• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is de stap Black Hole tussen autofinesse Rejuvenate en de wax nuttig of overbodig?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Hey iedereen,

Ik zit met het volgende probleem;


ik gebruik de laatste tijd veel de Rejuvenate (echt een super polish om met de hand te gebruiken). Ik heb veel buren en kennissen die wel een blinkende auto willen maar hun auto geen 2 dagen kunnen missen :-D.

Tot nu toe zijn de kennissen altijd buiten hun zinnen als ze de wagen zien, ookal is dit enkel met onderstaand plannetje.

Momenteel is mijn stappenplan; Foam - Wash - Clay - Polish - Wax.

Nu wil ik mss toch de glans nog een tikkeltje hoger :) Zou dit nog helpen met Black Hole of is dit eig 18€ in de vuilbak en kan ik beter een ander product kopen ;)

Grtz en bedankt voor de hulp.

PS; de komende wagen wordt een Audi A5 2700 TDI - Zwart
 
Persoonlijk zie ik geen meerwaarde van noch Black Hole, noch White Diamond op mijn rode (Dynarouge) GrandScénic. Integendeel, de standtijd van de wax/sealant gaat ermee achteruit. Dat is mijn ervaring met een rode auto, misschien hebben andere kameraden op het forum een ander idee.
 
Het is net daarom, ik heb in het verleden de Glossworks Glaze gehad en deze deed eig niets terwijl als je de foto's en filmpjes bekijkt is een een fillerbom.


Ik weet het echt niet, heeft toevallig iemand de kans om dit te testen?

Grtz
 
Het aanbrengen van Black Hole heeft geen zin voordat je Auto Finesse Rejuvenate gaat gebruiken. Rejuvenate bevat een licht polijstende werking die zal je Black Hole weer verwijderen. Black Hole ansich vind ik een erg fijn product dat een diepere glans brengt alvorens in een wax aanbreng. Dus ofwel Black Hole of Rejuvenate. Dat er een verschil in standtijd is met of zonder glaze heb ik nog nooit gemerkt sinds ik Black Hole gebruik, beide getest met en zonder. @BrunoV, de kleur van de auto heeft niets te maken met de werking van een product. ;)
 
Vind blackhole en whitediamond ook wel een meer waarde hebben. Na het polijsten, en afnemen met eraser. Vind ik de glans toch wel toenemen na toevoeging van één van deze producten. Als je geen bescherming wilt, maar wel een mooie showglans, is blackhole of whitediamond genoeg.
 
@ Ibiza,, zo bedoelde ik het ook; Black Hole na Rejuvenate :).

Ik heb gereageerd op het verkooptopic, hij heeft nog een halve fles. Wie weet kan ik het zo testen...

Ok, ik begin overtuigd te geraken :)
 
Hmm, hoor niets terug. Dus dan zal het nieuw bestellen worden :).

Maarhu, ik zou Stephan niet zijn als ik niet eeuwig zou twijfelen.

Heeft iemad de m7 Glaze al eens tegen de BH gezet?

Grtz
 
Ooooo, Black Hole over Rejuvenate. Zou wel kunnen. Maar de Rejuvenate bevat al een glaze dus of het echt zin heeft vraag ik me af.
autofinesse.co.uk zei:
Rejuvenate contains deep cleansing solvents, glazing oils and fine diminishing abrasives. These remove stubborn contaminates, oxidation, and light swirling to create the perfect wax-ready finish. Just like its brother Tough Prep, Rejuvenate works very quickly, polishing the paintwork to a high gloss. The main difference is, Rejuvenate leaves behind glazing oils. Its deep, rich, wet finish is perfectly suited to darker finishes, especially bold solid colours like red and black. - See more at: http://shop.autofinesse.co.uk/products/polish/rejuvenate-250ml#sthash.FjLxejQ9.dpuf