• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is de Mothers metal polish machinaal te verwerken?

Dennis121

Detailing chief
14 jul 2010
470
75
35
Meppel
[MOD]Topictitel 'Metaal polish' aangepast[/MOD]

ik ben mijn pa's motor helemaal aan het opknappen! (oude guzzi)
Gisteren de hele dag bezig met het demonteren en vandaag is begonnen met wat dingen schoon te maken..

Het gaat voornamelijk om metaal en chrome ed. dus hiervoor gebruik ik dan de ge-wel-dige Mothers metal polish!
Deze deed bij mijn eigen uitlaat wonderen!

En ook nu doet hij zijn werk goed...!

Maar, het is hier een HELEBOEL metaal/chrome.. Dus de vraag is eigenlijk in hoevere is deze metal polish ook machinaal te verwerken?
De beschrijving op het potje geeft dit namelijk niet aan als mogelijkheid...
Maar de uitlaat is nogal een beste lap om met de hand te doen... (dubbele uitlaat van voor tot achter!)
Ook de kleppendeksel zijn erg lastig netjes te krijgen... aangezien het erg verweerd metaal is..
Het is schoon te krijgen maar ik ben een uur bezig geweest op 4 kleine vlakken...

Ben erg benieuwd of iemand dit weet/ervaringen mee heeft!

pics van het metaal:
CIMG0874.webp

&

CIMG0876.webp

&

CIMG0882.webp

hier al wat opgeknapte stukken :)

die deksels zijn gewoon kaal alluminium?? zo ja, begin dan eerst maar eens met (wetsand) schuurpapier. Nu is het net alsof je een verwaarloosde vag lak met finale op groen aan het behandelen bent, niet erg effectief.

ik zou met een lappenschijf aan de gang gaan icm broodjes ( dat zijn staven polijstmiddel welke je op de schijf kunt laten smelten om te polijsten)
Dit soort spul moet je grover aanpakken dan met een fijn polijstmiddel. Fijn polijstmiddel is meer geschikt voor chroom en onderhouden van gepolijste (allu) delen.

uhh kan je uitleggen wat lappenschijf/die broodjes zijn??? miss linkjes ofzo?
zegt me namelijk niet zo veel om eerlijk te zijn :-" 8-o

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT7kp6pEu7h0Emf0swFWhdQINkfrlovyBZtmU-murdHpzZ1AQr0fQ

voorbeeldje van alluminium wat ik in het verleden gepolijst heb
Foto-BXROGTT4.webp

naar:
Foto-HMIQP3FQ.webp

geschuurd tot korrel 1000 en vervolgens met de lappenschijf aan de gang gegaan ja

Het is zoals dat met meerdere processen gaat: van grof naar fijn werken, dat werkt het meest effectief.

Dennis121 zei:
uhh kan je uitleggen wat lappenschijf/die broodjes zijn??? miss linkjes ofzo?
zegt me namelijk niet zo veel om eerlijk te zijn :-" 8-o

Een polijststaaf noemen ze ook wel een broodje omdat ie de vorm heeft van een ..... broodje

219576_1.webp

Lappenschijf
217132.webp