• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Is spray wax een must voor polijsten?

Cydro

Detailing trainee
25 mrt 2014
28
47
30
Mid volgende maand verwacht ik mijn DAP500 pakketje binnen, maar heb hier geen spray wax bij besteld. Ik vroeg me dus af als het echt nodig is een spray wax aan te schaffen voor het polijsten, om op de pad te sprayen, of kan het ook gewoon met water? En als ik mijn huidige wax van mijn auto wil halen, kan dat dan gewoon met afwas middel, aangezien dat ontvet? (Durf het bijna niet te vragen! :-D)

Thanx!

Een pufje detailerspray zou voldoende moeten zijn.
En je gaat polijsten dus maak je maar niet druk over de wax laag, die ben je zo kwijt ;-)

Ik neem aan dat je eerst met clay aan de gang gaat......deze stript je waxlaag ook aardig......

Om je vraag te beantwoorden: nee, je hebt geen spraywax nodig voor polijsten. Zoals hierboven al vermeld, kun je bij de wat hardere pads een pufje detailerspray gebruiken.

En nee, afwasmiddel is niet voor de auto maar voor de vuile vaat
Afwasmiddel kan prima omgaan met vet, maar niet met straatvuil
En het laat te vaak restjes achter op de lak

Tijdens het kleien en polijsten gaat de aangebrachte waxlaag verloren. Afwasmiddel maakt je lak schoon, maar ook stroef en schraal.

Bedankt allemaal voor de antwoorden! Gelijk maar even wat klei bestellen en wat detailers spray nu ik nog de tijd heb!

Weet niet of je al besteld hebt, maar ik vind de Dodo Juice Basics of Bling detailer een aanrader. Zeker het concentraat wegens de lage kosten.