Wat losse observaties & vraagjes:
1) Ligt het nou aan mij, of is dit een hels werk dat je dwingt om af & toe "opnieuw" te beginnen? Na een paar panelen gedaan te hebben is de auto weer vuil, wordt het te gevaarlijk om nog meteen te kleien, en moet je dus weer de hele wasroutine opstarten - om daarna de andere delen verder te polijsten waardoor er toch weer stof opwaait etc. Dit is de 3e wasbeurt in 2 weken, en als ik klaar ben - hopelijk eind van de week, moet ie nog een keer.

(Het voordeel is wel dat je eventuele foutjes/vergetelheden toch beter ziet na een complete wasbeurt.)
Ik denk dat ik hier nu in totaal meer dan 20 uur heb ingestopt. Opnieuw, ik klaag niet, maar vroeg me gewoon af of dat normaal is als je met een volledige correctie bezig bent? Ik werk wellicht een stuk langzamer dan iemand met ervaring, maar toch.
2) En dan heb ik nog geluk: ik heb gemerkt dat zelfs met Veloce - als je die lang genoeg doorwerkt - de finish bijna perfect is. Nauwelijks krasjes of swirls, terwijl je die wel zou verwachten. Er nog een keer over gaan met Finale heeft nog wel effect, maar dat is niet zo erg groot.
3) Die velgen dus: ziet er goed uit, totdat (en dat had ik kunnen weten) ik de auto een beetje verder rij. Grrr. Weer wat geleerd. (links onder zie je nog wat remstof zitten).
4) Een andere vraag: zijn er anderen die hetzelfde ooit gemerkt hebben? Ook al zat mijn kap vol met steenslag, ik kan er geen enkele (maar dan ook geen enkele) vinden op de voorspoiler. Terwijl je toch zou verwachten dat die veel meer te lijden heeft. De steentjes vliegen er vol in, terwijl ze van de kap kunnen afketsen in een hoek.
Is het mogelijk dat ze daar een dikkere laag clearcoat op gespoten hebben? Of heb ik gewoon geluk gehad?
5) Een tip (ik kwam het helaas te laat te weten): de kleur van de primer heeft blijkbaar een effect op de kleur van de base coat. De primer onder dit rood is wit. Ik heb de diepere putjes gewoon volledig met het rood ( juiste kleurcode, P23) opgevuld - bij het testen op wit glanzend papier was de matching immers bijna perfect - en het resultaat is dat je van heel dichtbij ziet dat het toch iets donkerder uitkomt. Het ligt niet aan de kleur van de verf, want de putjes waar nog wel primer en/of base coat op zat zijn wel identiek van kleur.
6) Tenslotte viel ik nog op deze video. Dit is dus dé manier om een Evo weer helemaal schoon te krijgen, maar dit lijkt me nét iets te veel werk:
2000 Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Makinen Edition Restoration Project