• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Isopropanol gebruik

Thanks voor de tip Leonneke!! :cool:
Zal alvast de apothekeres hier om de hoek eens lief in de ogen gaan kijken in de loop van volgende week :schaam
Had dacht ik toch begrepen dat het enkel in Duitsland vrij te verkrijgen was.. maar we kunnen het altijd eens proberen

Vince
 
ik heb het vannacht eens met een chemicus over ipa gehad..
hij had de story, dat: ipa, zelfs 1 op 20, kunststoffen op lange duur zou opeten, gezien het weekmakers aan zou tasten??

iig apotheek zou je een kansje kunnen maken (helemaal als je niet zoveel nodig hebt)
en anders met iemand delen mischien een optie (dus ook de verzendkosten delen)
 
IPA moet je ook niet op kunststoffen gaan gebruiken , enkel op lak en gelakte kunststofdelen zoals bvb. bumpers .
 
Het kan tijdens het gebruik nog steeds op kunststoffen delen terechtkomen hé, ik denk aan ruitensproeitertjes,etc... :roll

Het zal dus niet onbelangrijk zijn alle kunststoffen delen af te plakken (wat sowieso is gebeurt als je dan toch gaat polijsten en daarna voeden, waxen,...) met in het bijzonder wanneer je IPA gebruikt.

Vince
 
M34 (finalinspection) gebruik ik liever; geen schrale lak zoals met IPA. Bullshit? Gebruik beide producten maar naast elkaar. Zie ook mijn mini-test KLIK

Pruzzo van Monello of Topinspection van Menzerna is net zoiets.
 
Kan iemand mij vertellen of de juiste IPA is voor gebruik op de auto?

2vb0ioo.jpg
 
IPA = IPA ;)
Alleen het percentage kan verschillen, zie er niet op staan hoeveel procent IPA het is :weetniet