• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is deze combo mogelijk: SSR1 en M7?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
Mensen,

Aangezien ik voor mijn eigen gevoel toch al redelijke resultaten boek, wil ik toch een stapje verder,
Na het wassen(autoglym) , en kleien (mother's kit) wil ik niet direct met wax aan de slag, hier horen natuurlijk nog stappen tussen,
Nu zit op dit moment in het mandje.

Poorboys ssr1 als cleaner en meg's m7 als glaze.

Hierna wordt er een wax aangebracht, hiervoor zit m16 in de wagen,

Welke handpads zou ik hiervoor moeten hebben?

Is dit nu een redelijke combinatie? of kan het met een redelijk budget BETER, en wat zouden jullie me dan aanraden?
Alles zal met de hand aangebracht worden

In ieder geval alvast bedankt voor jullie moeite!
 
Je maakt er wel een rommeltje van met al die verschillende merken :D

(niet dat dat erg is hoor!)

Maar misschien is de Professional Polish beter als cleaner, zit ook een lichte polijstkorrel in meende ik (welke lager is dan de SSR1) :weetniet
 
Aron,

je kan de SSR als cleaner gebruiken, maar ook de Professional Polish. Beide zijn polijstmiddelen. De SSR heeft een schuurkorrel, de Prof Polish niet. Welke pad je hiervoor nodig hebt is zonder extra gegevens over de staat van de lak lastig te zeggen, maar ik ga ik de richting of een witte en/of oranje handpad van Lake Country. Daarna zou ik de Black Hole of White Diamond (afhankelijk van de kleur auto) van Poorboys als glaze gebruiken op een zwarte of rode pad (eveneens Lake Country). Wat je ook zou kunnen doen (mits je nauwelijks last van swirls hebt), is Dodo Juice Lime Prime. Deze heeft een licht polijstende/schurende werking en voedt bovendien direct de lak.

Voor de wax zou ik eveneens een rode handpad van LC gebruiken.

Maar met iets meer gegevens over de auto en de staat van de lak (foto's!), wordt het adviseren ook een stukje makkelijker. ;)
 
zal wel een fototje posten morgenochtend (moet dadelijk werken,)

maar lak is in redelijk goed, tot goede staat, nauwelijks swirls in ieder geval.

op 1 of andere manier neig ik naar de meg's pro lijnen, ik weet niet waarom,

lichtgroen metalic, ik voel niet echt veel om een all in one product te gebruiken,

maar. ff een korte nog.

optie 1: prof polish , m7 , m16

optie 2: ssr1 , white diamond, natty's

welke? 1 of 2?

iig dankjullie voor jullie tijd, en natuurlijk de mod die de titel heeft veranderd:)^

ziet door het bomen het bos niet meer8-o }:)w

zeggen jullie nou eens wat een goede combi is (ben vrij snel tevree, maar wil gewoon zo heftig mogelijk)x-]
 
Je neigt denk ik naar de Meguiar's Pro, omdat de naam je het bekendst voorkomt? De polijstmiddelen van Poorboy's, Wolfgang of Menzerna werken ook erg lekker hoor. Maar er is ook niets mis met de Meguiar's M105, M205, SwirlX en Ultimate Compound.

M7 vind ik persoonlijk weer een minder prettig product in gebruik. Dus ik zou zeker kijken naar de White Diamond, daar krijg je geen spijt van. M16 is een topper, maar minder makkelijk in gebruik dan Natty's. Je zou ook nog kunnen kijken naar de Collinite variant.

Kan je zo weer een beetje vooruit?
 
zal inderdaad wel iets met meguiars, en pro temaken hebben,
en naar mijn inzicht, gebruiken best veel mensen deze.

dus ik zou in principe ook gewoon kunnen gaan voor:

pb prof polish: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Professional_Polish_473ml_PB-PP16_100723

white diamond: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/White_Diamond_473ml_PB-WD16_100901

en dan natty's of m16, ook neig ik naar de dodojuice rubbishboy juiced edition, maar de laatste vind ik wat aan de prijs.

natty's en m16 zijn volgens mij gewoon allebij top producten, met het voordeel dat natty's makkelijker te verwerken is?
m16 heb ik een aantal plaatjes gezien waarvan ik zeg :ja die moet ik hebben!

dan doen we het op de volgoorde:

wassen
kleien
prof polisch
white diamond
natty's / m16 / dodo

heb ik het zo ongeveer begrepen?
 
Aangezien je met de hand werkt zou ik je als voeding(dus inplaats van White Diamond) toch deze aanraden Klikkerdeklik
Voordeel aan dit product is dat het de eventuele swirls die er toch zitten gemaskeerd worden :ja

Lees deze Howto maar eens Klikkerdeklik

Als je m16 gaat nemen hou dan rekening met de verwerking er van, te lang curen en je kan een bijtel gaan halen 8o
je zou ook de collinite 845 kunnen overwegen, of als je echt een vaste wax wil de 476S

succes:)^
 
Als je de M16 niet TE lang laat curen is er NIETS aan de hand. Een geweldige wax (= topper) voor een betrekkelijk lage prijs (nog steeds) Gebuik hem nog steeds (blik wil maar niet op ! :-" )
 
oke,

dus ik ga bestellen,

pb prof polish
autoglym srp
meg's m16

swirls heb ik niet zo veel, IETSIE, daar ben ik wel blij mee,

ik ga ff bestellen, samen met een flesje wash&wax (super slick en wax o i d) voor de schoonzus die al bijna door de krasstraat was gereden met nieuwe auto.8-o 8-o

en een spray QD+

en een navul pb s&w omdat de claylube van mothers een rare bruine brei achterlaat op me groene lak, op andere autos geen last van, wel op mijn groene