• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is de duurste wax nou ook de beste?

Shield is een heerlijk smeuiige wax, die lekker smeerbaar is. Geur is een beetje mango/perzik/ananas achtig, tropisch fruit dus....
Verwerking is peace of cake, glans en standtijd zijn DIK in orde...
 
Ben zelf een fan van de combi Swissvax Cleaner Fluid en Swissvax Saphyr en Concorso. Werkt heerlijk en geeft zo´n heerlijke natte glans. De Saphyr is inmiddels vervangen door de Mirage.
 
Als antwoord op de topic-vraag zeg ik: nee Het is al meerdere keren voorbijgekomen hier, alles staat en valt met een goede voorbereiding en behandeling, de duurste wax kan een zeer korte standtijd hebben evenals een "goedkopere" dus. Terwijl een goedkopere wax ook een kortere standtijd kan hebben........evenals een dure Zymol Extreme (zoals hierboven reeds te lezen is) Het is vaak de beleving van het idee om een mooie wax te gebruiken en te ervaren, verschillen zullen er altijd zijn. Ik gebruik vaak de M16, niet eens zo`n dure wax maar met een perfecte standtijd ! Natuurlijk zijn er duurdere, de Fuzion is zo`n voorbeeld, easy on,easy off, beter dan een M16 zogezegd, maar niet in standtijd !
 
Naast standtijd heeft een wax uiteraard meer aspecten waar deze mee kan verschillen ten opzichte van een andere wax. (Zie lijst die ik al eerder aanhaalde in dit topic). Voor mij persoonlijk is easy on-easy off net iets belangrijker dan standtijd. Dat wil niet zeggen dat ik standtijd niet belangrijk vind, want ik wil naast easy on-easy off ook een wax hebben met een hele goede standtijd. Hierna volgen looks, sheeting, geur. Maar daar verschillen meningen dus over. Is de duurdere wax dus ook een betere wax: Soms, zeg ik. Afhankelijk van welke wax het is, tegenover welke andere wax je het zet en aan welke aspecten van een wax je belangrijker vindt.
 
Voor mij is het een persoonlijke bedoeling , feeling. De standtijd is wel belangrijk in de winter en dan neem ik de Insulator wax van Collinite. ( ook weer een persoonlijk iets ) Voor de rest is het voor mij 1 maal in de 3 a 4 weken een nieuwe laag van makkelijke te opbrengen wax dat heerlijk geurt en kleurt. En als het effe kan in een leuke verpakking. ( het blijft voor mij een hobby , verslaving):-" Het is namelijk dat Pietje , Keesje of Klaasje een andere mening heeft op een bepaalde product. Je moet gewoon doen wat jij lekker vind om mee te werken. Daarom is het ook vrij moeilijk om een juiste product review te maken.
 
chost10 zei:
Daarom is het ook vrij moeilijk om een juiste product review te maken.

Ik vind het niet erg om te lezen wat iemand zijn persoonlijke bevinding is. Iedereen vergelijkt het product toch met iets wat hij kent.

Als je Turtle Wax gewend bent, dan sla je stijl achterover van Collinite.
Ben je Collinite gewend, dan waardeer je de gemakkelijke verwerking van Swissvax misschien meer.

Hierdoor blijft wax iets persoonlijks, en je moet gewoon dingen proberen om uit te vinden wat goed bij je past.

Maar de vraag van "Is de duurste wax nou ook de beste" moet misschien beantwoord worden met: Denk eerst na wat je belangrijk vind. En koop een goede wax/sealant met die eigenschap die je zoekt.

Bijvoorbeeld voor duurzaamheid Collinite 476s, voor geur Poorboys Natty Blue, voor verwerkbaarheid DGPS. enz enz.