Ik heb zitten kijken naar zo'n party tent van de Action - misschien geen slecht idee voor als ik met de spuitbussen aan de slag ga. Of zelfs algemeen, omdat de zon echt in de weg zit op dit moment. Of ook nog omdat...
Ik had gisteren een "oh damn!" moment. Vrijdag had ik de auto al een tijd met dekens bedekt (dak) omdat ik dat 's avonds wou aanpakken met Veloce+geel (minder ruwe combinaties deden niet zo veel) rond een uur of 8. Dak voelde lauw aan, zon was weg op die plaats, dus 2 passes gedaan. Niet helemaal tevreden nog, maar toch al veel beter.
Gisterenmiddag ga ik nog even kijken, en ... zit het dak vol met witte doffe puntjes.
Spray & wax: helpt niet
Kleien: helpt niet
Q2Prep schoonmaken: helpt niet
Op 1 dag? Nu stuift er wel veel troep rond deze tijd, en staat de auto naast 2 bomen, maar toch...
Dus ik vanmorgen op zoek naar "burning through the clearcoat" op Youtube, maar dat leek er allemaal niet op. Ook dit forum afgezocht, niets wat er echt op leek. Het lijkt nog het meest op corrosie van de clear coat. Vreemd toch dat het pas de volgende dag zichtbaar was (100% zeker van).
Nu was het gisteren (zaterdag, de dag erna dus) wel erg warm en zonnig (33°C). Ik vroeg me af of er iets was misgegaan met eventuele resten van de polish. Gekookt door de zon? Of toch gewoon stuifmeel dat door de zon in de clearcoat is geduwd (aangezien er geen echte UV protectie op zat voor één dag)? De panels moeten héél erg heet zijn geworden.
In ieder geval: bij het testen met een manuele pad en wat veloce kwam het er in 30 seconden af. Pfew. Geen idee wat het echt was, maar het zag er gruwelijk uit. Echter, ik had al begrepen dat paniek een slechte raadgever is, vandaar de manuele test.
Zoals je ziet: nog wat kleine imperfecties, maar de puntjes zijn volledig weg. (heb voor alle zekerheid de laatste resten polish met Q2Prep weggehaald, zodat het niet "gemaskeerd" wordt door overgebleven polish)
PS: Dat spinnetje rechts beneden moet overigens maar ergens anders gaan wonen.