• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is het QShops keurmerk van meerwaarde voor Carclean.com?

Al sinds 2007 is onze webshop gekeurd door QShops. Maar vinden jullie dit keurmerk ook een meerwaard

• Ja, want het keurmerk heeft me over de streep getrokken bij mijn eerste bestelling.

Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, maar ik wist niet dat jullie door QShops gekeurd waren.

• Ja, het geeft extra vertrouwen als je online iets wilt kopen.

• Nee, jullie naam is in jullie branche al zo bekend, dat een keurmerk geen meerwaarde heeft.

Stemmen: 1 50,0%
  • Nee, jullie shop gaf mij bij mijn eerste bestelling al genoeg vertrouwen.

• Nee, ik geef in zijn algemeenheid niets om keurmerken.

• Nee, gebruikersbeoordelingen op bijvoorbeeld Trustpilot zijn veel belangrijker.

Stemmen: 1 50,0%

• Totaal aantal stemmers
    2
Eigenlijk staat mijn antwoord er niet tussen (en dat met zoveel keuzes :-D ), maar in dit geval heb ik gekozen voor ''Nee, gebruikersbeoordelingen op bijvoorbeeld Trustpilot zijn veel belangrijker.''

Ik ken het keurmerk QShops eigenlijk niet eens en wist niet eens dat jullie daardoor ook 'gekeurd' werden. In jullie gval vind ik het ook niet heel belangrijk, ik weet gewoon dat het goed zit en dat jullie superservice leveren. Maar als ik wil weten hoe een bedrijf 'is', qua service, zal ik eerder kijken naar andere beoordelingen (in dit geval dus Trustpilot) dan naar hun keurmerken.

• Leuk
Reacties: Tim
ben het met Joost91 eens, jullie bedrijf is zo al goed bekend en ik heb al vaker besteld waardoor ik zelf een goede indruk heb gekregen.
Het keurmerk heeft voor mij dan geen meerwaarde, ik zal eerder naar trustpilot kijken.

Gebruikers en hun reacties zeggen mij meer dan een keurmerk
Op website en forum is voldoende duidelijk dat de gebruikers onafhankelijk zijn
In hun oordeel dan, want detailen blijft verslavend
Zeker met zo'n snoepwinkel als jullie webshop

Voor nieuwe klanten is een keurmerk natuurlijk fantastisch, want het wekt dan misschien toch net de ene stukje vertrouwen die net die paar nieuwe extra klanten over de streep kunnen trekken. Maar ik kan mij voorstellen dat als je toch al een gevestigde naam hebt in detailwereld dat een keurmerk geen meerwaarde meer heeft. Gaat het bedrijfsmatig niet zijn doel voorbij om steeds er "vanalles" aan te moeten doen om maar positieve reacties te krijgen tbv het keurmerk? Mij komen die feeback emailtjes al mijn neus uit in elk geval.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Ik ken het keurmerk niet, dus hecht er geen enkele waarde aan: bovendien er zijn zo verschrikkelijk veel 'keurmerken' die door shops zelf verzonnen zijn, of keurmerken die houders van zo'n keurmerk niet serieus controleren, dat een keurmerk voor mij net zo weinig waarde heeft als een anders gekleurde verpakking van de producten die je koopt.

Beoordelingen zoals Trustpilot vind ik belangrijker bij een voor mij onbekend bedrijf, en daarbij kijk ik of er ook negatieve beoordelingen te vinden zijn. Als er geen negatieve beoordelingen te vinden zijn, of positieve beoordelingen lijken in taalgebruik en positieve punten erg op elkaar, dan hecht ik ook aan beoordelingen geen waarde (de kans is dan groot dat óf negatieve beoordelingen verwijderd zijn, óf dat positieve beoordelingen door het bedrijf zelf zijn georganiseerd.

Bij het eerste contact vond ik ook de volgende zaken van belang:
- er is ook een fysieke winkel, waar je terecht kunt en spullen kunt ophalen, afrekenenen, bekijken (bij oplichters is er vrijwel nooit een winkel/bezoekadres aanwezig)
- via bekenden had ik al veel van en over jullie gehoord, dus dat geeft ook een hoop vertrouwen voor een eerste bestelling.

In de praktijk kies ik eigenlijk altijd voor zelf ophalen bij Carclean, en dat heeft voor een deel te maken met slechte ervaringen met het bezorggedrag van post- en pakketdiensten.

Kortom: het is in elk geval voor mij wat complexer, en er zijn meerdere antwoorden van toepassing (gekozen voor 'geef niets om keurmerken')

Het is bij mij in 2007 al niet eens opgevallen dat er een keurmerk was,... En eigenlijk ook nooit meer opgevallen. Keurmerk of niet, van mij mag het wel zonder,...

Weet het nog precies, in juni 2007 kwam ik via fora een beetje terecht in het detailinggebeuren. Toen was er één of ander duur merk wat toen echt een enorme hype was. Strûn je wat fora af, en kom je op een forum met een giga zwarte achtergrond, iets wat me nooit beviel. Tot ik een PM aldaar kreeg van iemand met één of andere vage webshop waar ik nog nooit van had gehoord (of was het nou het forumgedeelte, Naja weet ik niet meer zo precies) en na veel omstrûnen in de diverse producten kwam op 02-01-2008 mijn eerste bestelling op goed vertrouwen (in mijn ogen) bij Carclean.

Dit is nu inmiddels 61keer door Foppe (ja, ja, onze vaste PostNL mannetje) die het bij niet aanwezig zijn standaard bij m'n ouders of m'n broertje aan de deur brengt. Nog altijd op exact dezelfde wijze goed gegaan.

Heb er nooit een keurmerk voor nodig gehad in ieder geval. Dat gebruik je maar bij het handje klap in de Friesland Hal om een paar koeien te bemachtigen.

Kon heel een stuk korter. Maar hier wordt die niet gemist, stiekum is het er hier gewoon een beetje ingeslopen allemaal :-D

• Leuk
Voor deze webshop zal mijns inziens een keurmerk weinig toegevoegde waarde hebben. Nieuwe klanten zullen naar mijn mening de betrouwbaarheid van de webshop eerder laten afhangen van de activiteit op het forum dan van andere zaken. Trustpilot heeft voor mij persoonlijk geen enkele meerwaarde, ook niet bij andere webshops. Er zijn webshops die goede, en slechte reviews krijgen die weerlegt worden krijgen, maar waar ik toch niets meer zal kopen. Een actief forum geeft aan dat de toko leeft .. en mocht dat niet het geval zijn dan zal het forum vanzelf minder activiteiten vertonen... De stunts met kortingen, het verrassingspakket van afgelopen jaar (ja..niet iedereen was tevreden...maar toch), de jaarlijkse SDD e.d. zal mensen vanzelf over de streep trekken om te bestellen of in ieder geval enige nieuwsgierigheid opwekken indien ze interesse hebben in onderhoud van hun auto of die van anderen. Just my 2 cents...

Een keurmerk zegt mij persoonlijk niets...........

Op advies van meerdere personen op het Peugeot 307forum destijds op de webshop van CC terecht gekomen, al lezende de recensies bij de produkten en dit forum, mijn eerste bestelling geplaatst. Was zeker niet ook meteen de laatste bestelling!

De eerste keer dat ik bij jullie een aankoop deed jaren geleden, ben ik het zelf gaan halen in het oude pand. Vanaf dat moment wist ik dat het goed zat.
Ik heb dat logo QShops wel altijd gezien, maar ik heb het nimmer onderzocht moet ik bekennen.

Ik ben het eens met LB. Wanneer het geld kost, zou ik overwegen het los te laten, mits blijkt natuurlijk dat er heel veel klanten zijn voor wie het wel bepalend is. (Tot op heden wijst deze poll anders uit).

Grappig, heb me nooit gerealiseerd dat QShops onbekend was. In het begin waren zij, samen met Thuiswinkel.org, de enige twee keurmerken in Nederland. De rest is er later pas bijgekomen.

• Leuk
opelmark;n436140 zei:
Thuiswinkel.org ken ik dan weer wel
Daar zijn wij ook ooit lid van geweest, maar dat is een boevenbende, niet normaal.

Torenhoge bedragen moet je neertellen en zij belonen zichzelf daar rijkelijk van. Geven dure galafeestjes en nodigen bobo's uit.

Bijvoorbeeld, Coolblue heeft het keurmerk en moet daar jaarlijks € 29.000 voor neertellen.

Dat zijn inderdaad belachelijke bedragen, dat kun je beter ten goede laten komen aan de klanten door leuke acties ;-)
Of jullie nu wel of geen merkje/logo van een of andere organisatie hebben maakt voor mij helemaal niets uit, als ik spullen nodig heb koop ik het toch wel bij jullie.