij is alleen niet zo duurzaam als de collinite en dat geeft voor mij toch aan dat de algemeen geldende gedachte dat sealants duurzamer zijn dan wax (op carnaubabasis) voor mij tot op heden niet bewezen is.

Wat wel bewezen is uit eigen ervaring dat duurder wel beter is. Alles wat ik tot nu toe heb gebruikt was duurder dan zijn voorganger en in de praktijk is gebleken dat het resultaat ook iedere keer beter was. En dan heb ik het niet over de glans. Alle producten die ik tot nu toe heb gebruikt gaven een hele mooie glans de een iets agressiever (M16) dan de andere die wat, ja wat zal ik zeggen wat ronder wat rustiger ogen. Maar beter in dit geval is toch echt de duurzaamheid geweest. De NXT en de M16 zijn heel mooi maar na een maand of twee zat ik al te trappelen om een nieuwe laag aan te brengen. De Wolfgang en de collinite blijven gewoon heel goed glanzen en dat maand na maand na maand.....

Wellicht nog eens fuzion proberen maar voorals nog ben ik heel tevreden met collinite in de winter en Wolfgang sealant in de zomer.

Groeten GdV

ik zie wax als een kers op de taart.
is de taart niks, dan helpt de kers ook niet meer.

misschien ben je zelfs wel beter af met een hele goede sealant...

cruiser zei:
ik zie wax als een kers op de taart.
is de taart niks, dan helpt de kers ook niet meer.

misschien ben je zelfs wel beter af met een hele goede sealant...

Wolfgang DGPS, er word door mensen geroepen dat ze hem zelfs beter vinden dan een wax :ja

GdV42 zei:
Hoi heren en dames,

Tot op zekere hoogte denk ik dat duurder wel beter is. In den beginne gebruikte ikzoals velen turtle. Ik vond toen al dat de beading en glans altijd snel weeg verdwenen waren.

Jaren later sloeg het virus weer toe en toen kocht ik NXT en M16 van meguiars. Allebei hele goede producten die ik zo weer zou gebruiken. NXT voor de Makkelijke verwerking en het resultaat (lees ook, de fillers). De M16 vanwege de mooie glans en de zuinigheid ervan.

Nu ben ik wel een van die detailers die hooguit tweemaal per jaar hu auto een grote beurt geven en tussendoor gewoonn wassen en een detailerspray gebruiken. Dus ik vind duurzaamheid heel belangrijk. Dus heb ik de Collinite 915 een gekocht. Niet eenvoudig in de verwerking maar wel een hele mooie glans en belangrijker heel duurzaam. Tevens heb ik de Wolfgang sealant 3.0. Die is heel makkelijk te verwerken en ook goed duurzaam maar heeft als grootste voordeel toch de ongelovelijke gladheid en mooie glans. Hij is alleen niet zo duurzaam als de collinite en dat geeft voor mij toch aan dat de algemeen geldende gedachte dat sealants duurzamer zijn dan wax (op carnaubabasis) voor mij tot op heden niet bewezen is.

Wellicht nog een fuzion proberen maar voorals nog ben ik heel tevreden met collinite in de winter en Wolfgang sealant in de zomer.

Groeten GdV

Collinite en Wolfgang zijn misschien iets duurder als een turtle waxje. Maar ze zijn nog erg goedkoop als je ze vergelijkt met Zymol of Swissvax.

De swissvax onyz is €65, de Sapphier €110, Zymöl Carbon ook iets van €60 dus zo extreem hoef je het ook weer niet te maken.
Ik vind persoonlijk werken met een geurend waxje bv weer een groot voordeel t.o.v. die chemische bende ( hoe goed het wellicht ook mag zijn )
Dan trek ik toch echt liever een Dodo open dan een 845.
Maar goed, elk potje past een dekseltje .... hoe ver wil je gaan dat is en blijft de grote hamvraag; ben je er over tevreden blijf dan lekker bij je 'goedkope' colli, wil je stapje verder .... gewoon doen toch

even een Quote van DW van een vergelijkbaar topic! leuk om de reactie's daar ook te lezen overigens :)

Detailing World zei:
My point is, if YOU want to try a more expensive wax and you can afford it, then buy it. You can read hundred of reviews and comments by people on here, but at the end of the day, it's YOUR personal choice. Only YOU will know how it felt to apply the wax to your car, how easy it was (or not) to use, what sort of finish it left on your car, etc, etc, compared to other products that you have used. The only way to know if its worth it, is to try it for yourself.

Have fun whatever you decide, the expensive one or the cheaper one's. It's up to YOU :cool

mk-us zei:
De swissvax onyz is €65, de Sapphier €110, Zymöl Carbon ook iets van €60 dus zo extreem hoef je het ook weer niet te maken.
Ik vind persoonlijk werken met een geurend waxje bv weer een groot voordeel t.o.v. die chemische bende ( hoe goed het wellicht ook mag zijn )
Dan trek ik toch echt liever een Dodo open dan een 845.
Maar goed, elk potje past een dekseltje .... hoe ver wil je gaan dat is en blijft de grote hamvraag; ben je er over tevreden blijf dan lekker bij je 'goedkope' colli, wil je stapje verder .... gewoon doen toch

Even advokaatje van de duivel spelen, Denk jij dat "in een lekker geurend waxje" geen chemische bende zit? in principe zit in alle wax soorten, wax (natuurlijk en/of synthetisch) en een oplosmiddel (of dat nou waterbasis is of een organisch oplosmiddel). En een geurtje is vaak een ester dus is ook chemisch (of dat nou van natuurlijke oorsprong is of synthetisch).

Ik ben overigens geen fan van de 845. Heb hem zelf maar vind de 915 vele malen beter.

Ik heb wel oog op één van de swissvax en dat is de Shield. Ik heb er alleen nog geen review van gezien (ook niet echt gezocht moetr ik eerlijkheidshalve zeggen) ik zou wel eens wat gebruikerservaringen van deze willen lezen.

En dus ondanks mijn bescheiden geprijsde wax soorten sta ik in mijn straat al bekend als een poestnurd. En mijn auto glimt altijd als de beste bij mij in de straat en ziet er altijd toppie uit. Dat bewijst twee dingen 1) bij mij in de straat verwaarlozen de meesten hun auto 2) Je hoeft geen exorbitante bedragen uit te geven om je voiture er netjes uit te laten zien. Als je je de factor tijd in de vergelijking mee gaat nemen dan is dat de grootste kostenpost. Zeker als je meeneemt dat je met een post wax heel lang doet. (en dan wordt die colli 915 wel super goedkoop).

Groetejs

GdV42 zei:
Ik heb wel oog op één van de swissvax en dat is de Shield. Ik heb er alleen nog geen review van gezien (ook niet echt gezocht moetr ik eerlijkheidshalve zeggen) ik zou wel eens wat gebruikerservaringen van deze willen lezen.

U wordt op uw wenken bediend :lol

Review Swissvax Shield & Concorso

@GdV42: ik zeg niet dat er geen chemische bende zit in een geurende wax, ik zeg alleen dat ik liever een lekkere geur ruik dan een chemische geur .... 2 verschillende zaken ;)