• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is het nog verantwoord om deze machine te gebruiken?

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Goeiemiddag (ondanks het druilerige weer hier op de veluwe ...)

Graag wil ik jullie advies i.v.m. het volgende:
Een jaar of 2,5 a 3 geleden heb ik een Bosch Pex 400AE overgenomen van mijn buurjongen.
In de veronderstelling dat deze helemaal goed was en mijn buurjongen verstand had van wat hij deed en hoe hij een auto poetste.
Ondanks dat hij zwakbegaafd is leek hij goed verstand van het poetsen te hebben.
Inmiddels ben ik er door dit forum achter dat hij er dus absoluut geen verstand van heeft.
De auto wassen voor hij begint met poetsen is niet nodig als er niet teveel 'zooi' op zit......om maar een voorbeeld te noemen

De poetsmachine reageerde niet altijd even lekker maar dat kwam volgens hem door de polijstpads van Bosch die hij gebruikte en ik tot op heden ook steeds gebruikte en kon ook helemaal geen kwaad.
Ook het probleem wat ik op dit forum tegen kwam dat pads niet goed blijven zitten had ik direct vanaf het moment dat ik de machine van hem overkocht. Allemaal normaal volgens hem......
Nu heb ik inmiddels meerdere mensen gesproken die een auto door hem hebben laten poetsen en een deel van hen vertelden dat de auto slecht gepoetst werd en dat deze buurjongen al diverse malen met de machine door de lak gegaan is en de Bosch al een paar keer (in een agressieve bui die hij nog wel eens heeft) goed hard op de grond gegooid heeft.
Allemaal verhalen die ik nu dus achteraf hoor.
Zelf heb ik de machine niet heel vaak kunnen gebruiken omdat ik in een paar jaar tijd 3 ongelukken heb gehad en het door het lichamelijke letsel niet verantwoord was dat ik ging poetsen.
Nu mijn vraag:
Is het verantwoord om deze machine nog te gebruiken?

Zelf vind ik het steeds aantrekkelijker worden om eventueel de DAP aan te schaffen (zodat ik deze kan gebruiken, zo gauw het lichamelijk weer iets beter gaat). Maar hij is een stukje zwaarder dan de Bosch en aangezien ik maar een klein en (te) slank vrouwtje ben (en niet veel weerstand en kracht meer heb na al de medichijnen etc.) wil ik heel graag jullie advies!!!

Alvast bedankt weer allemaal!!
 
Zolang de machine functioneert zoals het hoort zie ik er geen probleem in. Dat hij met een excentrische Bosch machine door de lak is gegaan lijkt me sterk. Tenzij hij in één van zun driftbuien de machine op de lak heeft gezet en erop is gaan zitten ofzo. :p
 
Xizer zei:
Dat hij met een excentrische Bosch machine door de lak is gegaan lijkt me sterk.

als de pad eraf vliegt....
ik zou in je eigen portemonnee kijken

als je het veel wil gaan doen en niet de mogelijkheid hebt om hem binnen te zetten zodat je er niet meerdere dagen over kan dan zou ik hem houden

als je het maar heel af en toe doet en je kunt hem in een garage zetten zodat je het kunt spreiden over een paar dagen zou ik hem houden, alleen even achter die pads aan zitten dat ze blijven zitten
 
Als ik het zo lees kan je die Bosch beter niet meer gebruiken. Doe je zelf 1 plezier en neem een DAP. Ondanks dat deze wat zwaarder is is deze perfect met 2 handen te bedienen. Het gewicht is goed verdeeld en niet op 1 punt. Daardoor beter te hanteren op verticale delen.
 
Paultjuh zei:
als de pad eraf vliegt....

Dat is een ander verhaal natuurlijk! :D Aangezien meerdere machine's van dat merk er last van hebben zal hier toch zeker al een oplossing voor zijn?!
 
Xizer zei:
Tenzij hij in één van zun driftbuien de machine op de lak heeft gezet en erop is gaan zitten ofzo. :p

Dat weet je bij hem nooit. :p
We hebben al heel wat stukken van zijn koffer, huidige poetsmachine en poetsmiddelen aan deze kant van de schutting gevonden....:-"
 
de oplossing is een backingplate halen van black and decker, kost nog geen 15 euro en de pads plakken er fantastisch aan,
ik neem aan dat je de machine hebt bekeken voordat je hem kocht, het lijkt mij dat als de machine een paar keer op de grond is gegooid dat je er toch wel een paar behoorlijke beschadigingen op moet zien, aan de andere kant als de machine verder gewoon werkt is het ook geen probleem.
 
Dibbuz zei:
Als ik het zo lees kan je die Bosch beter niet meer gebruiken. Doe je zelf 1 plezier en neem een DAP. Ondanks dat deze wat zwaarder is is deze perfect met 2 handen te bedienen. Het gewicht is goed verdeeld en niet op 1 punt. Daardoor beter te hanteren op verticale delen.

Bedankt voor je reactie!!
Ik zit er nu heel hard aan te denken om voor de DAP te gaan.
Zag ook dat hij een stuk trillingsarmer schijnt te zijn dan de andere machines en dat spreekt mij ook wel aan.
En de 5.5 inch LC pads kunnen ook gewoon op de DAP toch?
 
Angelique zei:
Dat weet je bij hem nooit. :p
We hebben al heel wat stukken van zijn koffer, huidige poetsmachine en poetsmiddelen aan deze kant van de schutting gevonden....:-"
en zo groeit je poetscollectie ook:party:
 
De 5.5 pads kunnen gewoon op de DAP